Piwo regionalne wkrótce na NewConnect

2012-03-05

Browar Gontyniec planuje zadebiutować na rynku NewConnect w drugim kwartale 2012 roku. Spółka, zajmując się warzeniem piwa metodami tradycyjnymi, oferuje produkty marki Gniewosz oraz, znane od ponad 100 lat, piwa marki Noteckie. Browar zamierza podwoić swoje moce produkcyjne do 65 tys. hl piwa rocznie poprzez uruchomienie własnego zakładu produkcyjnego.

Cel ten zamierza osiągnąć również dzięki środkom pozyskanym w drodze niepublicznej emisji akcji, którą zamierza przeprowadzić jeszcze w pierwszym kwartale 2012 roku. Browar Gontyniec planuje w ten sposób pozyskać ok. 5 mln zł, które umożliwią sfinansowanie nowatorskiej linii technologicznej w nowym zakładzie oraz pozwolą na rozbudowanie sieci sprzedaży.

Browar Gontyniec SA powstał w 2010 r. jako start up. Spółka na podstawie autorskiej koncepcji rozpoczęła produkcję piwa marki Gniewosz w zakładach produkcyjnych podwykonawców. Jednocześnie rozpoczęła budowę własnego zakładu. Na początku ubiegłego roku Browar Gontyniec nabył zakład produkcyjny Browaru Czarnków wraz z marką piw Noteckie. Obecnie Spółka dostarcza na rynek ponad 30 tys. hl piwa rocznie, w tym pięć gatunków marki Gniewosz oraz sześć marki Noteckie. – Dostrzegając rosnące zainteresowanie piwami produkowanymi w browarach regionalnych stale pracujemy nad nowymi rodzajami piw. W grudniu ub. r. wprowadziliśmy na rynek trzy nowe smaki marki Noteckie oraz dwa marki Gniewosz. Nowe produkty spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem konsumentów, którzy docenili nie tylko walory smakowe ale i niespotykany na rynku sposób podania w charakterystycznych butelkach nawiązujących do naszych bogatych tradycji piwowarskich – mówi Zbigniew Cholewicki Prezes Zarządu Browaru Gontyniec SA. Oferta handlowa Spółki dostępna jest w 764 punktach sprzedaży w sieciach handlowych na terenie całego kraju. Obecna strategia rozwoju sieci zakłada uruchomienie 14 własnych stanowisk gold w centrach handlowych w największych miastach w Polsce oraz 16 sklepów lokalnych w miejscowościach ościennych o liczbie mieszkańców powyżej 10 tys. – W II połowie grudnia 2011 roku uruchomiliśmy pierwsze stoisko patronackie w M1 w Poznaniu, a osiągnięta sprzedaż w tym punkcie w ciągu pierwszych dwóch miesięcy działalności przekroczyła nasze bardzo ambitne prognozy. To napawa nas optymizmem co do kierunku obranej strategii rozwoju sieci sprzedaży, w której dość odważnie otworzyliśmy się na sprzedaż ostatecznemu nabywcy. Zakładamy, że docelowo to finalny konsument kupi u nas 30% całej naszej produkcji. – mówi Zbigniew Cholewicki – Jednocześnie stale pracujemy nad zwiększaniem dostępności naszych produktów w sieciach handlowych. Do końca 2012 r. planujemy podpisanie umów o oferowanie naszych produktów w kolejnych 46 sklepach – dodaje Zbigniew Cholewicki.

Celem strategiczny Spółki jest ekspansja rynkowa umożliwiająca maksymalizację sprzedaży. Browar Gontyniec cel ten zamierza osiągnąć poprzez zwiększenie mocy produkcyjnych w budowanym zakładzie Browaru Gontyniec w Kamionce, który pozwoli podwoić wielkość produkcji do 65 tys. hl piwa rocznie. Z kolei wdrażana linia technologiczna, unikalna na skalę krajową, zapewni optymalizację procesu produkcji.
W 2011 roku, który był pierwszym pełnym rokiem obrotowym działalności, Spółka osiągnęła szacunkowy zysk netto na poziomie 1,9 mln zł przy szacunkowych przychodach rzędu 18,2 mln zł. W br. Browar Gontyniec zamierza wypracować zysk w wysokości 2,4 mln zł oraz przychody ze sprzedaży nieco ponad 23 mln zł.
Autoryzowanym Doradcą Browaru Gontyniec jest NOBLE Securities. – Cel Spółki wydaje się być jak najbardziej realny, choćby ze względu na stale rosnące znaczenie browarów regionalnych w polskim rynku piw. Ich obecny udział oscyluje wokół 2%, a z branżowych danych wynika, że będzie się systematycznie zwiększał i w najbliższych latach może sięgnąć nawet 10% - mówi Norbert Kozioł Wiceprezes Zarządu NOBLE Securities. - W 2011 r. sektor browarów regionalnych rozwijał się szybciej niż cały rynek piw i osiągnął średni wzrost sprzedaży 6-9% wobec 2%-owego wzrostu całej branży piwnej. – dodaje Norbert Kozioł.





Aktualności

2019-12-04 11:59:44 | Komentarze: 0

„Elfy same w domu” – świąteczna kampania Pepsi w niezwykłej odsłonie!

W tym roku w ramach kampanii świątecznej marka Pepsi przygotowała dla konsumentów coś specjalnego. Zamiast standardowej reklamy, marka stworzyła bajkowy mini film, w którym opowiada własną historię świątecznych przygotowań w wydaniu elfów Pepsi. W filmie wzięła udział plejada polskich gwiazd: Maciej Musiał (Elf Kelfin), Wiktoria Gąsiewska (Elfka Ewka), Adam Fidusiewicz (Elf Elfis), Kacper Młynarkiewicz (Elf Rafaelf) oraz… tutaj niespodzianka dla tych, którzy obejrzą. Jest też smaczek w postaci ukrytych w filmie cameo znanych influencerów marki: Jakoba Kosela, Lary Gessler i Adama Wiejaka. Premiera spotu przewidziana jest na 6 grudnia 2019 roku na YouTube oraz na antenie Telewizji Polsat w trakcie Mikołajkowego Charytatywnego Bloku Reklamowego.

Inspekcja x-ray: Jaki system wybrać do pakowania dnej żywności?

Wyzwanie Smaku Pepsi – gorące weekendy pełne smaku i dobrej zabawy

Muzyka Smakuje Lepiej z Lay’s - zabierz paczkę na festiwal! Pierwsza muzyczna kampania marki Lay’s

Marka Lay’s ruszyła z nowym konkursem – do wygrania aż 490 nagród o łącznej wartości prawie pół miliona złotych, w tym codziennie iPhone 8.

Zdrowe smarowanie bez tłuszczów trans

Żyj kolorowo! Lubelska w nowej odsłonie!

Targi Technologii Spożywczych Warsaw Food Tech 2017

Brześć intensyfikuje współpracę z Biedronką

Najważniejsza impreza w branży opakowań już w kwietniu! 8. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations