Program "Doceń polskie" - certyfikaty dla piekarzy i cukierników.

2014-05-29

Aż 21 chlebów różnego typu, sękacz, sernik, ptysie, ciastka, cukierki krówki i lizaki lodowe – to tylko niektóre spośród produktów wyróżnionych podczas XII audytu żywności przeprowadzonego w ramach Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego ''Doceń polskie''. Eksperci przyznali certyfikaty wyrobom 19 firm oferujących pieczywo, wypieki cukiernicze i słodycze.

Ogólnopolski Program Promocyjny "Doceń polskie" jest realizowany od 2011 roku. Jego celem jest promowanie artykułów spożywczych najwyższej jakości oraz ich wytwórców. W przedsięwzięciu mogą uczestniczyć producenci, których wyroby posiadają tzw. polski akcent wyrażający związek żywności z naszym krajem. Produkty spożywcze spełniające to kryterium są oceniane podczas specjalnych audytów organizowanych cztery razy w roku.

Dwunasta z kolei certyfikacja żywności odbyła się 30 kwietnia w Krakowie. Tego dnia Loża Ekspertów oceniła wszystkie zgłoszone wyroby (m.in. nabiał, przetwory, pieczywo, napoje, mięsa oraz słodycze) i wyróżniła te z nich, które cechują się doskonałym smakiem, odpowiednim wyglądem oraz ceną adekwatną do jakości.
Każdy ekspert za poszczególny aspekt (smak, wygląd i stosunek jakości produktu do ceny) przyznaje punkty w skali 1-10.
Certyfikat programu nie są nadawane automatycznie wszystkich uczestnikom audytu - otrzymują je wyłącznie te artykuły żywnościowe, które zdobędą od Loży Ekspertów wysokie noty. Wyroby z maksymalną liczba punktów otrzymują także tytuł TOP PRODUKT.

O randze godła promocyjnego ''Doceń polskie" świadczy nie tylko honorowy patronat, którym Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi objął program. Ogromne znaczenie ma fakt, iż certyfikaty przyznawane są na podstawie oceny żywności dokonywanej przez specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w branży spożywczej. Przewodniczącym Loży Ekspertów jest Mirek Drewniak, mistrz kuchni, współzałożyciel i członek Fundacji Klubu Szefów Kuchni. W pracach grona eksperckiego uczestniczy również przedstawiciel Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Chleby, bułka i żurek z certyfikatami ''Doceń polskie''

Wśród producentów, których wyroby zostały wyróżnione przez ekspertów programu ''Doceń polskie'' znalazło się m.in. aż 13 piekarni z całej Polski. Godło promocyjne otrzymało 21 chlebów, a także bułka i żurek z ich asortymentu, tytuły TOP PRODUKT zdobyło 9 z nich. Nagrodzone produkty to:
- Chleb myśliborski z asortymentu Społem PSS w Myśliborzu,
- Chleb Słonecznikowy i Chleb baltonowski (TOP PRODUKT) powstające w Przedsiębiorstwie Piekarsko-Cukierniczym MACHELA z Jaszkowej Dolnej,
- Chlebek myśliwski, Chleb żytni staropolski i Chleb hetmański (wszystkie z tytułami TOP PRODUKT) wypiekane przez PSS Społem Białystok,
- Chleb Fitness, Chleb pełen ziaren (TOP PRODUKT) oraz Chleb żytni 100% z oferty Piekarni Familijnej z Kuźnicy Czeszyckiej,
- Chleb zwykły wypiekany przez Społem PSS w Legionowie,
- Chleb zwykły i Chleb żurawinowy Piekarni- Cukierni Marek Szabelski z Piecek,
- Chleb mazowiecki i Chleb razowy mieszany (TOP PRODUKT) powstające w Społem PSS w Sochaczewie,
- Chleb zwykły (TOP PRODUKT) z oferty SPOŁEM PSS w Olkuszu,
- Żurek królewski produkowany przez Piekarnię BAGIETKA z Ocina,
- Chleb z nasionami lnu (TOP PRODUKT), który oferuje Piekarnia SPOŁEM Chełm,
- Chleb baltonowski krojony i Chleb żytni razowy krojony produkowane w Społem PSS w Nidzicy,
- Chleb razowy 100% wytwarzany w Piekarni JUL-KA z Kryniczna
- Chleb graham, Chleb zwykły, Bułka poznańska (TOP PRODUKT) z oferty SPOŁEM Zawiercie.

