Tatra w nowej szacie graficznej

2011-07-25

Jeszcze do niedawna polski rynek piwa tkwił w letargu. M.in. za sprawą aktywności marek należących do Grupy Żywiec, od początku roku rynek stał bardziej zorientowany na potrzeby konsumenta. Tym razem firma piwowarska z udziałem rynkowym przekraczającym 30 proc. uatrakcyjnia opakowanie piwa Tatra.

Tatra w nowej szacie graficznej na półkach sklepowych znajdzie się już w lipcu br. Zmiana dotyczy obu wariantów dostępnych na rynku (piw Tatra Jasne Pełne i Tatra Mocne) oraz wszystkich opakowań piwa (butelki 0,5 l i 0,65 l oraz puszki 0,5 l). Nowe opakowanie zastąpi poprzednie po ponad czterech latach od jego wprowadzenia.

„Nowe opakowania to nie rewolucja. Bez zmian pozostał kod kolorystyczny i podstawowe elementy identyfikacji wizualnej. Konsument Tatry nie lubi być zaskakiwany. Co nie zmienia faktu, że marka musi iść z duchem czasu, a szata graficzna powinna odzwierciedlać wykreowany przez nią świat” - mówi Krzysztof Gliszczyński, szef marki Tatra.

Nieodłącznym elementem logotypu Tatry od zawsze był góral i to się nie zmieniło. Również produkt pozostał ten sam: to uczciwa jakość piwa w rozsądnej cenie. Tatra pozostaje mądrym wyborem w segmencie piw. Tatra to piwo górali i tak jak górale - jest męska i zdecydowana. Takie też musiało stać się jej opakowanie. Nowe opakowanie piw Tatra Jasne Pełne i Tatra Mocne zaprojektowała agencja BNA.

Zmiana opakowania Tatry to kolejny krok w procesie uatrakcyjniania polskiego rynku piwa, na którym dynamika sprzedaży przez długi okres czasu oscylowała wokół zera. Od początku tego roku Grupa Żywiec m.in. zmieniła opakowania chmielowej Warki, wprowadziła na rynek niepasteryzowane warianty piw regionalnych Królewskiego, Specjala i Leżajska oraz nową zwrotną i najbardziej premiową na rynku butelkę Żywca. Na początku lipca br. do najbardziej zróżnicowanego portfela marek Grupy Żywiec na rynku dołączyły również piwa specjalne Kilkenny i Guinness. To nie wyczerpuje zestawu działań właściciela browarów w Żywcu, Warce, Leżajsku Elblągu i Cieszynie aktywujących polski rynek piwa w tym roku.