Rok 2014 rokiem branży fast food

2014-01-16

Według wstępnych szacunków, rynek gastronomiczny w Polsce w 2013 roku mógł osiągnąć wartość około 20 mld złotych. Pomimo przewidywanej styczniowej stagnacji, dane zawarte w raporcie PMR „Rynek HoReCa w Polsce 2013. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2013-2015” pokazują, że rok 2014 będzie rokiem wzrostu i znacznej poprawy sytuacji na rynku fast food’owym.

Rynek gastronomiczny w Polsce rośnie co roku średnio o 2-3%, charakteryzując się dużym potencjałem rozwojowym ze względu na zmieniające się tendencje żywieniowe. Coraz więcej Polaków wybiera spożywanie posiłków w lokalach gastronomicznych, a już tylko co trzeci Polak nie jada poza domem. Powodem rosnącej popularności jest coraz to większa potrzeba celebrowania specjalnych okazji w wyjątkowych miejscach. Poza tym, ze względu na zwiększające się tempo życia, Polacy mają mniej czasu na przygotowywanie posiłków w domu. W związku z tym, coraz popularniejsze stają się także zamówienia online oferowane między innymi przez największą polską sieć franczyzową Da Grasso.

Kryzys na światowych rynkach, a także spowolnienie gospodarcze w branży gastronomicznej wpłynął jednak na większą oszczędność Polaków, a także ograniczenie ich wydatków na dodatkowe usługi w mijającym roku. Polacy coraz częściej wybierają restauracje typu fast food, nadal korzystając z uroków jedzenia poza domem, jednak za niższą cenę, przystępną dla ich portfeli.

Rosnące zainteresowanie usługami gastronomicznymi branży fast food bardzo nas cieszy. Wraz ze wzrostem liczby odwiedzin, rosną jednak wymagania konsumentów. W odpowiedzi na oczekiwania rynku, Da Grasso wpisuje swoje działania w gastronomiczne trendy: domową atmosferę panującą w lokalach, najwyższej jakości produkty czy sprzyjanie obsłudze całej części rodziny, czyli podstawowe wartości naszej Sieci – komentuje Magdalena Piróg, Wiceprezes największej polskiej sieci franczyzowej Da Grasso.

Według prognoz ekspertów na 2014 rok, pierwsze miesiące nowego roku charakteryzować się będą spowolnieniem gospodarczym na rynku gastronomicznym. To sytuacja, która jest typowa dla tej pory roku. Zbliżająca się wielkimi krokami opóźniona w tym roku zima, a także koszty poniesione w czasie Świąt, skutecznie zatrzymają w domu większość Polaków. Pomimo tego, rok 2014 ma przynieść poprawę koniunktury na rynku branży gastronomicznej.

Początki roku nie są dobrym okresem dla naszej branży. Ze względu na wzmożone wydatki poniesione w czasie Świąt, Polacy rzadziej wybierają posiłki w lokalach poza domem, co wpływa na spadki w sprzedaży naszej Sieci. Zwykle jednak, po chwili oddechu, nasi Przyjaciele od pizzy do nas wracają, aby ponownie cieszyć swoje podniebienie przysmakami z Da Grasso – dodaje Magdalena Piróg.

2014 rok będzie dobrym czasem dla Sieci Da Grasso. Polski rynek franczyzy rośnie niezmiennie od ponad 10 lat, a w ostatnim roku znacznie przyśpieszył swój rozwój, upodabniając się tym samym do rynków zachodnich. Dodatkowo, rosnąca wartość branży gastronomicznej daje szanse na jeszcze większy rozwój, który w 2013 roku zaowocował otwarciem aż 10 nowych restauracji.

***
DA GRASSO SP. Z O.O. to istniejąca od 2006 roku spółka, zarządzająca siecią pizzerii pod marką Da Grasso z siedzibą w Łodzi. Prezesem Zarządu jest Pani Karolina Rozwandowicz, a funkcję Wiceprezes pełni Pani Magdalena Piróg, która zajmuje się bieżącym zarządzaniem firmy. Da Grasso administruje największą polską gastronomiczną siecią franczyzową, obejmującą 200 pizzerii w 150 miastach, a jej lokale znajdują się w całej Polsce - zarówno w większych, jak i mniejszych ośrodkach. Firma jest laureatem wielu prestiżowych nagród i wyróżnień m.in. Złoty Laur Konsumenta, Godło Jakość Obsługi i Jakość Roku, Hermes w kategorii sieć restauracyjna oraz Grand Prix Konsumenta.

Źródło: Procontent Communication





Świat spożywki

2015-04-01 14:10:06 | Komentarze: 0

Złote jajo polskiej gospodarki – branża drobiarska

Mimo rosyjskiego embarga nałożonego w zeszłym roku między innymi na drób i jaja, polska branża drobiarska ma się całkiem dobrze i nic nie wskazuje na to, aby miało się coś zmienić. Polscy producenci coraz częściej i chętniej handlują z zagranicznymi partnerami, a zamknięcie rynku rosyjskiego tylko nasiliło tę tendencję.

Jesz mało chleba? Sprawdź dlaczego warto to zmienić!

Wegetarianizm i jego odmiany

Herbata na dzień dobry – śniadaniowe propozycje marki Czas na Herbatę

Kanapki "po kielecku"

Wielka moc w małym produkcie, czyli dlaczego warto sięgać po ziarenka

Żelatyna CYKORII

Po cygańsku

Życie pełne zdrowia i smaku – ser topiony Beauty z błonnikiem marki LACTIMA

Pożywny i słodki poranek z konfiturą malinową marki Schwartau Extra