Reklama jogurtów zakazana

2009-10-19

Reklama telewizyjna firmy Danone, informująca o tym, że jogurt Actimel wspiera naturalną odporność dzieci, została zakazana przez brytyjski urząd etyki reklamy. Advertising Standards Authority (ASA) argumentuje, że reklama nie może być pokazywana w dotychczasowej formie, gdyż wprowadza w błąd.

W reklamie produktu pojawia się informacja, że jego działanie zostało naukowo udowodnione. Tymczasem zdaniem ASA, naukowe dowody przedstawione przez Danone nie obroniły tezy wysuniętej w reklamie, sugerującej, że Actimel posiada właściwości chroniące dzieci w wieku szkolnym przed chorobami.

Producent powiedział, że jest bardzo rozczarowany decyzją urzędu, zakazującą emisji spotu reklamowego. Zdaniem rzecznika prasowego Danone, twierdzenia użyte w reklamie zostały poparte wynikami badań, dowodzącymi - jego zdaniem - pozytywnego wpływu produktu na organizm.

Firma Danone podpiera się wynikami ośmiu badań, przeprowadzonych wśród dzieci w wieku do 16 lat. Dwa z nich dotyczyły grup hospitalizowanych w Indiach dzieci, mających ostrą biegunkę i którym podawano leki łagodzące problemy gastryczne. Advertising Standards Authority utrzymuje jednak, że były to badania prowadzone w specyficznych warunkach i nie mogą być odniesione do zdrowej młodzieży.

Kolejne dwa badania były przeprowadzone w grupie dzieci w wieku 6 miesięcy oraz 15,5 miesiąca. Ich wyniki również zostały odrzucone przez urząd, gdyż średnia wieku badanych była zbyt niska. ASA podważyła także wpływ Actimela na poprawę zdrowia u dzieci cierpiących na astmę i biegunki.

W uzasadnieniu decyzji o zakazaniu emisji reklamy, ASA informuje, że spot wprowadza w błąd i łamie przepisy stanowiące o rzetelności przedstawianych treści.

To nie pierwszy raz, gdy reklama Danone znalazła się na celowniku ASA. W 2006 r. za nieodpowiedni został uznany spot reklamowy, sugerujący, że picie Actimela chroni dzieci przed łapaniem infekcji bakteryjnych.

Źródło: ekologia.pl




Aktualności

2020-09-04 12:01:50 | Komentarze: 0

Szczypta wiedzy o pieprzach

Pieprz to, obok soli, najbardziej znana przyprawa na całym świecie i stosowana w niemal każdej kuchni. Nie tylko podkreśla smak potraw, ale ma też właściwości prozdrowotne, dlatego po młynek z czarnymi ziarnami warto sięgać jak najczęściej. A co z innymi wersjami kolorystycznymi? Marka Appetita podpowiada, jak ich używać i jak uratować zbyt pieprzne dania!

„Grześki świecą przykładem” w loterii z okazji powrotu do szkoły

25. Urodziny Wafli Familijnych – loteria konsumencka

Ishida: Nowe modele zwiększające możliwości pakowania owoców

Naturalne suplementy odchudzania. Przypraw dietę z Appetitą

Grześki latem nie pływają w czekoladzie!

Żywiec Zdrój z nutą owoców ZERO CUKRU – nowość w ofercie produktów smakowych marki

Illy stawia na naważarki od Ishida

„Elfy same w domu” – świąteczna kampania Pepsi w niezwykłej odsłonie!

Inspekcja x-ray: Jaki system wybrać do pakowania dnej żywności?