Nabici w świąteczne promocje

2010-12-16

W gorączce przedświątecznych zakupów łatwiej dać się złapać na fałszywe promocje. Ale zakupy robione z głową i porównywanie cen w różnych sklepach pozwoli oszczędzić na gwiazdkowych prezentach setki złotych. Przed świętami Fundacja Pro-Test tropi fałszywe promocje.

Nie wszystko, co wydaje się być przecenione, jest okazją w rzeczywistości. Bywa, że sprzedawcy celowo wprowadzają konsumentów w błąd co do cen, na przykład podając zawyżone nieprawdziwe ceny dotychczasowe. Bywa też, że na krótko przed promocją podwyższają ceny, aby potem je obniżyć. Tym samym wprowadzają konsumentów w błąd, sugerując, że kiedy kupujemy dany produkt w promocji, oszczędzamy. Zresztą ten sam produkt w sklepie obok może być znacznie tańszy. I to bez promocji…

Dlatego eksperci Fundacji Pro-Test postanowili przyjrzeć się bliżej towarom oferowanym w promocji właśnie teraz, przed Bożym Narodzeniem, kiedy wielu konsumentów wpada w szał świątecznych zakupów. Teraz bowiem kupujemy dużo, w emocjach, w atmosferze świątecznej wyjątkowości. Dokładnie o to właśnie chodzi producentom i sprzedawcom – żebyśmy podczas zakupów kierowali się emocjami, byśmy na chwilę przestali rzeczowo myśleć i racjonalnie kalkulować, zanim włożymy kolejny prezent do koszyka.

Wbrew marketingowym zabiegom sprzedawców, eksperci Fundacji Pro-Test podeszli do zakupów racjonalnie. Znaleźli mnóstwo produktów oferowanych jako świąteczne promocje, podczas gdy w innych sklepach te same towary można było kupić znacznie taniej. I tak z łatwością na zakupie sześciu gwiazdkowych prezentów oszczędzili 318,90 zł.

Okazało się, że najlepsze ceny można znaleźć w sklepach internetowych. Zazwyczaj najkorzystniej jest zamówić towar przez internet, a następnie odebrać go osobiście w sklepie – wtedy odpadają koszty przesyłki. Przykłady fałszywych promocji podajemy na stronie Fundacji Pro-Test.





Aktualności

2019-12-04 11:59:44 | Komentarze: 0

„Elfy same w domu” – świąteczna kampania Pepsi w niezwykłej odsłonie!

W tym roku w ramach kampanii świątecznej marka Pepsi przygotowała dla konsumentów coś specjalnego. Zamiast standardowej reklamy, marka stworzyła bajkowy mini film, w którym opowiada własną historię świątecznych przygotowań w wydaniu elfów Pepsi. W filmie wzięła udział plejada polskich gwiazd: Maciej Musiał (Elf Kelfin), Wiktoria Gąsiewska (Elfka Ewka), Adam Fidusiewicz (Elf Elfis), Kacper Młynarkiewicz (Elf Rafaelf) oraz… tutaj niespodzianka dla tych, którzy obejrzą. Jest też smaczek w postaci ukrytych w filmie cameo znanych influencerów marki: Jakoba Kosela, Lary Gessler i Adama Wiejaka. Premiera spotu przewidziana jest na 6 grudnia 2019 roku na YouTube oraz na antenie Telewizji Polsat w trakcie Mikołajkowego Charytatywnego Bloku Reklamowego.

Inspekcja x-ray: Jaki system wybrać do pakowania dnej żywności?

Wyzwanie Smaku Pepsi – gorące weekendy pełne smaku i dobrej zabawy

Muzyka Smakuje Lepiej z Lay’s - zabierz paczkę na festiwal! Pierwsza muzyczna kampania marki Lay’s

Marka Lay’s ruszyła z nowym konkursem – do wygrania aż 490 nagród o łącznej wartości prawie pół miliona złotych, w tym codziennie iPhone 8.

Zdrowe smarowanie bez tłuszczów trans

Żyj kolorowo! Lubelska w nowej odsłonie!

Targi Technologii Spożywczych Warsaw Food Tech 2017

Brześć intensyfikuje współpracę z Biedronką

Najważniejsza impreza w branży opakowań już w kwietniu! 8. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations