Polski Kongres Rolnictwa - konferencja w Łodzi zwieńczy I edycję cyklu spotkań

2015-04-08

Polski Kongres Rolnictwa, cykl dziesięciu spotkań poruszających problematykę branży rolnej i rolno-spożywczej w Polsce, dobiega końca. Wydarzenie, którego partnerem merytorycznym jest Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie” cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Przed uczestnikami ostatnia możliwość do wspólnej debaty. Dziesiąta konferencja PKR odbędzie się 13 kwietnia w Łodzi.

Polski Kongres Rolnictwa (PKR) to wydarzenie cykliczne, składające się z dziesięciu konferencji, odbywających się w największych polskich miastach (zazwyczaj stolicach województw). Jego organizatorem jest Fundacja Zrównoważonego Rozwoju Gospodarki Rolnej i Ochrony Środowiska. Celem konferencji jest popularyzacja nowych idei i rozwiązań w gospodarce oraz wspieranie działalności na rzecz inicjowania zmian ekonomicznych i społecznych poprzez wykorzystywanie najnowocześniejszych technologii.

Cykl spotkań odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Prezesa Agencji Rynku Rolnego, Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Głównego Inspektora Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych. Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”, którego celem jest promowanie polskich produktów spożywczych wysokiej jakości oraz ich wytwórców, to jeden z partnerów merytorycznych PKR. Certyfikaty „Doceń polskie” otrzymują wyłącznie te artykuły żywnościowe, które posiadają tzw. polski akcent, a jednocześnie wyróżniają się doskonałym smakiem i wyglądem oraz ceną adekwatną do jakości. Godło promocyjne nadawane jest na podstawie ocen, które produktom przyznaje Loża Ekspertów programu - grono specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w branży spożywczej.

Niebawem w Łodzi odbędzie się ostatnie spotkanie w ramach pierwszej edycji Polskiego Kongresu Rolnictwa. Do tej pory zorganizowano debaty w Poznaniu, Gniewinie, Warszawie, Białymstoku, Olsztynie, Lublinie, Rzeszowie, Zielonej Górze i w Ślęży obok Wrocławia. - Na każdej z ostatnich dziewięciu konferencji gościliśmy średnio od 100 do 150 osób, w tym 20 ekspertów, poruszających najbardziej aktualne problemy w danym regionie. Wyjątkiem było spotkanie w Poznaniu, na które przybyło grono niemal 300 osób. Tak liczna obecność świadczy o dużym zainteresowaniu problematyką rolno-spożywczą w regionie - mówi Krzysztof Smosarski, dyrektor Polskiego Kongresu Rolnictwa. - Zawsze staramy się przeprowadzić szeroką debatę na temat obecnej sytuacji branży rolno-spożywczej. Nie da się ukryć, że na każdej z konferencji pojawia się temat trudnej sytuacji rynków mięsnego i mleczarskiego, omawiane są również m. in. problemy związane z hodowlą zwierząt, a także ze szkodami powodowanymi przez dziką zwierzynę. Ostatnia nasza wizyta w Zielonej Górze pokazała, że branża rolno-spożywcza w każdym regionie jest specyficzna. Charakterystyczny dla województwa lubuskiego sektor winiarski jest bardzo w tym regionie rozwinięty, z kolei w Lublinie poruszany był temat uprawy tytoniu. W zależności od regionu, w którym przeprowadzana jest konferencja, program w niewielkim stopniu ulega zmianie. Staramy się dostosowywać tematykę debaty do uczestników, dlatego też każde spotkanie różniło się od poprzedniego. Takie spotkania dużo wnoszą. Przede wszystkim dają możliwość aktywizacji i integracji społeczności lokalnej. Podczas konferencji PKR w jednym miejscu skupiają się prywatni przetwórcy, grupy producenckie i osoby odpowiedzialne za sprawy rolnicze w danym regionie, a nawet kraju. Takie spotkania to również okazja do tego, by spotkać się z reprezentantami branży rolno-spożywczej, z którymi nie zawsze jest okazja do rozmów. Stąd też pomysł, by kontynuować cykl spotkań, rozpoczynając kolejną, drugą edycję Polskiego Kongresu Rolnictwa na przełomie maja i czerwca - dodaje K. Smosarski.

Szczegóły dyskusji panelowych dotyczących poszczególnych aspektów rolnictwa i zdrowej żywności w województwie łódzkim oraz najbardziej aktualnych problemów sytuacji rolnictwa w tym regionie, dostępne są na stronie internetowej Polskiego Kongresu Rolnictwa. - Program tworzymy zwykle wedle własnej opinii i wiedzy, ale też zawsze staramy się współpracować z lokalnymi oddziałami w sprawie rynku rolnego, czy Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Takie konsultacje dają nam pogląd na to, na co trzeba zwrócić uwagę i co powinniśmy zawrzeć w programie. Myślę, że jeśli chodzi o Łódź, to na pewno podczas spotkania poruszymy temat charakterystycznego dla tego regionu sektora rolno-spożywczego oraz związanych z nim problemów i wyzwań na najbliższe lata. Będziemy rozmawiać m. in. o mechanizmach wsparcia Instytucji Państwowych, istotnych w ekspansji rynków zagranicznych rozwiązaniach marketingowo - PR-owych i systemach pomocowych w modernizacji gospodarstwa. Ramowy plan spotkania został sformułowany tak, by zainteresować nim jak największą liczbę gości - podkreśla dyrektor Polskiego Kongresu Rolnictwa.

Więcej informacji o PKR dostarcza strona internetowa www.kongresrolnictwa.pl/kongres.

Polski Kongres Rolnictwa w pigułce
28.04.2014 r., Gniewino

Inauguracyjna konferencja pierwszej edycji Polskiego Kongresu Rolnictwa. Debata o kondycji polskiego rolnictwa i przetwórstwa spożywczego w tym regionie rozpoczęła się słowami podsekretarza stanu w Ministerstwie Rolnictwa, Tadeusza Nalewajka. - Gniewino to perełka samorządowa. Podobnie jak branża rolno-spożywcza na tle całej polskiej gospodarki - powiedział.

19.05.2014 r., Warszawa
Wydarzenie w stolicy skupiło grono włodarzy i decydentów sektora rolniczego. Wśród nich obecny był m. in. polski polityk i były premier Waldemar Pawlak, który podkreślał, że rolnictwo stało się bardzo ważnym uczestnikiem naszej gospodarki, szczególnie jeśli chodzi o eksport.

14.06.2014 r., Poznań
Serce Wielkopolski gościło ponad 300 uczestników. Prelekcje ekspertów na temat sektora mięsnego i hodowli zwierząt futerkowych ukazały problemy prywatnych przedsiębiorców w nowym świetle.

15.09.2014 r., Ślęża k. Wrocławia
Dolny Śląsk wymaga lokalnej polityki rolnej. W regionie istnieje potrzeba partnerstwa wszystkich instytucji, aby odtworzyć m. in. hodowlę bydła mięsnego - na ten i wiele innych problemów uwagę zwrócił Leszek Grala, prezes Dolnośląskiej Izby Rolniczej.

22.10.2014 r., Białystok
Przyszłość polskiego rolnictwa, problemy związane z wirusem ASF i rosyjskim embargo, kary za przekroczenie kwot produkcji mleka oraz możliwości współpracy nauki z praktyką - to tylko niektóre z tematów poruszonych podczas piątego spotkania.

21.11.2014 r., Olsztyn
Wicemarszałek Jarosław Słoma poinformował, że region ma największą w Polsce liczbę certyfikowanych gospodarstw ekologicznych (jest ich aż około 4 tys.). Wicemarszałek podkreślił też, że województwo jako pierwsze w kraju powołało znak „Produkt Warmii i Mazur”. Jest to geograficzny certyfikat, którym w pierwszej turze wyróżniono 70 produktów, usług i ciekawych inicjatyw.

