Nowa odsłona marki GERBER w rodzinie marek Nestlé Nutrition

2009-09-19

Firma Nestlé Nutrition po raz pierwszy prezentuje nowe oblicze marki GERBER, na które składają się zmiany i innowacje wprowadzone w odpowiedzi na dynamicznie rozwijające się potrzeby konsumentów. Elementami nowości GERBER w 2009 roku są:

- Nowa linia produktów: GERBER BIO – 17 nowych produktów rolnictwa ekologicznego, w tym 11 Obiadków i 6 Deserów. 13 z nich to zupełnie nowe kompozycje smakowe nieobecne dotąd wśród produktów BIO dla niemowląt i małych dzieci na polskim rynku.

- Innowacja na polskim rynku – Paróweczki drobiowo-cielęce GERBER przeznaczone dla maluchów po 1 roku życia. Specjalnie z myślą o najmłodszych konsumentach, GERBER stworzył pierwsze Paróweczki spełniające restrykcyjne wymagania dotyczące żywności dla niemowląt i małych dzieci, które, zgodnie z przepisami prawa, nie zawierają konserwantów, barwników i dodatków smakowych.

- Kompleksowa zmiana opakowań wszystkich produktów GERBER. Etykiety GERBER zostały zmienione oraz ujednolicone, aby ułatwić mamie odnalezienie na półce sklepowej produktów, których szuka. Dodatkowo etykiety GERBER mają teraz tęczowe kolory oraz dostarczają wielu ciekawych informacji na temat walorów danego produktu.

- Nowa komunikacja GERBER. Jako wsparcie zmian związanych z marką GERBER, stworzona została nowa koncepcja materiałów reklamowych: nowa reklama telewizyjna oraz prasowa, a także kampania internetowa.

GERBER BIO

Rynek produktów ekologicznych (BIO) dla niemowląt i małych dzieci w Polsce stale rośnie. Dla przykładu: kategoria tych produktów w hipermarketach zwiększyła się w ciągu ostatniego roku o 16% . W odpowiedzi na ten trend oraz rosnące zainteresowanie ekologią, GERBER opracował nową linię, dzięki czemu mamy mają jeszcze większy wybór wariantów tej marki. GERBER BIO to rozszerzenie oferty o nowe kompozycje smakowe oraz o takie produkty, które spełniają wymogi rolnictwa ekologicznego. Oznacza to, że składniki użyte do ich produkcji pochodzą z kontrolowanych gospodarstw ekologicznych. Co ważne, wszystkie produkty GERBER, zarówno BIO jak i te bez oznaczenia BIO, spełniają te same, rygorystyczne wymagania dla żywności dla niemowląt i małych dzieci do lat 3, czyli dla żywności specjalnego przeznaczenia żywieniowego.

PARÓWECZKI GERBER

Parówki są bardzo lubiane przez polskie dzieci. Z badań przeprowadzonych na zlecenie GERBER przez dwa niezależne instytuty wynika, że ponad połowa dzieci powyżej 1 roku życia je parówki , chociaż do tej pory na polskim rynku nie było takich, które spełniałyby standardy żywności dla niemowląt i małych dzieci. Dlatego też GERBER podjął wyzwanie, aby stworzyć recepturę spełniającą wszystkie rygorystyczne wymagania prawa żywnościowego i uwzględniającą potrzeby oraz preferencje smakowe najmłodszych konsumentów. Efektem są Paróweczki GERBER, które powstają z wysokiej jakości mięsa drobiowego oraz cielęcego i stanowią ciekawe urozmaicenie diety maluchów. Ich dodatkowymi atutami są delikatny smak i konsystencja, która sprawia, że są łatwe w gryzieniu.

ZMIANA OPAKOWAŃ GERBER

Zmiany opakowań wszystkich produktów GERBER zostały wprowadzone z myślą o zwiększającej się roli etykiet produktów żywnościowych. Stają się one coraz ważniejszym źródłem informacji dla konsumentów a równocześnie muszą ułatwiać szybkie odnalezienie produktu na sklepowej półce. Najważniejsze zmiany na etykietach GERBER to: nowy ujednolicony system identyfikacji produktów, jeszcze większa ikona wieku podawania, powiększona strefa informacyjna z kluczowymi informacjami na froncie, pasek nawigacyjny odpowiedni dla kategorii wzdłuż etykiety oraz apetyczne kompozycje przedstawiające dania. Dodatkowo na opakowaniach GERBER pojawił się KOMPAS ŻYWIENIOWY® Nestlé zawierający informacje o wartościach odżywczych oraz cenne wskazówki żywieniowe, które pomagają w komponowaniu zbilansowanej diety. Grafika nowych etykiet utrzymana jest w kolorowej dziecięcej i radosnej stylistyce.

NOWA KAMPANIA MEDIALNA

W 2009 roku planowane jest silne wsparcie medialne dla marki GERBER. Obejmie ono różne kanały komunikacyjne: telewizję, niestandardowe formy w prasie i Internecie, a także mailing bezpośredni do konsumentów. Jako dodatkowe wsparcie przewidziane są materiały informacyjne na opakowaniach produktów (zawieszki i stickery), a także materiały POS m.in. ulotka dostępna w punktach sprzedaży i przychodniach lekarskich.

„GERBER to marka, która już od wielu lat cieszy się zaufaniem najmłodszych konsumentów oraz ich rodziców. Korzystając z tradycji marki, jednocześnie chcemy się zmieniać i rozwijać, zgodnie z trendami na rynku i oczekiwaniami mam. Tak więc GERBER łączy wieloletnie doświadczenie z innowacyjnością, czego dowodem są nowości: produkty BIO, Paróweczki GERBER oraz zmienione opakowania. Teraz nowe możliwości otwiera przed nami również specjalistyczna baza naukowo-badawcza z dziedziny żywienia firmy Nestlé, do której od 2007 roku należy marka GERBER. Na pewno je wykorzystamy oferując nadal najwyższej jakości produkty dla niemowląt i małych dzieci” – powiedziała Agnieszka Karolak, Marketing Manager, Nestlé Nutrition.

Marka GERBER – informacje dodatkowe

Marka GERBER istnieje od 1928 roku. Założyciel marki, Daniel Gerber, zainspirowany przez swoją żonę Dorothy, opracował jako pierwszy na świecie sposób przygotowywania przetworów warzywnych dla maluchów. Obecnie GERBER wytwarza blisko 190 różnych produktów żywnościowych dla dzieci, z etykietami w 16 językach. Produkty te dystrybuowane są do 80 krajów na świecie.

W 1992 roku GERBER rozpoczął działalność w Polsce przejmując firmę Alima, która od 1968 roku produkowała słynne soczki Bobo Frut. Tak powstała Alima-Gerber produkująca w Rzeszowie żywność dla niemowląt i małych dzieci.

We wrześniu 2007 roku marka GERBER została zakupiona przez firmę Nestlé – największego producenta żywności na świecie. We wrześniu 2007 roku powstała nowa spółka Nestlé w Polsce – Nestlé Nutrition, która jest odpowiedzialna za produkty dla niemowląt i małych dzieci. Włączenie marki GERBER do struktur Nestlé Nutrition pozwoliło znacznie rozszerzyć asortyment produktowy na polskim rynku i umożliwiło zaproponowanie konsumentom bardziej kompleksowej oferty wyrobów dla niemowląt i małych dzieci. Portfolio produktów GERBER na polskim rynku – posiłki w słoikach, w tym obiadki, zupy, desery a także soki – uzupełnia dotychczasową ofertę Nestlé opartą przede wszystkim na mlekach i kaszkach dla najmłodszych dzieci. Obecnie do rodziny marek Nestlé Nutrition należą: NAN, NESTLÉ, GERBER i BOBO FRUT.

W 2009 roku marka GERBER została po raz kolejny uznana za jedną z najsilniejszych marek konsumenckich na polskim rynku, czego wyrazem jest otrzymany tytuł – Superbrand. To wyróżnienie przyznawane jest przez międzynarodową organizację Superbrands, działająca od 14 lat w ponad 80 krajach na świecie.