Producenci łakoci odpowiadają na potrzeby konsumentów

2014-07-14

Wobec stale wzrastającej świadomości konsumentów podczas robienia zakupów, producenci słodyczy muszą pozostawać elastyczni i otwarci na zmiany, chcąc dopasować się do potrzeb konsumentów. Czy ci są w stanie już dostrzec zachodzące zmiany?

Klienci w sklepie zwracają uwagę już nie tylko na opakowanie, które również jest jednym z kluczowych czynników w procesie zakupowym, ale przede wszystkim na jakość oferowanych produktów. Składniki, z których zrobione są wyroby, a także ich konsumpcyjne przeznaczenie, zyskują na znaczeniu.

Trafić do grupy docelowej produktu

W jaki sposób producenci słodyczy są w stanie trafić w gusta odbiorców, tak aby nowowprowadzany produkt „przyjął się” na rynku? Za przykład może posłużyć tutaj firma Brześć, która jakiś czas temu wypuściła na rynek nową wersję słomki ptysiowej – fitness.

Konsument sięgając po daną rzecz ze sklepowej półki jest świadomy, jakie wartości oferuje dana marka i z reguły wie, czego może się spodziewać po danym wyrobie. Przykład słomki ptysiowej jest tutaj stosowny, bowiem lekka i krucha przekąska jest przedstawiana jako idealny wyrób do podgryzania w czasie towarzyskich spotkań. Chętnie sięgają po nią jednak także osoby prowadzące aktywny tryb życia, uprawiające różne sporty i traktujące słomkę jako dobrą alternatywę dla tradycyjnych słodyczy.

„Pomysł wprowadzenia na rynek słomki ptysiowej fitness wydał nam się racjonalny, ze względu na wzbogacenie tradycyjnej słomki o naturalne składniki, takie jak siemię lniane, sezam czy nasiona słonecznika. Takie dodatki są cenione przez osoby prowadzące aktywny tryb życia, dla których zdrowe odżywianie jest bardzo pożądaną wartością” – mówi Arkadiusz Drążek, dyrektor handlowy Brześcia.

Właściwości zdrowotne podnoszą popularność

Według portalu Unisourceworldwide.com, w 2014 roku producenci żywności powinni zwrócić szczególną uwagę na kilka konsumenckich trendów. Jednym z nich jest poprawne oznakowanie produktów i przejrzystość przekazu, jaki jest adresowany poprzez opakowanie. W trosce o swoje zdrowie konsumenci czytają etykiety opakowań. Jak możemy przeczytać w raporcie Innova Market Insights, już 60% producentów słodyczy przypisuje swoim produktom właściwości zdrowotne, co z pewnością podnosi popularność tych wyrobów oraz ich sprzedaż.

Jeszcze inną metodą do trafienia w gusta odbiorców jest sprzedawanie swojego towaru w mniejszych, poręczniejszych opakowaniach, tak aby produkt mógł na przykład zmieścić się w każdej kieszeni. Producenci łakoci nie mogą również zapominać o ważnej grupie docelowej tego rodzaju produktów, jakimi są dzieci. Najmłodsi szybko przywiązują się do konkretnych produktów, ich smaku oraz kolorowego opakowania, z kolei rodzice baczną uwagę przywiązują do tego, czy wyroby zawierają sztuczne konserwanty i tym kierują się podczas zakupów.

Źródło: Brześć





Aktualności

2020-05-27 12:17:37 | Komentarze: 0

Żywiec Zdrój z nutą owoców ZERO CUKRU – nowość w ofercie produktów smakowych marki

W kwietniu br. na rynku pojawiła się nowość w ofercie smakowej od Żywiec Zdrój – Żywiec Zdrój z nutą owoców ZERO CUKRU. Produkt ten to połączenie krystalicznej, górskiej wody źródlanej z naturalnymi aromatami, bez cukru i kalorii. Nowość skierowana jest do osób poszukujących produktów o wyrazistym, słodkim smaku, a jednocześnie wybierających produkty bez kalorii. Żywiec Zdrój z nutą owoców ZERO CUKRU dostępny jest w regularnej sprzedaży w trzech wariantach smakowych – truskawki, cytryny i arbuza.

Illy stawia na naważarki od Ishida

„Elfy same w domu” – świąteczna kampania Pepsi w niezwykłej odsłonie!

Inspekcja x-ray: Jaki system wybrać do pakowania dnej żywności?

Wyzwanie Smaku Pepsi – gorące weekendy pełne smaku i dobrej zabawy

Muzyka Smakuje Lepiej z Lay’s - zabierz paczkę na festiwal! Pierwsza muzyczna kampania marki Lay’s

Marka Lay’s ruszyła z nowym konkursem – do wygrania aż 490 nagród o łącznej wartości prawie pół miliona złotych, w tym codziennie iPhone 8.

Zdrowe smarowanie bez tłuszczów trans

Żyj kolorowo! Lubelska w nowej odsłonie!

Targi Technologii Spożywczych Warsaw Food Tech 2017