Słodkości docenione przez ekspertów
W trakcie XII audytu Loża Ekspertów pozytywnie oceniła także wypieki cukiernicze oraz słodycze.
Certyfikaty zdobyło 9 wyrobów z tej kategorii, tytułami TOP PRODUKT uhonorowano 7 z nich. Godło promocyjne otrzymały:
- Trufle śląskie z płatkami róży- TOP PRODUKT- firmy Słodka Manufaktura Leona z Wodzisławia Śląskiego,
- Ptysie z bitą śmietaną i Sernik (oba nagrodzone także tytułami TOP PRODUKT) z oferty Społem PSS w Olkuszu. Producent ten zdobył także certyfikat za Chleb zwykły,
- Sękacz - TOP PRODUKT- firmy Manufaktura Mojej Mamy mieszczącej się w Dubeninkach,
- Ciastka kokosowe Zakładu Przemysłu Cukierniczego PIAST z Głogówka,
- Lody Cassate i Lody Pingwin śmietankowe (TOPPRODUKT) Wytwórni Lodów Młynarczyk z Leszna,
- Cukierki Krówka popularna - TOP PRODUKT, które powstają w Spółdzielni Produkcyjno-Handlowej Samopomoc Chłopska w Sycowie,
- Lizak lodowy Gut-Mix - TOP PRODUKT - Przedsiębiorstwa Produkcyjno-Handlowego EWAL, które mieści się w Starych Bogaczowicach.

- Pieczywo i wyroby cukiernicze były oceniane podczas wszystkich dotychczasowych audytów programu ''Doceń polskie''. Do kwietniowej certyfikacji zgłosiła się rekordowa liczba ponad 60 producentów, wśród których dużą grupę stanowiły piekarnie oraz cukiernie. Ilość szła w parze z jakością, gdyż eksperci przyznali certyfikaty zdecydowanej większości produktów tej branży biorących udział w audycie. To kolejne potwierdzenie wysokiej jakości polskiego pieczywa i wyrobów cukierniczych – podkreśla Marek Bielski, organizator programu ''Doceń polskie''.

Informacje na temat wszystkich laureatów XII certyfikacji są dostępne na blogu programu, pod adresem www.blog.docenpolskie.pl.


Źródło: Anna Koza/ Adventure Media





Aktualności

2019-12-04 11:59:44 | Komentarze: 0

„Elfy same w domu” – świąteczna kampania Pepsi w niezwykłej odsłonie!

W tym roku w ramach kampanii świątecznej marka Pepsi przygotowała dla konsumentów coś specjalnego. Zamiast standardowej reklamy, marka stworzyła bajkowy mini film, w którym opowiada własną historię świątecznych przygotowań w wydaniu elfów Pepsi. W filmie wzięła udział plejada polskich gwiazd: Maciej Musiał (Elf Kelfin), Wiktoria Gąsiewska (Elfka Ewka), Adam Fidusiewicz (Elf Elfis), Kacper Młynarkiewicz (Elf Rafaelf) oraz… tutaj niespodzianka dla tych, którzy obejrzą. Jest też smaczek w postaci ukrytych w filmie cameo znanych influencerów marki: Jakoba Kosela, Lary Gessler i Adama Wiejaka. Premiera spotu przewidziana jest na 6 grudnia 2019 roku na YouTube oraz na antenie Telewizji Polsat w trakcie Mikołajkowego Charytatywnego Bloku Reklamowego.

Inspekcja x-ray: Jaki system wybrać do pakowania dnej żywności?

Wyzwanie Smaku Pepsi – gorące weekendy pełne smaku i dobrej zabawy

Muzyka Smakuje Lepiej z Lay’s - zabierz paczkę na festiwal! Pierwsza muzyczna kampania marki Lay’s

Marka Lay’s ruszyła z nowym konkursem – do wygrania aż 490 nagród o łącznej wartości prawie pół miliona złotych, w tym codziennie iPhone 8.

Zdrowe smarowanie bez tłuszczów trans

Żyj kolorowo! Lubelska w nowej odsłonie!

Targi Technologii Spożywczych Warsaw Food Tech 2017

Brześć intensyfikuje współpracę z Biedronką

Najważniejsza impreza w branży opakowań już w kwietniu! 8. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations