Wesoły Kostek bohaterem spotów reklamowych Alpen Gold

2009-10-15

Od poniedziałku, 12 października 2009 roku, w największych stacjach telewizyjnych emitowany jest nowy spot reklamowy marki Alpen Gold przygotowany przez agencję Gruppa66 Ogilvy. Jej głównym bohaterem jest Wesoły Kostek – sympatyczna, animowana postać stworzona specjalnie na potrzeby reklamy. Spot jest kluczowym elementem najnowszej kampanii marketingowej Alpen Gold, drugiej najchętniej kupowanej marki tabliczek czekoladowych w Polsce. Kampania obejmuje na tym etapie promocję marki w telewizji, a kontynuacja tych działań planowana jest również na kolejny rok.

Celem kampanii prowadzonej pod hasłem „Alpen Gold, Uśmiechnij się” jest pokazanie konsumentom, iż Alpen Gold to czekolada dla całej rodziny, która swoim wyjątkowym smakiem wzbudzi radość i uśmiech nawet w ponurych i nużących chwilach. Kampania ma również poinformować, iż Alpen Gold to bogate portfolio smaków, z którego każdy może wybrać ten wariant czekolady, który najbardziej mu odpowiada i sprawi najwięcej radości. W nowej kampanii po raz pierwszy prezentowana będzie cała linia produktów skupionych pod marką Alpen Gold, obejmująca zarówno klasyczne tabliczki Alpen Gold, jak i czekolady Nussbeisser oraz Bąbolada. Do tej pory komunikacja dla każdej z tych linii prowadzona była odrębnie – teraz w kolejnych reklamach z Kostkiem w roli głównej konsumenci będą mogli zobaczyć go w zabawnych sytuacjach powiązanych z konkretnymi wariantami czekolad Alpen Gold.

Spot reklamowy
Aby przekazać, iż Alpen Gold to przede wszystkim uśmiech i radość, na głównego bohatera kampanii wykreowano Wesołego Kostka, sympatyczną, animowaną postać wzorowaną na czekoladowej kostce z tabliczek Alpen Gold. Wesoły Kostek to postać wyjątkowo zabawna i przyjazna. Swoim zachowaniem, słowami i zaczepnym poczuciem humoru potrafi rozbawić każdego nawet w najbardziej ponurych sytuacjach.

„Zdecydowaliśmy się na użycie w naszej kampanii postaci Kostka, gdyż doskonale przekazuje on wartości i charakter marki Alpen Gold, która ma przede wszystkim wywoływać uśmiech na twarzach konsumentów. Wierzymy, że Kostek szybko zyska sympatię i popularność, a jego kolejne perypetie będą sprawiały widzom tyle samo radości, co czekolady Alpen Gold.” – powiedział Przemysław Częstochowski, Brand Manager Alpen Gold w Kraft Foods Polska.

Pierwszy spot, w którym zagrał Kostek przedstawia sytuację znaną wielu podróżującym. W początkowym ujęciu widzimy wolno jadący pociąg, a w jednym z jego przedziałów znudzoną długą podróżą rodzinę. W pewnym momencie mama postanawia przerwać tą nudę i z torebki wyciąga tabliczkę czekolady Alpen Gold o smaku truskawkowym, którą częstuje całą rodzinę. W tej samej chwili w drzwiach przedziału pojawia się Wesoły Kostek, który zapraszając rodzinę do wspólnej zabawy – zgadywanki „Zgadnij kotku co mam w środku” – umila podróż i wzbudza na twarzach wszystkich uśmiech.

Kampania „Alpen Gold, Uśmiechnij się”
Spot telewizyjny o długości 30 sekund emitowany będzie od 12 października 2009 roku w największych stacjach telewizyjnych: TVP1, TVP2, TVN, Polsat, TV4, TVN7, TVN 24, TVN Style, TVN Meteo, Polsat2, Polsat Cafe, TVP Kultura, AleKino, Kino Polska, Kuchnia TV, Domo.TV, Hallmark, FOXlife, Comedy Central, Zone Romantica, Movies 24 i Travel Channel.
Kreacja została przygotowana przez agencję Gruppa66 Ogilvy, a za zakup mediów odpowiada dom mediowy Starcom. Działania PR nadzoruje agencja Alert Media Communications.

O Alpen Gold
Alpen Gold to marka należąca do Kraft Foods Polska i druga pod względem wielkości sprzedaży marka tabliczek czekoladowych na polskim rynku*. Wyróżnia się przede wszystkim różnorodnością, zarówno wariantów smakowych, jak i formatów czekolad. Podstawą portfolio są klasyczne tabliczki 100g o smakach: mlecznym, z orzechami, z orzechami i winogronami, truskawkowym, toffi oraz z białej czekolady. W skład portfolio Alpen Gold wchodzą również tabliczki prezentowe, czekolady Nussbeisser z całymi orzechami, napowietrzana Bąbolada 80g i Bąbolada XS 38g oraz Mleczna Kraina dla dzieci. Dodatkowo Alpen Gold co roku wprowadza na rynek edycję limitowaną, która urozmaica i tak już szeroką ofertę oraz podkreśla bogactwo smaków, tak charakterystyczne dla tej marki. W tym okresie jest to nowy wariant Alpen Gold Nussbeisser z całymi migdałami oraz trzy duże tabliczki 200g w oryginalnych smakach: Alpen Gold Czekoladowe Confetti z dodatkiem drażetek czekoladowych, Alpen Gold Rumiany Orzech z kawałkami orzechów laskowych oraz Alpen Gold Chrupiący Karmel.

Standardowe tabliczki Alpen Gold dostępne są w nowoczesnych opakowaniach, umożliwiających ich wielokrotne otwieranie. Dzięki opakowaniom typu flow-pack, które zastąpiły tradycyjne sreberka, produkt dłużej zachowuje świeżość i aromat.

Dodatkowo na opakowaniach czekolad Alpen Gold konsumenci znajdą cenne informacje na temat zawartości składników odżywczych, podawane zgodnie z systemem znakowania produktów wartością odżywczą GDA. Oznaczenia GDA informują o tym, jakie ilości poszczególnych składników odżywczych są zawarte w produkcie, a także jaki procent dziennego zapotrzebowania na te składniki zaspokaja dany produkt.

* Dane Nielsen Retail Audit 2009, MAT JJ’09


O Kraft Foods Polska S.A.
W Polsce firma obecna jest od 1992 roku. W jej portfolio znajdują się kawy: Carte Noire, Jacobs i Maxwell House, czekolady: Côte d’Or, Milka, Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT oraz ciastka: TUC, LU GO, LU Petitki i Petitki Lubisie, Pieguski, Złotokłose, Pierniczki Alpejskie i Delicje. Firma Kraft Foods Polska S.A. jest liderem na rynku kawy i ciastek w Polsce, zajmując jednocześnie wiodącą pozycję na rynku wyrobów czekoladowych*.
* Dane Nielsen Retail Audit 2009, MAT JJ’09

O Kraft Foods na Świecie
Od ponad stulecia konsumenci inspirują nas, by tworzyć dopasowane do ich stylu życia, smaczne produkty żywnościowe. Jesteśmy dumni, że nasze marki codziennie budzą miliony uśmiechów na twarzach naszych konsumentów. W naszej ofercie są amerykańskie markowe ikony, takie jak sery, dania gotowe i dressingi Kraft, kawy Maxwell House i wyroby wędliniarskie Oscar Mayer, a także silne globalne marki, takie jak ciasteczka Oreo i LU, serki kremowe Philadelphia, kawy Jacobs i Carte Noire, napoje w proszku Tang oraz czekolady Milka, Côte d’Or, Lacta i Toblerone.
Firma Kraft Foods (NYSE: KFT) jest notowana w indeksach Dow Jones Industrial Average, Standard & Poor's 500, Dow Jones Sustainability Index oraz Ethibel Sustainability Index.


  • Tak.

    Gość: wesoly zboczuch | 2010-02-07 20:38:12

    Wczoraj ot był taki ścisk, że aż mi nasienie wypłynęło.

  • lubie Ją

    Gość: bazyl | 2010-01-13 22:53:02

    Podoba mi się ta aktorka ruda w loczkach z tej reklamy jest naprawdę sexy :)

  • śmieszna reklama

    Gość: łeeh | 2009-10-23 21:28:21

    haha. dobre to
    Zgadnij kotku co mam w środku ^^

Dodaj komentarz