ZPC Otmuchów zapowiada dyscyplinę kosztową i wzrost sprzedaży

2014-03-25

Notowane na warszawskiej giełdzie zakłady przemysłu cukierniczego chcą zwiększyć sprzedaż w głównych segmentach swojej działalności. Pozytywnie na wyniki Grupy ma wpłynąć finalizowana restrukturyzacja, zmiany w portfolio produktów oraz większa sprzedaż na rynki zagraniczne. Zarząd spółki zapowiada osiągnięcie w tym roku progu rentowności przez spółkę zależną PWC Odra.

Pomimo prowadzonej restrukturyzacji i funkcjonowania w trudnym otoczeniu rynkowym Zakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów w 2013 r. wypracowały jednostkowe przychody na poziomie 193,3 mln zł i 5,4 mln zł zysku netto, wobec odpowiednio 215,8 mln zł i 6,2 mln zł w 2012 r. Spółka odnotowała w 2013 r. wzrost marży brutto ze sprzedaży o 1,32 p.p. do poziomu 20,23 proc. Pozytywny efekt tego wzrostu został ograniczony przez spadek sprzedaży. W ostatnich miesiącach ubiegłego roku Grupa ZPC Otmuchów zmieniła politykę sprzedażową skupiając się na kontraktach o największej rentowności. Spółka zmieniła również politykę sprzedaży w kanale tradycyjnym obniżając zapasy w hurtowniach.

Jesteśmy na ostatnim etapie restrukturyzacji naszej Grupy. W najbliższych kwartałach chcemy powrócić na ścieżkę wzrostu. Stanie się to poprzez wzrost rentowności i wzrost przychodów, który chcemy m.in. osiągnąć dzięki nowościom produktowym oraz ekspansji zagranicznej. Cały czas będziemy prowadzili również optymalizację i integrację naszych zakładów” – mówi Mariusz Popek, Prezes Zarządu ZPC Otmuchów.

Grupa ZPC Otmuchów konsekwentnie dąży do odzyskania rentowności przez spółkę zależną PWC Odra. W tym celu w ostatnich miesiącach zmieniona została struktura sprzedaży w kanale tradycyjnym. Grupa postawiła na obniżenie zapasów w hurtowniach oraz ograniczenie portfolio produktowego. Do zarządu dołączył również Jarosław Kapitanowicz, który jako Wiceprezes będzie odpowiadał za obszar operacyjny.

Jesteśmy na ostatnim etapie analizy rynku pod kątem możliwości wprowadzenia nowości produktowych. Chcemy wyraźnie wzmocnić brand „Odra” poprzez innowacyjne produkty. Jestem przekonany, że podjęte przez nas działania doprowadzą do osiągnięcia break even w spółce PWC Odra w 2014 r. ” – mówi Michał Jaszczyk, Wiceprezes ZPC Otmuchów.

Grupa w najbliższych kwartałach będzie się skupiała również na rozwoju sprzedaży zagranicznej. Eksport stanowi obecnie 12 proc. a największymi rynkami są Węgry i Dania. Wzrost w tym segmencie ma być oparty o współpracę z międzynarodowymi sieciami handlowymi oraz własne kontakty B2B.

Informacje o Grupie Otmuchów S.A.

Zakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów S.A. są nowoczesnym i dynamicznie rozwijającym się przedsiębiorstwem spożywczym dostarczającym kompleksowe rozwiązania produktowe dla globalnych koncernów oraz dla właścicieli i dystrybutorów prywatnych marek. Spółka produkuje i sprzedaje wyroby z następujących grup asortymentowych: słodycze, wyroby śniadaniowe oraz słone przekąski. Stałe podążanie za międzynarodowymi trendami rynkowymi wskazującymi na pogłębiający się podział kompetencji pomiędzy producentami, sieciami sprzedaży i globalnymi koncernami, nowatorskie podejście do procesu wdrożenia nowych produktów oraz wysoka efektywność i szybkość działania, zapewniły Spółce pozycję lidera w produkcji w/w wymienionych grup asortymentowych dla sektora B2B.

Grupa Kapitałowa Otmuchów to jedyna taka Grupa na polskim rynku składająca się z silnych i mocno wyspecjalizowanych spółek produkcyjnych takich jak: ZPC Otmuchów S.A., PWC Odra S.A. oraz Jedność Sp. z o.o., wspieranych operacyjnie przez firmy uzupełniające procesy logistyczne i marketingowe w działalności Grupy. Dbałość o bezpieczeństwo i wysoką jakość produkcji, potwierdzanych zewnętrznymi audytami i certyfikatami, jest częścią strategii Grupy, fundamentem jej rozwoju i umacniania pozycji rynkowej.

Źródło: InnerValue Investor Relations





Świat spożywki

2015-04-01 14:10:06 | Komentarze: 0

Złote jajo polskiej gospodarki – branża drobiarska

Mimo rosyjskiego embarga nałożonego w zeszłym roku między innymi na drób i jaja, polska branża drobiarska ma się całkiem dobrze i nic nie wskazuje na to, aby miało się coś zmienić. Polscy producenci coraz częściej i chętniej handlują z zagranicznymi partnerami, a zamknięcie rynku rosyjskiego tylko nasiliło tę tendencję.

Jesz mało chleba? Sprawdź dlaczego warto to zmienić!

Wegetarianizm i jego odmiany

Herbata na dzień dobry – śniadaniowe propozycje marki Czas na Herbatę

Kanapki "po kielecku"

Wielka moc w małym produkcie, czyli dlaczego warto sięgać po ziarenka

Żelatyna CYKORII

Po cygańsku

Życie pełne zdrowia i smaku – ser topiony Beauty z błonnikiem marki LACTIMA

Pożywny i słodki poranek z konfiturą malinową marki Schwartau Extra