SERTOP - Smaki roku 2014

2015-01-13

Rok 2014 oceniamy jako rok stale rosnących wymagań klientów - mówi Aneta Będkowska, Kierownik Biura Marketingu i Współpracy z Klientem w firmie Sertop.

- Warunki panujące na rynku wymusiły na nas wprowadzenie inwestycji umożliwiających nam poszerzenie oferty handlowej o nową linię serów topionych ‘Jak Dawniej’, w skład której wchodzą dwie, stugramowe kostki: Gouda wędzona oraz Edam. Zarówno skład tych wyrobów, jak i szata graficzna nawiązuje do tradycyjnych metod produkcji z dawnych lat. Okres wprowadzenia tych nowości na rynek jest relatywnie jeszcze zbyt krótki, aby rzetelnie ocenić ich popularność, ale mamy nadzieję, że na trwałe wpiszą się one w gusta naszych odbiorców. Już teraz widzimy, że są chętnie kupowane przez naszych konsumentów, w każdej grupie wiekowej, którzy nadal najbardziej preferują ten typ opakowania przy dokonywaniu wyborów.

Drugim, równie popularnym opakowaniem w 2014r. były okrągłe pudełka, czyli dobrze wszystkim znane krążki serków topionych. Konsumenci tego rodzaju produktów w dalszym ciągu doceniają te standardowe opakowania z dwóch powodów: ze względu na praktyczną wielkość oraz wygodę w użyciu. Wśród nich najchętniej wybieranymi przez klientów były serowe miksy. Zdecydowanym liderem 2014r. był mix ‘Twój Ulubiony’. Ze smaków solo największą popularnością w br cieszyły się produkty wyprodukowane na bazie popularnych serów twardych, takie jak np. tylżycki czy gouda oraz z tradycyjnie stosowanym dodatkiem smakowym, czyli z szynką. Produkty te od wielu lat zajmują czołowe miejsca na naszej liście Top 10 najchętniej kupowanych serków, więc ich popularność w 2014 roku nie wywołała u nas zdziwienia. Nie mniejszą popularnością cieszyły się także takie smaki jak ze szczypiorkiem czy ze słonecznikiem. Niemniej liderem na liście był serek topiony Złoty Ementaler, który jest naszym sztandarowym produktem – wskazuje Aneta Będkowska, Kierownik Biura Marketingu i Współpracy z Klientem w firmie Sertop.

Jak widać po doborze smakowym i opakowaniowym nasi konsumenci okazali się jak co roku tradycjonalistami i chętnie kupowali znane sobie produkty i smaki – podsumowuje Aneta Będkowska.

Źródło: PR CLUB