Dodaj ofertę za darmo

Rewolucja na rynku napojów energetycznych

2007-06-05

Rewolucja na rynku napojów energetycznych: niekwestionowany dotychczas lider rynku, Red Bull, do którego wciąż należy lwią część rynku wartościowo, został wyprzedzony przez produkowany przez firmę Gellwe napój energetyczny Tiger pod względem ilościowym, licząc w litrach.

Red Bull zachował wciąż jeszcze przewagę nad rywalem pod względem liczby sprzedanych sztuk napojów, ale różnica ta topnieje. W styczniu wynosiła jeszcze 12 punktów procentowych, w lutym – już tylko 5,4 pp. (dane: Nielsen). Do sukcesu Gellwe niewątpliwie przyczyniło się powodzenie niedawno wprowadzonych na rynek napojów w litrowych butelkach, które zyskały przychylność konsumentów.

W dodatku na rynek wkroczył nowy konkurent w segmencie premium, w którym Red Bull był dotychczas jedyną marką - Cocaine Stimulation, zawierający dwukrotną dawkę substancji pobudzających w porównaniu ze standardowym napojem energetycznym.

Coca-Cola natomiast odnowiła wizerunek swojego napoju Burn i planuje zwiększenie udziałów w rynku, zaś radomski Zbyszko, nie zamierza rezygnowac z walki o napój Matrix, któremu Red Bull zarzuca podobieństwo graficzne do swojego sztandarowego produktu. Austriackiemu producentowi udało się uzyskać nakaz natychmiastowego zaprzestania produkcji Matriksa przez Zbyszka.

Źródło: Gellwe