17.12.2014 r., Lublin
Województwo lubelskie to polskie zagłębie tytoniowe. Andrzej Grzyb, prezes Łukowskiej Grupy Producentów Tytoniu zwrócił uwagę, że na plantatorów czeka trudny czas, gdyż w roku 2015 widocznie obniży się opłacalność tej działalności oraz areał upraw. Podczas Kongresu nie pominięto ważnego problemu, jaki dotknął branżę mięsną - wystąpienie w Polsce wirusa ASF i zbyt dużą populację dzików.

23.02.2015 r., Rzeszów
Poseł na Sejm Mieczysław Kasprzak otwierając konferencję podkreślił potrzebę dialogu i szukania wspólnych rozwiązań przez przedstawicieli całego sektora rolno-spożywczego. Z kolei wicewojewoda Grażyna Borek opisała zmiany, jakim uległo podkarpackie rolnictwo na przestrzeni ostatnich lat.

10.03.2015 r., Zielona Góra

Jednym z poruszanych tematów sektora polskiego rynku rolno-spożywczego było omawianie nowych warunków unijnych dopłat i wymaganych dywersyfikacji upraw.


***


Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl

Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmuje się piątka specjalistów zawodowo związana z żywnością i technologią żywienia, która tworzy Lożę Ekspertów. Zasiada w niej m.in. reprezentant Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni. Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. Celem projektu jest propagowanie wspólnego gotowania wśród pasjonatów kuchni, którzy swoją wiedzą i przepisami dzielą się w Internecie. Dzięki ogólnopolskiemu konkursowi, warsztatom i pokazom kulinarnym, blogerzy mają okazję do spotkań, poznawania nowych miejsc i produktów, wymiany doświadczeń, nauki oraz dobrej zabawy.

***

Autor:
Marta Furman

Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
info@adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70

***

KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl

Anna Koza
anna.koza@adventure.media.p
lAdventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70

Źródło: Marta Furman





Aktualności

2019-12-04 11:59:44 | Komentarze: 0

„Elfy same w domu” – świąteczna kampania Pepsi w niezwykłej odsłonie!

W tym roku w ramach kampanii świątecznej marka Pepsi przygotowała dla konsumentów coś specjalnego. Zamiast standardowej reklamy, marka stworzyła bajkowy mini film, w którym opowiada własną historię świątecznych przygotowań w wydaniu elfów Pepsi. W filmie wzięła udział plejada polskich gwiazd: Maciej Musiał (Elf Kelfin), Wiktoria Gąsiewska (Elfka Ewka), Adam Fidusiewicz (Elf Elfis), Kacper Młynarkiewicz (Elf Rafaelf) oraz… tutaj niespodzianka dla tych, którzy obejrzą. Jest też smaczek w postaci ukrytych w filmie cameo znanych influencerów marki: Jakoba Kosela, Lary Gessler i Adama Wiejaka. Premiera spotu przewidziana jest na 6 grudnia 2019 roku na YouTube oraz na antenie Telewizji Polsat w trakcie Mikołajkowego Charytatywnego Bloku Reklamowego.

Inspekcja x-ray: Jaki system wybrać do pakowania dnej żywności?

Wyzwanie Smaku Pepsi – gorące weekendy pełne smaku i dobrej zabawy

Muzyka Smakuje Lepiej z Lay’s - zabierz paczkę na festiwal! Pierwsza muzyczna kampania marki Lay’s

Marka Lay’s ruszyła z nowym konkursem – do wygrania aż 490 nagród o łącznej wartości prawie pół miliona złotych, w tym codziennie iPhone 8.

Zdrowe smarowanie bez tłuszczów trans

Żyj kolorowo! Lubelska w nowej odsłonie!

Targi Technologii Spożywczych Warsaw Food Tech 2017

Brześć intensyfikuje współpracę z Biedronką

Najważniejsza impreza w branży opakowań już w kwietniu! 8. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations