Mispol spodziewa się ponad 600 mln zł przychodów w 2008 roku

2007-08-28

Mispol, producent konserw, pasztetów i dań gotowych spodziewa się, że przychody grupy sięgną 600 mln zł na koniec 2008 roku wobec 488,9 mln zł w 2006 r.

W III kw. spółka chce sfinalizować przejęcie podmiotu o przychodach na poziomie ok. 65-70 mln zł. Mispol ma w planach zwiększenie udziału w rynku pet-food w Polsce i Europie Środkowo -Wschodniej do 12-13% w ciągu 2-3 lat z 8% obecnie, poinformowali przedstawiciele spółki w poniedziałek.

"Myślimy o tym, by wzmocnić Mispol, pracujemy nad drugą akwizycją. Mamy nadzieję, że umowę przedwstępną podpiszemy niedługo - jeszcze w trzecim kwartale. Ta akwizycja zwiększy nasze kompetencje w głównych obszarach, w których działamy"- powiedział prezes Mispolu Marek Piątkowski dziennikarzom. Dodał, że Mispol szykuje się do przejęcia spółki o przychodach porównywalnych z przychodami przejętego KSK Bono.

W weekend Mispol poinformował o przejęciu trzech spółek: czeskich KSK Bono i Bono Servis oraz spółce Bono Polska za łączną kwotę 36,35 mln zł. Przejęcie pozwoli spółce stać się trzecim graczem w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej za 2-3 lata. "Osiągnięcie pozycji trzeciego gracza pod względem ilościowym jest możliwe dość szybko, pod względem wartościowym będzie to trudniejsze, bo celujemy w klasę ekonomiczną. Myślę, że na obu polach uda nam się zdobyć tę pozycję w ciągu 2-3 lat"- powiedział konsultant ds. pet-food Mispolu, Bartłomiej Kowalczyk.

Dodał, że pozycja trzeciego gracza w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej jest do osiągnięcia przy udziałach rynkowych na poziomie 12-13% w ujęciu wartościowym i ilościowym. Obecnie, po przejęciu KSK Bono ten udział wraz z produkcją własną Mispolu sięga 8%.

KSK Bono to czołowy czeski producent karmy dla zwierząt (15% udział w rynku czeskim), posiadający 3 nowoczesne zakłady produkcyjne o rocznej produkcji powyżej 40 tys. ton, z możliwością zwiększenia o 75 tys. ton rocznie w ciągu 5 lat. Przychody grupy KSK Bono w 2006 r. wyniosły 64,84 mln zł, a zysk netto 1,19 mln zł. W tym roku mają się zwiększyć odpowiednio do 71,65 mln zł i 2,45 mln zł. Zysk EBITDA wyniósł 4,03 mln zł w 2006 r. i zwiększy się do 7,57 mln zł w tym roku.

KSK Bono posiada marki własne (Bono, Impuls, Joly i Petty) oraz marki sprzedawane do sieci handlowych. Spółka posiada kontrakty z dużymi sieciami handlowymi w Czechach: Ahold, Tesco, Kaufland, Metro Group. "Przejęcie Bono daje nam również możliwości dostarczania pełnego asortymentu Mispolu - konserw, pasztetów i dań gotowych łącznie z marką dla zwierząt Tropy"- powiedział Piątkowski.

Dodał, że wyniki KSK Bono będą konsolidowane od 1 września tego roku. W strukturze sprzedaży KSK Bono 58% stanowi eksport - 12% na Węgry, 11% do Polski, 8% na Słowację, zaś 42% stanowi sprzedaż na rodzimym rynku. Kowalczyk powiedział, że wartość rynku pet-food w Polsce w 2006 r. wyniosła 800-900 mln zł, a rynek ten rośnie w tempie kilkunastu procent rocznie.

Największy udział w rynku pet-food miał na koniec 2006 r. Mars International (68% w ujęciu wartościowym i 62% w ilościowym), druga pozycja należała do Nestle (10% w ujęciu wartościowym i 8% w ilościowym), trzecia do Provimi (8%) i Mispolu (8%). Ok. 6-8% należy do zaś do firmy Pupil. Przychody netto grupy Mispol wyniosły 36,79 mln zł w II kw. wobec 25,16 mln zł rok wcześniej. Zysk netto sięgnął 4,45 mln zł wobec 1,32 mln zł w II kw. 2006 r.

Zysk EBITDA wzrósł do 6,61 mln zł wobec 2,73 mln zł rok wcześniej. Po I półroczu przychody wzrosły do 64,76 mln zł, tj., o 41,1% rok do roku, a zysk netto zwiększył się do 8,06 mln zł, tj. o 102,5% rok do roku. Zysk EBITDA wzrósł o 59,7% rok do roku do 10,21 mln zł na koniec czerwca.

Piątkowski nie ujawnił szacowanych przychodów i zysku grupy Mispol w tym roku. "W 2008 roku na pewno będzie to ponad 600 mln zł" - powiedział jedynie. Dodał, że szacunki te nie uwzględniają planowanej jeszcze na III kwartał akwizycji spółki z branży. W 2006 roku przychody pro-forma grupy Mispol, z uwzględnieniem przejętych PMB, Agrovity i KSK Bono, wyniosły 488,9 mln zł.

Źródło:




Aktualności

2020-09-04 12:01:50 | Komentarze: 0

Szczypta wiedzy o pieprzach

Pieprz to, obok soli, najbardziej znana przyprawa na całym świecie i stosowana w niemal każdej kuchni. Nie tylko podkreśla smak potraw, ale ma też właściwości prozdrowotne, dlatego po młynek z czarnymi ziarnami warto sięgać jak najczęściej. A co z innymi wersjami kolorystycznymi? Marka Appetita podpowiada, jak ich używać i jak uratować zbyt pieprzne dania!

„Grześki świecą przykładem” w loterii z okazji powrotu do szkoły

25. Urodziny Wafli Familijnych – loteria konsumencka

Ishida: Nowe modele zwiększające możliwości pakowania owoców

Naturalne suplementy odchudzania. Przypraw dietę z Appetitą

Grześki latem nie pływają w czekoladzie!

Żywiec Zdrój z nutą owoców ZERO CUKRU – nowość w ofercie produktów smakowych marki

Illy stawia na naważarki od Ishida

„Elfy same w domu” – świąteczna kampania Pepsi w niezwykłej odsłonie!

Inspekcja x-ray: Jaki system wybrać do pakowania dnej żywności?