Sprawniejsze przetwórstwo warzyw i owoców – Agram stawia na maszyny Ishida Europe

2019-11-18

Polska firma Agram S.A. w procesach produkcyjnych od lat wykorzystuje maszyny japońskiego producenta – Ishida Europe. W ubiegłym roku poszerzyła swoją linię produkcyjną o kolejne elementy ważące i pakujące, skracając tym samym czas pracy maszyn. Dzięki zmianie zwiększono wydajność linii i jej szybkość, jednocześnie ulepszając oferowany produkt.

Firma Agram S.A. to istniejąca do 45 lat spółka specjalizująca się w przetwórstwie i mrożeniu owoców i warzyw korzeniowych. W ciągu roku przetwarza ok. 25 000 ton surowców, które w 90 % pochodzą z terenu Polski wschodniej, obszaru uznanego za rejon ekologiczny. Przygotowane produkty dystrybuowane są wśród przedstawicieli sektora przemysłowego, detalicznego i tzw. food service. Rynkami zbytu oprócz Polski jest również Europa, USA, Kanada, Japonia, Chiny, Izrael i Rosja.

Przy szerokiej produkcji i zaawansowanym łańcuchu dostaw firma potrzebowała zdecydowanego zwiększenia prędkości i wydajności swoich maszyn. Maszyny Ishida wykorzystywane były przez Agram już wcześniej (przez 8 lat), w związku z niezawodnością tego rozwiązania, postanowiono poszerzyć dotychczasową linię produkcyjną o kolejną naważarkę i system pakujący producenta. Wybrano m.in. systemy naważarki wielogłowicowej, dziesięciogłowicowej CCW-RV - maszynę o doskonałej reputacji, niezrównanej dokładności i wydajności.

Bogusław Demianiec, prezes firmy Agram podkreśla, że przy wyborze kierowano się jakością i możliwościami technicznymi maszyn. Ishida spełniała te wymogi. – Urządzenia działają niezawodnie i praktycznie nie ulegają awarii przy profilaktycznie wykonywanych przeglądach i serwisie – podkreśla Demianiec.

Wszystkie głowice naważarki mogą być stosowane w pojedynczej kombinacji obliczeniowej. Unikalne oprogramowanie kombinacji potrójnej pozwala na przeliczenie trzech kombinacji wagi optymalnej, podwójne ich sprawdzenie i wybór ostatecznej wersji, tj. porcji o wadze najbliższej targetu. Wszystko odbywa się w jednym cyklu roboczym. Takie rozwiązanie minimalizuje błędne zrzuty i zwiększa wydajność, a także zwiększa dokładność i spójność całego procesu naważenia. Dodatkowo, system redukcji wpływu tzw. wibracji tła (Anti-floor vibration), pozwala na stabilizowanie sygnału wyjściowego z głowicy ważącej, poprawiając tym samym stabilność sygnału i dokładność operacyjną maszyny.

Linię postanowiono uzupełnić również systemem Ishida DACS-G. Zadaniem tego typu wag kontrolnych jest wykrycie oraz usunięcie produktów, które nie spełniają określonych wymogów wagowych - produkty z niedowagą mogą prowadzić do dotkliwych kar pieniężnych, natomiast nadważanie, tzw. gratis oznacza również wymierne straty ekonomiczne.

Obecnie, po rozszerzeniu linii produkcyjnej systemy Ishida działają w dwóch zmianach, ok. 16-20 godzin. Przed unowocześnieniem linii zdarzało się, że naważarki pracowały całą dobę, jednak dzięki podniesieniu wydajności i prędkości (w zakładzie Agram wydajność maszyn Ishida to od 30-50 taktów na minutę), nie ma takiej potrzeby. Wartości są podobne dla całości oferowanego asortymentu, od produktów warzywnych jednoskładnikowych (kalafiory, brokuły) przez mieszanki, po produkty owocowe. Wartości mogłyby być jeszcze wyższe, jednak praca jest systemu jest limitowana przez peryferyjną maszynę pakującą.

Co do terminu zwrotu z inwestycji, wszystko zależy oczywiście od ilości pakowanych produktów w danym czasie. W przypadku produkcji Agram jest to dość krótki okres. W ciągu 3-4 lat linia ponownie zostanie poszerzona. Tym bardziej, że przy obecnym zakupie, dystrybutor Fenix Systems, przeprowadził w ramach pakietu wszelkie potrzebne szkolenia personelu technicznego w zakresie obsługi systemów pakujących. – To duże ułatwienie i zniwelowanie ewentualnych przestojów pracy przy obsłudze nowych maszyn. To kwestie, które w produkcji mają duże znaczenie – przyznaje Bogusław Demianiec.

Źródło: ishidaeurope.com




2019-12-04 11:59:44 | Komentarze: 0

„Elfy same w domu” – świąteczna kampania Pepsi w niezwykłej odsłonie!

W tym roku w ramach kampanii świątecznej marka Pepsi przygotowała dla konsumentów coś specjalnego. Zamiast standardowej reklamy, marka stworzyła bajkowy mini film, w którym opowiada własną historię świątecznych przygotowań w wydaniu elfów Pepsi. W filmie wzięła udział plejada polskich gwiazd: Maciej Musiał (Elf Kelfin), Wiktoria Gąsiewska (Elfka Ewka), Adam Fidusiewicz (Elf Elfis), Kacper Młynarkiewicz (Elf Rafaelf) oraz… tutaj niespodzianka dla tych, którzy obejrzą. Jest też smaczek w postaci ukrytych w filmie cameo znanych influencerów marki: Jakoba Kosela, Lary Gessler i Adama Wiejaka. Premiera spotu przewidziana jest na 6 grudnia 2019 roku na YouTube oraz na antenie Telewizji Polsat w trakcie Mikołajkowego Charytatywnego Bloku Reklamowego.

Inspekcja x-ray: Jaki system wybrać do pakowania dnej żywności?

Produkcja ciast: Technologia od Ishida zapewni wysoką jakość opakowania i odpowiedni wygląd

Wyzwanie Smaku Pepsi – gorące weekendy pełne smaku i dobrej zabawy

Muzyka Smakuje Lepiej z Lay’s - zabierz paczkę na festiwal! Pierwsza muzyczna kampania marki Lay’s

Flavour Forecast, czyli najnowsze trendy smakowe na drugi kwartał 2019r, wg ekspertów McCormick

McCormick wprowadza na polski rynek kultowy sos FRANK’S RedHot

Przysmak na wielkanocny stół: Aromatyczna szynka z dodatkiem jałowca z linii „Kurpiowskie Specjały” od ZM Pekpol

Akademickie 5 minut na obiad

Ugotowani. Jak połączyć pracę zdalną z opieką nad dzieckiem