Z królewskiego skarbca, czyli Sardynki z brislinga po śródziemnomorsku firmy King Oscar

2012-01-17

Skropione cytryną sardynki, podane z pełnoziarnistym chlebem i lampką czerwonego wina, w prawdziwej tawernie to niemal obowiązkowy punkt programu wakacji w krajach śródziemnych. Wspaniałym smakiem i wyjątkowym aromatem sardynek możemy się cieszyć jednakże nie tylko w czasie urlopu. Nowość w ofercie firmy King Oscar – najlepszej jakości Sardynki po śródziemnomorsku, które stanowią doskonałą alternatywę dla świeżo serwowanych ryb, będą bowiem dostępne w polskich sklepach o każdej porze roku.

Są produkty, z których firma King Oscar jest wyjątkowo dumna. Do nich należą przede wszystkim sardynki, będące produktem flagowym firmy. Ponad 100 lat temu, panujący w Norwegii i Szwecji, król Oscar II udzielił pozwolenia na umieszczenie swojego wizerunku na norweskich sardynkach, które cieszyły się bardzo dobrą renomą. Na przestrzeni lat marka King Oscar rozwijała się wraz z rozwojem w Norwegii branży konserwowanych sardynek. Dziś sardynki z bryslinga stanowią bestseller w ofercie firmy, będącej własnością norweskiej firmy King Oscar AS. Charakterystyczne czerwone puszki z wizerunkiem Króla Oscara II docierają do smakoszy nie tylko w Europie, ale również USA, Japonii, RPA, czy Australii.

Bryslingi – klejnoty z wód fiordu Handanger

Sardynki z bryslinga to perełki wśród sardynek. Warto bowiem wiedzieć, iż do produkcji sardynek używa się aż 11 gatunków ryb z rodziny śledziowatych. Za najsmaczniejsze w branży uznawane są bryslingi, słynące z niewielkich rozmiarów( od 9 do 13, 5 cm) i delikatnego mięsa. W środowisku King Oscar poławiane są one z krystalicznie czystych wód fiordu Handanger w Norwegii, będącego klejnotem norweskiej natury. Połów odbywa się w stanie dzikim, przy zastosowaniu metod przyjaznych środowisku. W celu zachowania świeżości, ryby po wydobyciu są błyskawicznie mrożone w blokach lodu i transportowane do nowoczesnego zakładu przetwórczego w Gniewinie. Następnie wędzone w dymie z drewna dla utrwalenia i zwiększenia walorów smakowych sardynki, przyrządzane są wg określonych receptur i pakowane ręcznie, wg starej norweskiej tradycji, która zapewnia najwyższą jakość wyrobów.

Zdrowie – największym skarbem

Zdrowa, lekka, prosta a jednocześnie oryginalna kuchnia – to jeden z powodów, dla których rejony basenu Morza Śródziemnego w wakacje przeżywają prawdziwe oblężenie. Radość życia i długowieczność mieszkańców krajów śródziemnomorskich wzbudza podziw i tym samym nastraja do zmiany nawyków żywieniowych. Jak podkreślają specjaliści, dieta śródziemnomorska jest sposobem na zachowanie linii, dobrego samopoczucia oraz zdrowia. Polega ona na unikaniu produktów przetworzonych i zastępowaniu ich naturalnymi, czyli warzywami, owocami, tłuszczami pochodzenia roślinnego, pieczywa pełnoziarnistego i przede wszystkim rybami. Sardynki z bryslinga po śródziemnomorsku przygotowane według receptury kuchni śródziemnomorskiej to zachęta do świadomego sposobu odżywiania się. 8 do 14 ryb zanurzonych w słonecznym, pysznym sosie przyrządzonym na bazie najlepszej oliwy z oliwek, plasterków czarnych oliwek, czerwonej papryki i czosnku stanowią doskonałe źródło kwasów Omega- 3, wapnia, białka, witaminy B12, D, żelaza, fosforu i potasu. Aromatyczne sardynki smakują wybornie zjedzone prosto z puszki, a także jako dodatek do pełnoziarnistego makaronu lub świeżej sałatki.


Oprócz Sardynek po śródziemnomorsku Firma King Oscar proponuje wypróbowanie wszystkich wyrobów z linii sardynek z bryslinga. Sardynki z bryslinga w sosie pomidorowym (106g), sardynki w oliwie z oliwek (106g) oraz sardynki z bryslinga po japońsku z wasabi (45 g) to królewska uczta dla podniebienia.

Sardynki z bryslinga po śródziemnomorsku marki King Oscar:

Pojemność: 106 g w pojedynczej warstwie
Cena brutto: 5,00 – 5,90 zł
Producent: King Oscar Sp. z o.o


Norweska paella sardynkowa:

Składniki:

2 puszki Sardynek po śródziemnomorsku King Oscar
2 grillowane piersi kurczaka pocięte w kostkę
300g usmażonych krewetek
2 cebule, pocięte w kostkę
50ml ryżu
100ml wody
2 kostki bulionowe
1g kurkumy
1 łyżeczka soli
60ml zielonego groszku
4 łyżeczki oliwy z oliwek
4 łyżki masła

Przygotowanie:

Gotuj ryż z wodą, kostkami bulionowymi, kurkumą i solą przez około 25 minut. Delikatnie przesmaż krewetki i cebulę. W naczyniu żaroodpornym wymieszaj sardynki, kurczaka, krewetki i cebulę, zielony groszek i ryż. Dodaj oliwę z oliwek i masło. Piecz w piekarniku przez 10 min. w temp. 220°C. Podawaj na gorąco ze świeżym chlebem. Porcja dla 6 osób.

Firma King Oscar od ponad 100 lat jest uznanym producentem żywności pochodzącej z morza. W 1902 r. król Oskar II udzielił specjalnego pozwolenia na umieszczenie swojego wizerunku na unikatowych norweskich sardynkach. Tak powstała marka King Oscar – doskonałe połączenie norweskiej tradycji i najwyższej jakości. King Oscar eksportuje swoje produkty na cały świat, także w tak egzotyczne zakątki jak Singapur, Japonia, Australia, Nowa Zelandia czy Południowa Afryka. Siedziba firmy znajduje się w Bergen w Norwegii, zakłady produkcyjne natomiast w Svolvaer w Norwegii oraz w Gniewnie w Polsce. Misją firmy jest promocja zdrowego stylu życia oraz pomaganie ludziom w łatwym przyrządzaniu posiłków.

King Oscar Sp. z o.o.
Gniewino 84-250
Polska
www.kingoscar.pl





Aktualności

2020-09-04 12:01:50 | Komentarze: 0

Szczypta wiedzy o pieprzach

Pieprz to, obok soli, najbardziej znana przyprawa na całym świecie i stosowana w niemal każdej kuchni. Nie tylko podkreśla smak potraw, ale ma też właściwości prozdrowotne, dlatego po młynek z czarnymi ziarnami warto sięgać jak najczęściej. A co z innymi wersjami kolorystycznymi? Marka Appetita podpowiada, jak ich używać i jak uratować zbyt pieprzne dania!

„Grześki świecą przykładem” w loterii z okazji powrotu do szkoły

25. Urodziny Wafli Familijnych – loteria konsumencka

Ishida: Nowe modele zwiększające możliwości pakowania owoców

Naturalne suplementy odchudzania. Przypraw dietę z Appetitą

Grześki latem nie pływają w czekoladzie!

Żywiec Zdrój z nutą owoców ZERO CUKRU – nowość w ofercie produktów smakowych marki

Illy stawia na naważarki od Ishida

„Elfy same w domu” – świąteczna kampania Pepsi w niezwykłej odsłonie!

Inspekcja x-ray: Jaki system wybrać do pakowania dnej żywności?