Wódka tylko dla kobiet

2008-04-01

Lawendowa butelka, kobiecy kształt, biała sukienka a la Marilyn Monroe i hasło "między nami dziewczynami" promują w Rosji nową markę wódki - Damskaya.

Kobiety stały się w Rosji jedną z najbardziej pożądanych grup demograficznych. Od kilku lat zmieniają się tu wzorce zachowań i role społeczne. Mężczyzna przestaje powoli być tym, który zarabia i utrzymuje rodzinę. - Odchodzimy, choć niezbyt szybko, od modelu mężczyzny utrzymującego kobietę oraz kobiety szukającej mężczyzny, który będzie ją utrzymywał - wyjaśnia Lena Vasilyeva, naczelna rosyjskiego wydania magazynu Cosmopolitan. - Społeczeństwo narzuca nowe cele, takie jak samorealizacja czy kariera, ale priorytety pozostają niezmienne. Rosyjskie kobiety stawiały i nadal stawiać będą na pierwszym miejscu rodzinę.

Do takich właśnie kobiet odwołuje się Deyros. Główną grupą docelową są kobiety pomiędzy 25 a 45 rokiem życia, o przeciętnych dochodach, skupione głównie na rodzinie.

Wszystkie zabiegi czynione wokół tego produktu nie zmienią faktu, że wódka jet tylko wódką, a na stopień w jakim jest ona, w tym przypadku, kobieca wpływa wyłącznie marketing. Damskaya, która występuje w pięciu smakach i której cena sięga 12 dol za butelkę, nadal pozostanie czterdziestoprocentowym alkoholem, stworzonym raczej, aby pić go bez dodatków, a nie w drinkach. - W Rosji wódka jest zdecydowanie męskim produktem - stwierdza Natalya Shumilina, dyrektor marketingu Deyros, producenta Damskaya. - Kobiety także lubią czasem zrelaksować się z koleżankami i wypić kilka drinków, gdy ich dzieci pójdą spać.

Reklamy alkoholu skierowane do kobiet zawsze budziły pewne kontrowersje. - Najprawdopodobniej następnym krokiem będzie dziecięca wódka tylko dla dzieci - komentuje Gennady Onishchenko, główny lekarz kraju w wywiadzie dla agencji Interfax. Nie zmienia to jednak faktu, że picie wysokoprocentowych alkoholi jest głęboko zakorzenione w rosyjskiej tradycji. Przyszłe losy Damsklaya na rodzimym rynku pokażą, czy w Rosji ma szansę powieść się "różowa" rewolucja.

Źródło: www.mediarun.pl




Świat spożywki

2015-04-01 14:10:06 | Komentarze: 0

Złote jajo polskiej gospodarki – branża drobiarska

Mimo rosyjskiego embarga nałożonego w zeszłym roku między innymi na drób i jaja, polska branża drobiarska ma się całkiem dobrze i nic nie wskazuje na to, aby miało się coś zmienić. Polscy producenci coraz częściej i chętniej handlują z zagranicznymi partnerami, a zamknięcie rynku rosyjskiego tylko nasiliło tę tendencję.

Jesz mało chleba? Sprawdź dlaczego warto to zmienić!

Wegetarianizm i jego odmiany

Herbata na dzień dobry – śniadaniowe propozycje marki Czas na Herbatę

Kanapki "po kielecku"

Wielka moc w małym produkcie, czyli dlaczego warto sięgać po ziarenka

Żelatyna CYKORII

Po cygańsku

Życie pełne zdrowia i smaku – ser topiony Beauty z błonnikiem marki LACTIMA

Pożywny i słodki poranek z konfiturą malinową marki Schwartau Extra