Polagra-food 2006
2006-09-27
20 września zakończyły się targi, w których brało udział ponad 1300 wystawców z 37 państw. Hale wystawiennicze odwiedziło 42 000 osób z 40 krajów. Zaprezentowano 220 nowych produktów. Targi obfitowała w wiele interesujących wydarzeń.

W końcu prof. Zenon Pustelnik, polski wydawca Księgi Rekordów Guinnessa, ogłosił oficjalnie, że na poznańskich targach Polagra-Food 2006 ustanowiono dwa nowe rekordy – na największe i najcięższe ciasto – Kremówkę Papieską. Oficjalne wymiary największego na świecie ciasta z kremem – to 1,47 m szerokości i 14,85 m długości. Powierzchnia poznańskiej Kremówki to 21,8295 m. kw! Po wielu dokładnych pomiarach okazało się, że kremówka waży 814,449 kg. Do jej przygotowania zużyto 919 kg surowca – w tym m.in. 255 kg margaryny, 300 l. wody, 3 litry spirytusu. A nim przystąpiono do próby ustanowienia rekordu poznański piekarz Piotr Koperski osobiście przetestował 19 różnych receptur kremów by wybrać ten najwłaściwszy. W ustanawianiu Rekordów Guinnessa na największa i najcięższą Kremówkę Papieską wzięli udział piekarze i cukiernicy z firm: Butka, Koperski, Gruszecki, Baranowski, Weber, Przewoźny, Mohoń, Szydłowski, Kusak, Wolak, Dolczewski, Dudek i Kawa.

Tytuł "Mistera Eksportu Produktów Żywnościowych 2006" otrzymała firma MOKATE S.A. z Ustronia za Herbatki Owocowe – różne smaki.
Tytuł "Wicemistera Eksportu Produktów Żywnościowych 2006" otrzymał Polski Koncern Mięsny DUDA S.A. Oddział w Grąbkowie za szynkę z/k,
z/nogą „SERRANO”.
Tytuł "Juniora Eksportu Produktów Żywnościowych 2006” przyznano Zakładowi Przetwórstwa owocowo-Warzywnego w Leżajsku HORTINO za grupę produktów: Zupę brokułową, Warzywa z ryżem i pieczarkami, Warzywa na patelnię, Bukiet wykwintny.
Wyróżnienia specjalne w konkursie „Mister i Junior Eksportu Produktów Żywnościowych 2006”:
• dla Firmy Bracia Urbanek Jacek Urbanek, Andrzej Urbanek, Wojciech Urbanek, Spółka Jawna w Łowiczu za OGÓRKI KONSERWOWE
• dla Zakładów Mięsnych NOVE Sp. z o.o. Nowem n/Wisłą za grupę produktów; OSTEPØLSER, SLAB BACON, GRÆSKE PØLSER, GRILLMEDISTER
• dla Firmy A-GROSIK Przetwórstwo Spożywcze i Handel Jacek Wołkowicz w Warszawie za DŻEMY OWOCOWE (10 smaków )
• dla „ROLDROB” S.A. w Tomaszowie Maz. – za FILETY z GĘSI MARYNOWANE
• dla AGROS NOVA Sp. z o.o. w Warszawie za SONDĘ POEZJA SMAKÓW
• Nagrodę Wiceprezesa Rady Ministrów, Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Andrzeja Leppera – Puchar i dyplom, w konkursie „Mister i Junior Eksportu Produktów Żywnościowych 2006” dla Średzkiej Spółdzielni Mleczarskiej „JANA” w Środzie Wlkp. za SERY TWAROGOWE
• Nagrodę Specjalną Prezesa Krajowej Izby Gospodarczej – Puchar i dyplom, w konkursie „Mister i Junior Eksportu Produktów Żywnościowych 2006” dla Grupy Żywiec S.A. w Żywcu za PIWO ŻYWIEC
• Nagrodę Specjalną Prezesa Krajowej Izby Gospodarczej – Puchar i dyplom, w konkursie „Mister i Junior Eksportu Produktów Żywnościowych 2006” dla Przedsiębiorstwa Wielobranżowego „SMAK” Firma Rodzinna Pysz Sp. z o.o. w Żorach za KAPUSTĘ KWASZONĄ
Nagrody Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
Jury Konkursu organizowanego przez redakcję, wydawanego przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi, kwartalnika Polish Ford: „Najciekawsza promocja na Targach Polagra-Food 2006” postanowiło przyznać trzy równorzędne nagrody - puchary Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Moderni-zacji Rolnictwa.
Puchary otrzymały:
Stowarzyszenie Rozwoju Rynku Rybnego za atrakcyjną formę zabiegania o to, by więcej ryb i produktów rybnych trafiało na nasze stoły oraz za organizację wspólnego stoiska przetwórców ryb reprezentujący różne grupy asortymentowe Polski Koncern Mięsny DUDA za nowoczesną, przejrzystą i atrakcyjną formę ekspozycji oraz profesjonalną, kompetentną i bardzo miłą obsługę Spółdzielnia Mleczarska LAZUR za ciekawą, aktywną promocję serów pleśniowych, za wysoki poziom informacji oraz wyczerpujące materiały reklamowe

Nowy półautomatyczny traysealer T250 zastępuje znane na rynku maszyny Galaxy i jest w pełni kompatybilny w stosunku do wszystkich narzędzi Galaxy. T250 ma wydajność do 5 taktów na minutę, zoptymalizowany proces pakowania w automatycznym wsuwem i wysuwem oraz solidną, dobrą jakościowo i otwartą konstrukcję. Wymiana formy opakowania odbywa się bardzo prosto i szybko, bez użycia dodatkowych narzędzi. Przy konstrukcji traysealera T250 duży nacisk położono na bezpieczeństwo i higienę. Nowej generacji kurtyna zabezpieczająca automatycznie blokuje maszynę w przypadku pojawienia się obcego ciała, a załączanie szuflady odbywa się opcjonalnie z przycisku ręcznego lub pedału nożnego. To drugie rozwiązanie powoduje, że obsługujący T250 pracownik może swobodnie operować obiema cały czas czystymi rękami. Inną nowością Mulivac na Polagrze-Food 2006 była automatyczna krajalnica przystosowana do pracy ciągłej. Urządzenie to wypełnia lukę w segmencie krajalnic pomiędzy krajalnicami sklepowymi, a przemysłowymi. Nie było do tej pory wersji dla mniejszych producentów do zróżnicowanego asortymentu (wędliny, ser, etc.), która posiadałaby opcje wielkoprzemysłowe – takie jak choćby wbudowana waga przeliczająca grubość plastra tak, aby cała porcja miała określoną wcześniej wagę. Wydajność krajalnicy – 250 plastrów na minutę – sprawia, że może ona współpracować z rolową maszyną termoformującą. Podobnie jak inne produktu Multivac – tak i ta krajalnica – stworzona została z myślą o zachowaniu najwyższych standardów higienicznych i bezpieczeństwa pracy – można ją łatwo rozebrać, a mycie następuje przy zabezpieczeniu IP. Technologia FormShrink, na która składają się maszyny i folia, stanowią przełom w pakowaniu termokurczliwym - umożliwiają pakowanie w specjalnych formach termoformowalnych obkurczających z roli. Dotychczas można było to robić wyłącznie w woreczkach lub na zasadzie owijania. FormShrink eliminuje więc pracochłonne pakowanie i możliwie dużą ilość odrzutów po zapakowaniu – jak we FlowPack. A na dodatek FormShrink zużywa bardzo mało materiału. Istotą systemu jest jednorodny zgrzew z maszyny rolowej – w przeciwieństwie od 1 do 3 zgrzewów impulsowych w innych, alternatywnych systemach. FormShrink osiąga prawie podwójną wydajność w stosunku do znanych na rynku rotacyjnych maszyn komorowych, a proste i higieniczne nakładanie produktu powoduje, że przy tak wysokiej wydajności przy obsłudze maszyny może pracować jedna lub dwie osoby. W ciągu technologicznym FormShrink można stosować nowej generacji tunele obkurczające SS110. To przelotowe tunele z kurtyną wodną zasilane wytworzoną przez siebie parą, zawracaną potem do obiegu wodnego. Dzięki takiemu rozwiązaniu SS110 zużywa bardzo mało energii na podgrzewanie wody i jednocześnie nie ma większych jej ubytków.
We wszystkich liniach maszyn rolowych FormShrink można tworzyć opakowania ze specjalnym narożnikiem ułatwiającym otwieranie – co było niemożliwe w przypadku stosowania worków czy FlowPack pracującym na formach termokurczliwych.
- Aktualności
-
2021-01-11 14:59:07 | Komentarze: 0
Grześki i grzeszki… w szkole – druga odsłona kampanii „Każdy ma swoje Grześki”
Z końcem ubiegłego roku marka Grześki zaprezentowała nową platformę komunikacyjną pod hasłem „Każdy ma swoje Grześki”. 11 stycznia br. wystartowała druga odsłona kampanii, bazującej na humorystycznej grze słów grzeszki-Grześki. W nowym spocie reklamowym marka przygląda się naszym szkolnym grzeszkom…
-
Szczypta wiedzy o pieprzach
-
„Grześki świecą przykładem” w loterii z okazji powrotu do szkoły
-
25. Urodziny Wafli Familijnych – loteria konsumencka
-
Ishida: Nowe modele zwiększające możliwości pakowania owoców
-
Naturalne suplementy odchudzania. Przypraw dietę z Appetitą
-
Grześki latem nie pływają w czekoladzie!
-
Żywiec Zdrój z nutą owoców ZERO CUKRU – nowość w ofercie produktów smakowych marki
-
Illy stawia na naważarki od Ishida
-
„Elfy same w domu” – świąteczna kampania Pepsi w niezwykłej odsłonie!