Piwo znowu w Warsie

2011-09-07

Po prawie trzydziestu latach piwo wróciło do pociągów. Pasażerowie podróżujący Warsem mogą legalnie napić się tego napoju.

Zakaz sprzedaży alkoholu obowiązywał od 1982 roku. Wars w oparciu o zapis „Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi” nie mógł serwować alkoholu w wagonach restauracyjnych i barowych pociągów jeżdżących po kraju. Alkohol można było kupić w pociągach relacji międzynarodowej. Od kiedy weszło w życie nowe rozporządzenie, firma Wars zaczęła prowadzić negocjacje handlowe z producentami alkoholu. 1 września w pociągach pojawiło się piwo.

W małych butelkach

Według nowych zasad w pociągach można sprzedawać piwo (dowolna zawartość alkoholu) oraz napoje zawierające do 4,5 % alkoholu. Zarząd firmy Wars zdecydował, że napój serwowany będzie wyłącznie w butelkach 0,33 l. O początku tego miesiąca możemy go kupić w dwudziestu wagonach restauracyjnych i pięćdziesięciu barowych. W pociągach pasażerowie zamówią piwo z dwóch browarów: regionalnego Browaru Konstancin i Żywca. W wagonach restauracyjnych dostępne będzie piwo niepasteryzowane „Dawne”, natomiast w wagonach barowych „Starodawne”. Ceny w zależności od rodzaju piwa: Żywiec 8 zł, Dawne/Starodawne – 9 zł, ale mają nie przekroczyć 10 zł za butelkę. - Rynek piw regionalnych w Polsce dopiero rozwija się, a zainteresowanie klientów z pewnością będzie wzrastało. Wybór Konstancina przez Zarząd Wars był efektem 4 miesięcznych negocjacji – poinformował Wiktor Sawoniaka, Dyrektor ds. Marketingu Browaru Konstancin. - Dla wielu wybór naszego Browaru był zaskoczeniem, a my po prostu robimy bardzo dobre piwo w tradycyjny sposób: tylko naturalne surowce, długie leżakowanie i brak kompromisów. Dlatego zamieszczamy skład piwa na kontretykiecie, nie mamy nic do ukrycia. Klienci to doceniają i cenią sobie smak piw z Konstancina – dodał Wiktor Sawoniaka.

Mandaty nadal grożą

Zakupiony napój podróżny może spożyć wyłącznie w wagonie restauracyjnym lub barowym. Za spożywanie alkoholu w miejscach, gdzie jest to zakazane nadal grożą mandaty. Tak jak do tej pory piwa (także) nie można degustować w przedziale pociągu oraz na dworcach kolejowych. Grozi za to mandat od 20 – 500 zł. Dla wielu drakoński przepis o zakazie sprzedaży alkoholu w pociągach zniesiony niedawno, obowiązywał jedynie w Polsce.





Aktualności

2019-12-04 11:59:44 | Komentarze: 0

„Elfy same w domu” – świąteczna kampania Pepsi w niezwykłej odsłonie!

W tym roku w ramach kampanii świątecznej marka Pepsi przygotowała dla konsumentów coś specjalnego. Zamiast standardowej reklamy, marka stworzyła bajkowy mini film, w którym opowiada własną historię świątecznych przygotowań w wydaniu elfów Pepsi. W filmie wzięła udział plejada polskich gwiazd: Maciej Musiał (Elf Kelfin), Wiktoria Gąsiewska (Elfka Ewka), Adam Fidusiewicz (Elf Elfis), Kacper Młynarkiewicz (Elf Rafaelf) oraz… tutaj niespodzianka dla tych, którzy obejrzą. Jest też smaczek w postaci ukrytych w filmie cameo znanych influencerów marki: Jakoba Kosela, Lary Gessler i Adama Wiejaka. Premiera spotu przewidziana jest na 6 grudnia 2019 roku na YouTube oraz na antenie Telewizji Polsat w trakcie Mikołajkowego Charytatywnego Bloku Reklamowego.

Inspekcja x-ray: Jaki system wybrać do pakowania dnej żywności?

Wyzwanie Smaku Pepsi – gorące weekendy pełne smaku i dobrej zabawy

Muzyka Smakuje Lepiej z Lay’s - zabierz paczkę na festiwal! Pierwsza muzyczna kampania marki Lay’s

Marka Lay’s ruszyła z nowym konkursem – do wygrania aż 490 nagród o łącznej wartości prawie pół miliona złotych, w tym codziennie iPhone 8.

Zdrowe smarowanie bez tłuszczów trans

Żyj kolorowo! Lubelska w nowej odsłonie!

Targi Technologii Spożywczych Warsaw Food Tech 2017

Brześć intensyfikuje współpracę z Biedronką

Najważniejsza impreza w branży opakowań już w kwietniu! 8. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations