Dodaj ofertę za darmo

Zwiększa się produkcja słonych przekąsek w Polsce

2008-06-06

Tegoroczna sprzedaż przekąsek będzie o ok. 200 mln PLN wyższa niż rok wcześniej.

Rosnący popyt przyczynia się do inwestycji we wzrost produkcji. Frito Lay modernizuje zakład w Tomaszowie Mazowieckim i rozbudowuje fabrykę w Grodzisku Mazowieckim. Dzięki inwestycjom o wartości kilkudziesięciu milionów złotych moce produkcyjne grupy wzrosną do połowy przyszłego roku o 40%. Jak podaje firma badawcza MEMRB do Frito Lay należy ok. 40% polskiego rynku słonych przekąsek, do których zalicza się: chipsy, paluszki, popcorn, precle, krakersy, chrupki i orzechy. Daje jej to pozycję lidera.

Inwestycje zapowiada również spółka Aksam z Osieka k. Oświęcimia. Firma przeznaczy kilkanaście milionów złotych na zwiększenie zdolności wytwórczych o 40%. Dzięki marce Beskidzkie zajmuje ona drugą pozycję na krajowym rynku słonych paluszków. W przyszłym roku firma zwiększy swoje moce o kolejnych 20%.

Zdaniem przedstawicieli branży w tym roku Polscy konsumenci kupią 105-110 mln kg słonych przekąsek. Wydatki na nie mogą wzrosnąć nawet o 15%, głównie w związku z mistrzostwami Europy w piłkę nożną. Firma Nielsen podaje, że w 2007 r. kupiliśmy w sumie ok. 98,7 mln kg przekąsek za ok. 1,6 mld PLN. Było to odpowiednio o 8 i 14% więcej niż rok wcześniej. Producenci szacują, że w najbliższych latach, sprzedaż w ujęciu ilościowym będzie rosła o co najmniej 5% rocznie.

Źródło: Rzeczpospolita




Aktualności

2015-02-19 12:05:40 | Komentarze: 0

Polski rynek mleczarski

Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich ogłosił pod koniec stycznia wyniki za handel zagraniczny w roku 2014. W tym czasie wyeksportowano o 15% więcej produktów mleczarskich niż w 2013 roku i prawdopodobnie wartość eksportu wyniesie ok. 1,8 mld euro. Aż o 70% wzrósł eksport mleka w proszku, a o 25% świeżego mleka, które wysyłano najczęściej do Białorusi.

CYKORIA – podsumowanie roku 2014

Bez smakołyków nie ma apetytu… i nie ma kuchni

Jak u mamy w niedzielę

Miłośnik SERTOP od 35-ciu lat

SERTOP Delisia – śniadanie dla smakoszy

Produkcja Brześcia dla marek własnych wzrosła o 40%

Sertop – więcej niż zadowalające efekty

Oto! mity na temat sushi

Krynica Vitamin S.A ponownie wśród „Gazel Biznesu”