Wyjątkowa linia opakowań Fortuny inspirowana Ameryką Południową i Afryką zaprojektowana

2012-02-10

Czteryczwarte Brand Design stworzyło projekt limitowanej edycji napojów marki Fortuna (Agros-Nova). Charakterystyczne opakowania z motywem egzotycznej maski właśnie wchodzą na rynek.

Zadaniem Czteryczwarte było zaproponowanie wyrazistego konceptu opakowań dla dwóch smaków inspirowanych Ameryką Południową i Afryką. Integralną częścią procesu projektowego była także kreacja nazw. Produkty będą sprzedawane w dwojaki sposób: osobno oraz jako duo-packi.

Z tego względu istotnym wyzwaniem było znalezienie pomysłu umożliwiającego stworzenie pary – spójnego jako całość, a zarazem pozwalającego na łatwe zdekodowanie znaczenia i rozróżnienie smaku.

Finalnie firma Agros-Nova, właściciel marki Fortuna, zdecydowała się na linię graficzną "Fortuna Maski" oraz smaki o nazwie Amazonia (guawa, pomarańcza, banan) i Africana (pomarańcza, ananas, papaja).

Nowe smaki Fortuna dostępne są jako edycja limitowana. W związku z tym projektantom z Czteryczwarte zależało na znalezieniu pomysłu, który podkreśli tę wyjątkowość i silnie wyróżni linię na półce soków i napojów. Wybrany koncept graficzny zdecydowanie spełnia te cele.

– Z założenia maska jest czymś, co udaje twarz, dlatego silnie przyciąga uwagę odbiorcy. Stanowi duży, wyrazisty symbol, łatwy do odczytania jako związany z rdzennymi kulturami południowo-amerykańskimi i afrykańskimi. W naszych poszukiwaniach staraliśmy się uniknąć zbyt banalnych symboli turystycznych, takich jak piramidy czy słonie. Pragnęliśmy odwołać się do bardziej wiarygodnych i inspirujących motywów etnicznych, szukając czegoś, co można nazwać sercem tych kultur, a co równocześnie może wprowadzać skojarzenia z esencjonalnością smaku – powiedział Michał Ociesa, senior designer w Czteryczwarte Brand Design.

FORTUNA należy do najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawanych marek soków na polskim rynku. Istnieje od 1991 r. Agros-Nova, właściciel marki Fortuna, to wiodący producent żywności w Polsce, największy przetwórca owoców i warzyw. Do grupy biznesowej Agros-Nova należą, obok Łowicza, znane marki: FORTUNA (KAROTKA), GARDEN, TARCZYN, PYSIO, DRWITT, KRAKUS, KOTLIN i WŁOCŁAWEK. Agros-Nova ma na swoim koncie wiele nagród i wyróżnień.




Ciekawostki

2014-01-08 16:43:50 | Komentarze: 0

Jedz ser żółty zimą – 3 powody

Zimą zasadniczo polecane przez dietetyków są kasze oraz owoce i warzywa. Produktów, które dodadzą nam siły i uzupełnią brakujące witaminy i minerały, jest jednak o wiele więcej. Jednym z nich jest ser żółty - zdradzamy, jakie ma właściwości i dlaczego nie powinno go zabraknąć w naszym zimowym jadłospisie.

Kapary i karczochy - z czym to się je?

Zdrowe, ekologiczne szkło TERMISIL – idealne do pieczenia ciast i własnego chleba!

Pieczenie w naczyniu żaroodpornym Grill&Drop jest takie proste!

Ochrona pszczół i motyli, czyli producenci żywności w trosce o środowisko

Bądź eko także w kuchni!

Życie kręci się wokół wody

RICOLA - FUNKCJONALNE CUKIERKI ZIOŁOWE – smak, orzeźwienie i bogactwo 13 ziół w każdym cukierku!

Skąd pochodzi Twoja ryba?

Student w wielki mieście - kulinarna szkoła przetrwania