Straty Mispolu

2008-02-29

Producent konserw mięsnych i pasztetów zaskoczył rynek stratą netto w IV kw. w wysokości 4,3 mln PLN (wobec 1 mln PLN zysku w tym samym okresie 2006 r.). Wini za nią wydarzenia jednorazowe.

W ujęciu rocznym wyniki wyglądają lepiej. Sprzedaż wzrosła o 75%, do 176 mln PLN. Zysk netto poprawił się o 11,2%, do 9 mln PLN.

- Na wynikach ostatniego kwartału, zaważyły wydarzenia jednorazowe. Chodzi głównie o koszty uruchomienia nowego zakładu pet-food, różnice kursowe i część nakładów na marketing - wyjaśnia Marek Piątkowski, prezes Mispolu. W 2008 r. Mispol zamierza poprawić rentowność. Podwyższy ceny produktów, by odzwierciedlały rosnące ceny surowca. Poza tym poprawi strukturę produkcji. - Powinno nam to dać kilka procent wyższą marżę brutto na sprzedaży - szacuje Marek Piątkowski.

- Przygotowujemy nową emisję akcji, trudno powiedzieć, kiedy ona nastąpi, ale na pewno nie przed Wielkanocą - dodał prezes spółki. Mispol planuje pozyskać z emisji akcji ok. 89 mln PLN, które przeznaczy m.in. na budowę zakładu produkcyjnego lub akwizycję w segmencie konserw i pasztetów oraz pet-food, a także zwiększenie mocy produkcyjnych.

Źródło: Parkiet




Aktualności

2020-09-04 12:01:50 | Komentarze: 0

Szczypta wiedzy o pieprzach

Pieprz to, obok soli, najbardziej znana przyprawa na całym świecie i stosowana w niemal każdej kuchni. Nie tylko podkreśla smak potraw, ale ma też właściwości prozdrowotne, dlatego po młynek z czarnymi ziarnami warto sięgać jak najczęściej. A co z innymi wersjami kolorystycznymi? Marka Appetita podpowiada, jak ich używać i jak uratować zbyt pieprzne dania!

„Grześki świecą przykładem” w loterii z okazji powrotu do szkoły

25. Urodziny Wafli Familijnych – loteria konsumencka

Ishida: Nowe modele zwiększające możliwości pakowania owoców

Naturalne suplementy odchudzania. Przypraw dietę z Appetitą

Grześki latem nie pływają w czekoladzie!

Żywiec Zdrój z nutą owoców ZERO CUKRU – nowość w ofercie produktów smakowych marki

Illy stawia na naważarki od Ishida

„Elfy same w domu” – świąteczna kampania Pepsi w niezwykłej odsłonie!

Inspekcja x-ray: Jaki system wybrać do pakowania dnej żywności?