Niezapomniana edycja!

2013-10-17

Ponad 54 000 zwiedzających, blisko 1 000 wystawców z 32 krajów, kilkadziesiąt Złotych Medali MTP – tak najkrócej można podsumować minioną edycję aż sześciu wydarzeń targowych, których wspólnym mianownikiem była branża spożywcza, hotelowa i gastronomiczna oraz wszystko to, co z nimi związane.

W dniach 23-26 września 2013 roku przedstawiciele branży spożywczej wzięli udział w dorocznym święcie przemysłu, który dla polskiej gospodarki jest nie tylko strategicznym, ale i wyjątkowo ważnym. Wspomniał o tym sam Stanisław Kalemba, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi podczas konferencji prasowej poprzedzającej uroczystą galę otwarcia Targów. - Polski sektor rolno-spożywczy jest jednym z najmocniejszych w Unii Europejskiej. Należymy do największych producentów żywności. Jesteśmy największym w Europie producentem jabłek, pieczarek, zajmujemy drugie miejsce w produkcji żyta i ziemniaków - powiedział. Jak podkreślił, między 2003 a 2012 rokiem eksport towarów rolno-spożywczych wzrósł czteroipółkrotnie. W ubiegłym roku jego wartość wynosiła blisko 18 mld euro. - To świadczy o zmianach, jakie się dokonały w polskich gospodarstwach, na polskiej wsi, ale także w sektorze rolno-spożywczym, gdzie zainwestowano środki pomocowe. Spowodowało to, że mamy jedne z najnowocześniejszych technologii w Europie. Ten sektor ma dynamikę, jakiej nie dorównuje żadna inna gałąź gospodarki - spointował.

POLAGRA-FOOD

Tegoroczne Targi POLAGRA FOOD – największe w tej części Europy targi wyrobów spożywczych, nie oparły się nurtowi żywności ekologicznej, która stała się jednym z wiodących tematów wydarzenia. – Targi branżowe, w tym POLAGRA FOOD nie odzwierciedlają obowiązujących trendów, ale je kreują, zapowiadają i wprowadzają – mówi Donata Paszkiewicz, dyrektor projektu. – Dlatego też dominację żywności ekologicznej traktować należy przez pryzmat jej dostępności i popularności. Producenci zgodnie twierdzą, że wkrótce nie będzie ona objawem luksusu, ale powszednią troską o dobre samopoczucie – dodaje.

FOOD-b2b

Niezmiennie najważniejszym czynnikiem integrującym targowych gości, zarówno zwiedzających, jak i wystawców, jest biznes. Mając tego świadomość, organizatorzy POLAGRY FOOD przygotowali cykl spotkań matchmakingowych, których celem było poznanie możliwości polskich eksporterów oraz potrzeb importerów z takich krajów jak Wietnam, Libia, Egipt, Indie, Malezja, Algieria czy Grecja, Jemen, Argentyna, Kanada, Kazachstan i Liban. – Kontakty biznesowe, które stanowią sedno wydarzeń targowych, pozytywnie wpływają na rozwój kontrahentów otwartych na nowe możliwości. My z kolei mamy pełną świadomość, że wpływamy w ten sposób na rozwój całej branży. Zapraszamy przedstawicieli sklepów, sieci handlowych, hurtowni i dystrybutorów – jednym słowem kadrę zarządzająca wyższego szczebla, aby rozmowy osiągały jak najwyższy stopień profesjonalizmu – stwierdza Donata Paszkiewicz.

FOOD-wydarzenia

Profesjonalnie o branży wyrobów spożywczych mówiono również podczas wydarzeń towarzyszących, które w tym roku były wyjątkowo atrakcyjne. Wśród nich znalazło się m.in. spotkanie właścicieli sklepów detalicznych. Uczestnicy Targów mogli ponadto posiąść wiedzę na temat oliwy z oliwek, herbaty cejlońskiej. Na szczególną uwagę zasłużyło również XIX Forum Rzeźników i Wędliniarzy oraz Europejski Kongres Cukrowy, podczas którego debatowano na temat otoczenia prawnego i ekonomicznego rynku cukru w Polsce i w Europie. Podczas tegorocznych Targów POLAGRA FOOD przyznano łącznie ponad 39 nagród, a konkretnie 28 Złotych Medali MTP oraz 11 wyróżnień stoisk Acanthus Aureus.

POLAGRA-GASTRO

Kolejna edycja Międzynarodowych Targów Gastronomii POLAGRA GASTRO była doskonałą okazją do zapoznania się z szeroką ofertą wystawców, na stoiskach których nie brakowało asortymentu z kategorii HoReCa, a więc wyposażenia i sprzętu zaplecza kuchennego, wyposażenia sal restauracyjnych oraz barów, wszelkiego rodzaju akcesoriów ze sprzętem kawowym włącznie. – POLAGRA-GASTRO to marka, której siłą jest profesjonalizm organizatorów, infrastruktura i strategia promocyjna. Doceniają to obecni podczas wydarzenia liderzy rynkowi, którzy bezsprzecznie przyciągają coraz liczniejsze grono zwiedzających – mówi Donata Paszkiewicz, dyrektor projektu. - Zwiedzający uczestniczą w Targach również przez wzgląd na program imprez towarzyszących, wśród których najważniejszą w tym roku był Kulinarny Puchar Polski – podkreśla.

GASTRO-puchar

Tegorocznymi zwycięzcami Kulinarnego Pucharu Polski zostali Jakub Walczak i Tomasz Zdrenka reprezentujący Platinum Palace w Poznaniu. W listopadzie 2012 zwycięsko wyszli ze zmagań Kujawsko-Pomorskich Potyczek Kulinarnych, zdobywając tym samym nominację do KPP 2013. Podczas finału zachwycili swoim pomysłem na comber z sarny w towarzystwie gorzkiej czekolady i kaszy jaglanej. Zgodnie z regulaminem tegoroczni zwycięzcy mają możliwość udziału w półfinałach przyszłorocznego KPP. Finałowym i półfinałowym obradom jury przewodniczył Jarosław Uściski. Wśród mistrzów smaku oceniających zawodników znaleźli się również Zenon Hołubowski, Tomasz Jakubiak, Marcin Soból, Andrzej Jakomulski, Paweł Oszczyk, Gissur Gudmundsson, Armand Steinmetz, Jean-Bernard Mahut, Miltos Karoubas, Jos van Grunsven. Najwyższą jakość wydarzenia zapewnili także przyjaciele KPP – firmy Nordzucker oraz Unilever Food Solutions – zaufani opiekunowie, sponsorzy wspierający wydarzenie.

GASTRO-atrakcje

Polagra Gastro słynie z wyjątkowej dbałości o sektor kawowy i szerzenie profesjonalnej wiedzy wśród odwiedzających wydarzenie specjalistów z branży. Dlatego też uczestnicy wydarzenia mogli skorzystać z szerokiej palety organizowanych pokazów, szkoleń i warsztatów. Wśród nich warto wskazać na Eliminacje Mistrzostw Polski Barista 2014, Regionalne Mistrzostwa Cup Tasting czy biznesową debatę na temat sukcesu kawiarni life style’owych.

Tegorocznym Złotym Medalistą POLAGRY GASTRO został masterBAR firmy Komat. Nagrody Acanthus Aureus trafiły zaś do firm Dora Metal, Komat oraz Uno Espresso.

INVEST-HOTEL

INVEST-HOTEL to Targi skierowane głównie do profesjonalistów z branży hotelarskiej oraz HoReCa. Z myślą o nich przygotowano szereg interesujących seminariów oraz szkoleń. Warsztaty „Travel 2.0” oraz „Jak nie dawać lastów” zgromadziły w pierwszym dniu liczne grono słuchaczy. Tematy poruszane w trakcie spotkań dotyczyły nowoczesnych kanałów komunikacji i sprzedaży online, czy też problematyki udzielania rabatów za rezerwacje last minute. INVEST-HOTEL zadbał także o obecność najlepszych specjalistów od współpracy z dziennikarzami, oraz budowania i promowania wizerunku marki.

Prestiżowa nagroda Złoty Medal dla najlepszego produktu trafiła do firmy Ganbanyok z Łodzi. Zajmuje się ona produkcją i popularyzacją saun skalnych, czyli specjalnych płyt nagrzewanych do 42-44 st. C. Nagrody Acanthus Aureus za najciekawsze stoiska powędrowały do ADA Cosmetics Cosmetics GMBH, Art Metal Sp. j., Fargotex Sp. z o.o., Paged Meble SA i PPH Wandex.

INVEST HOTEL to branżowe know-how dla osób decyzyjnych w firmach, gestorów bazy noclegowej, projektantów, inwestorów oraz generalnych wykonawców. - Udział w targach to dla nich doskonała okazja do zapoznania się z ofertą, która znacząco może podnieść jakość oferowanych usług – mówi Marcin Gorynia, dyrektor projektu. Zwiedzający – zarówno doświadczone lwy branży, jak i planujący dopiero rozpoczęcie działalności, mieli szansę zetknąć się z najnowszymi technologiami oraz dowiedzieli się jak skuteczniej zarządzać infrastrukturą hotelu – podkreślił.

POLAGRA-TECH

Targi POLAGRA TECH tworzyły w tym roku Salon Technologii Mięsnych, odbywający się raz na dwa lata oraz Salon Technologii Spożywczych, który występuje w cyklu corocznym. W ramach pierwszego Salonu przedstawione zostały najnowsze maszyny i urządzenia dla branży mięsnej, które podziwiać można było w ruchu, a nawet w postaci całych linii produkcyjnych. W połączeniu z bogatą wystawą targów POLAGRA FOOD, czterodniowa ekspozycja stworzyła swoiste święto branży mięsnej, przedstawiając najnowszą i najbardziej kompleksową ofertę skierowaną do tego sektora. Kolejne takie spotkanie odbędzie się dopiero za dwa lata. Salon Technologii Spożywczych przedstawił natomiast bogatą ofertę skierowaną głównie do branż owocowo-warzywnej, makaronowej czy napojów. Ekspozycja obejmowała również aparaturę kontrolno-pomiarową, wagi, urządzenia i technologie z zakresu chłodnictwa, transportu oraz BHP.

TECH-merytorycznie

Interesującym wydarzeniem okazała się konferencja „Polski przemysł mięsny na rynkach europejskich i światowych” z udziałem przedstawicieli agencji rządowych - Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Agencji Rynku Rolnego, Głównego Inspektora Weterynarii oraz Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych. Szeroko dyskutowanym tematem w ramach Punktu Konsultacyjnego były technologie chłodnicze. To odpowiedź na pytania i nieścisłości związane z pracami w Parlamencie Europejskim oraz w Polsce nad nową ustawą dotyczącą stosowania czynników chłodniczych, powszechnie wykorzystywanych w przemyśle mięsnym oraz spożywczym w instalacjach chłodniczych. Polska Regionalna Sekcja EHEDG wywołała temat współczesnych problemów dotyczących bezpieczeństwa i higieny w produkcji żywności. Swoją obecność zaznaczył także miesięcznik „Chłodnictwo i Klimatyzacja”, będący organizatorem konsultacji dotyczących m.in. rozwiązań z zakresu chłodnictwa i gospodarki odpadami.

PAKFOOD

Targi PAKFOOD zagospodarowały pawilon nr 3, w którym swoją ofertę przedstawiło 130 wystawców z Polski i zagranicy. Uwagę zwiedzających skupili głównie dzięki nowościom produktowym, wśród których znalazły m.in.: etykieciarki, czytniki, manipulatory, etykiety czy maszyny pakujące. Wśród wystawców znajdował się również laureat Złotego Medalu MTP, firma RADPAK. Podczas uroczystej gali otwarcia trzem wystawcom Targów PAKFOOD przyznano statuetkę Acanthus Aureus 2013 za najlepiej przygotowane stoisko. Wyróżnienie trafiło do firm: NOMATECH, Silny&Salamon oraz VELTEKO.

PAK-spotkania

Oprócz możliwości spotkania kluczowych na rynku producentów i dostawców opakowań, zwiedzający Targi PAKFOOD mieli okazję uczestniczyć w konferencjach organizowanych przez Polską Izbę Opakowań. Uczestnicy seminarium pt. „Kierunki i warunki rozwoju przemysłu opakowań w Polsce” dowiedzieli się, jakie czynniki determinują rozwój przemysłu i rynku opakowań, poznali badania naukowe wspierające rozwój tej branży, a także bieżące zagadnienia dotyczące ochrony prawnej wzornictwa. Równie interesująco wybrzmiało seminarium dotyczące opakowań do żywności, gdzie omówiono wymagania wobec opakowań do żywności w świetle przepisów, rolę opakowań w kształtowaniu jakości produktu, a także metody przedłużania okresu przydatności poprzez stosowanie opakowań aktywnych.

PAK-wnioski

- Zarówno Targi PAKFOOD jak i cały blok Polagra zaliczyć można do wyjątkowo udanych. Z biznesowego punktu widzenia najważniejsze jest to, że od wielu lat udaje się zachować bardzo profesjonalny wymiar wydarzeń, podczas których próżno szukać osób przypadkowych. Wielkim sukcesem jest także efekt naturalnej synergii sektora opakowań oraz przemysłu spożywczego – pointuje Joanna Kucharska, dyrektor projektu.
Wśród zwiedzających tradycyjnie spotkać można było głównie profesjonalistów, którzy z zainteresowaniem zapoznawali się z propozycjami wystawców, nierzadko składając zamówienia na gotowe produkty lub ich testowanie. Dużym atutem tegorocznych targów była obecność gości zagranicznych, szczególnie z Rosji, Ukrainy czy Litwy. Nie zabrakło również przedstawicieli Europy Zachodniej, którzy w polskiej branży opakowaniowej upatrują optymalizacji kosztów, a jednocześnie unikatowych rozwiązań.

SMAKI REGIONÓW

Rekordowe Targi Smaki Regionów to ponad 25 000 zwiedzających, wśród których spotkać można było całe, często kilkupokoleniowe rodziny, a także zwolenników polskiej, regionalnej, tradycyjnej żywności. Targową ekspozycję po raz pierwszy współtworzyły wszystkie polskie województwa. Uruchomiono także Scenę Kulinarną, na której trwały pokazy gotowania z wykorzystaniem produktów regionalnych. Organizatorami targów poza Międzynarodowymi Targami Poznańskimi był Związek Województw Rzeczypospolitej Polskiej.
Na stoiskach poszczególnych województw prowadzona była degustacja regionalnych smakołyków, a także ich sprzedaż. - W swej idei Targi Smaki Regionów wspierają rozwój tradycyjnych produktów, ale także stwarzają klientom biznesowym doskonałe warunki do nawiązania kontaktów handlowych z producentami żywności regionalnej – powiedziała Donata Paszkiewicz, dyrektor projektu. - Kupcy oraz restauratorzy, obecni na odbywających się w tym samym miejscu i czasie targach Polagra Food i Polagra Gastro, mogli na stoiskach Targów Smaki Regionów znaleźć tu dla swoich sklepów i restauracji prawdziwe kulinarne rarytasy – podkreśliła.

Podczas targów Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi przyznał trzy puchary oraz dwa wyróżnienia za „Najlepszą promocję na Targach Smaki Regionów”.  Puchary otrzymało Województwo Zachodniopomorskie oraz Województwo Małopolskie, a nagrodę główną Województwo Wielkopolskie. Natomiast wyróżnienia trafiły do Województwa Opolskiego i Województwa Pomorskiego. Laureatom XIII edycji konkursu „Nasze Kulinarne Dziedzictwo – Smaki Regionów” rozdano „Kulinarne Perły 2013”. Otrzymały je najlepsze produkty i dania tradycyjne, regionalne i lokalne. Z grona nominowanych 60 produktów z 15 regionów kapituła krajowa konkursu przyznała 35 „Pereł 2013” W części gastronomicznej statuetką „Perła 2013” nagrodzono 14 dań. Organizatorem konkursu na szczeblu krajowym jest Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego, a finały regionalne organizują urzędy marszałkowskie.

Przyznano także dziesięć medali Targów SMAKI REGIONÓW. Otrzymały je najlepsze produkty żywności naturalnej i tradycyjnej z obszaru państw Unii Europejskiej, zgłoszone jako eksponat wystawienniczy, na stoisku targowym podczas trwania targów. Konkurs rozgrywany był w dwóch kategoriach: produkty pochodzenia roślinnego i zwierzęcego. Jury oceniało będzie m.in. tradycyjność produktu, jego jakość, konkurencyjność, opakowanie oraz promocja danego regionu przez  produkt zgłoszony do konkursu.

Źródło: www.mtp.pl





Aktualności

2019-12-04 11:59:44 | Komentarze: 0

„Elfy same w domu” – świąteczna kampania Pepsi w niezwykłej odsłonie!

W tym roku w ramach kampanii świątecznej marka Pepsi przygotowała dla konsumentów coś specjalnego. Zamiast standardowej reklamy, marka stworzyła bajkowy mini film, w którym opowiada własną historię świątecznych przygotowań w wydaniu elfów Pepsi. W filmie wzięła udział plejada polskich gwiazd: Maciej Musiał (Elf Kelfin), Wiktoria Gąsiewska (Elfka Ewka), Adam Fidusiewicz (Elf Elfis), Kacper Młynarkiewicz (Elf Rafaelf) oraz… tutaj niespodzianka dla tych, którzy obejrzą. Jest też smaczek w postaci ukrytych w filmie cameo znanych influencerów marki: Jakoba Kosela, Lary Gessler i Adama Wiejaka. Premiera spotu przewidziana jest na 6 grudnia 2019 roku na YouTube oraz na antenie Telewizji Polsat w trakcie Mikołajkowego Charytatywnego Bloku Reklamowego.

Inspekcja x-ray: Jaki system wybrać do pakowania dnej żywności?

Wyzwanie Smaku Pepsi – gorące weekendy pełne smaku i dobrej zabawy

Muzyka Smakuje Lepiej z Lay’s - zabierz paczkę na festiwal! Pierwsza muzyczna kampania marki Lay’s

Marka Lay’s ruszyła z nowym konkursem – do wygrania aż 490 nagród o łącznej wartości prawie pół miliona złotych, w tym codziennie iPhone 8.

Zdrowe smarowanie bez tłuszczów trans

Żyj kolorowo! Lubelska w nowej odsłonie!

Targi Technologii Spożywczych Warsaw Food Tech 2017

Brześć intensyfikuje współpracę z Biedronką

Najważniejsza impreza w branży opakowań już w kwietniu! 8. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations