Milka – nowy lider na rynku tabliczek czekoladowych w Polsce

2013-01-09

Milka została nowym liderem segmentu tabliczek czekoladowych w Polsce. W listopadzie 2012 r. osiągnęła aż 17,6% udziałów rynkowych*. Sukces Milki zbiega się z objęciem pozycji lidera polskiego rynku słodyczy czekoladowych** przez Kraft Foods Polska S.A.

Milka liderem w tabliczkach, Kraft Foods liderem całej kategorii

Milka objęła pozycję lidera w tabliczkach czekoladowych w listopadzie 2012 r. W 2012 r. Kraft Foods Polska S.A. objął pozycję lidera rynku słodyczy czekoladowych, zdefiniowanego jako suma tabliczek, pralin, wafli i batonów w czekoladzie oraz draży czekoladowych. Aktualny udział Kraft Foods jako lidera tego segmentu to 15,8 %***.

„Badamy potrzeby konsumentów, wzmacniamy i rozszerzamy swoją ofertę, wspierając ją działaniami marketingowymi – to przynosi rezultaty” – podsumował Robert Sas, Dyrektor Kategorii Czekolady Kraft Foods Polska. „Widzimy potencjał osiągania jeszcze lepszych wyników we współpracy z naszymi partnerami handlowymi. Liczymy, że partnerzy zwiększą swoje zainteresowanie ofertą rozpoznawalnej marki (99% wspomaganej świadomości)****, która odnotowuje coraz większe sprzedaże. Będziemy stale zaskakiwać konsumentów nowymi promocjami i zwiększać udział na półce” – dodał Sas.

Do sukcesu Milki przyczyniło się zwiększone zainteresowanie konsumentów tabliczkami o gramaturze 300g. Sprzedaż tabliczek Milka 300 g zwiększyła się o 38% w stosunku do ub.r.*****. Obecnie do portfolio tabliczek Milka 300g należy 7 smaków. 4 z nich: toffee
z orzechami, jogurtowa z chrupkami, triolada, czy nadziewana herbatnikami to propozycje dostępne tylko w formacie 300g. Tabliczki Milka 300g to pomysł na nieoficjalny prezent, dedykowane są wspólnemu dzieleniu się z najbliższymi.

Polacy coraz częściej wybierają czekolady Milka

„Milka to czekolada z alpejskiego mleka, najdelikatniejsza spośród czekolad obecnych na rynku. Według badań, konsumenci określają smak Milki jako wyróżniający się i unikalny. Dzięki tym cechom konsumenci uważają, że czekolady Milka tworzą odrębny segment produktów” – powiedział Robert Sas.

Najlepiej sprzedającymi się smakami czekolad Milka w minionym roku były kolejno: mleczna, z orzechami oraz truskawkowa. Milka zaoferowała także konsumentom nowe, podwójnie nadziewane tabliczki – malinową Raspberry Cream oraz wiśniową Cherry Cream.

„Młoda, nowoczesna i czuła – tak Polscy konsumenci postrzegają Milkę. Milka zachęca Polaków do okazywania pozytywnych uczuć, bycia delikatnym, lepszym i milszym wobec innych. Kampanie marketingowe prowadzone dla Milki, takie jak np. „Śmiało, bądźmy delikatni”, przyczyniają się do wzrostu pozytywnego postrzegania marki. Konkursy, ciekawe promocje z atrakcyjnymi nagrodami, niestandardowe formy komunikacji w sieci, liczne degustacje nowości produktowych pozwalają nam stale, pozytywnie zaskakiwać naszych konsumentów” - dodał Robert Sas.

Kto kupuje Milkę?

Konsumenci Milki to ludzie młodzi i w wieku średnim, najczęściej kobiety w wieku powyżej 29 lat, częściej posiadający już rodziny i dysponujący wyższym dochodem. Konkurencyjność marki umacnia się dzięki ciekawym nowościom produktowym – z końcem roku na rynku pojawiła się Milka Caramel – połączenie najdelikatniejszej czekolady Milka z płynnym karmelem. Rok 2012 to także poszerzenie oferty o pralinki Milka Crispello, a także dalszy rozwój asortymentu marki w segmencie ciastek.

Milka inwestuje w Polsce

Produkcja nowej Milki Caramel 100g oraz Milki Caramel 45g, sprzedawanej w wielu krajach i od niedawna w Polsce, ulokowana została w należącej do Kraft Foods fabryce pod Poznaniem. W fabryce w podpoznańskich Jankowicach, poza Milką Caramel, produkowana jest także czekolada Milka Milkinis w formatach 43 i 87 gramów oraz tabliczki Milka 100g o smaku malinowym i wiśniowym. Fabryka w Jankowicach zatrudnia ponad 600 osób i produkuje Milkę na rynek polski oraz na eksport do 13 krajów świata.

Źródła danych:

* Nielsen, Panel Rynku Detalicznego, Listopad 2012 r.
** Rynek słodyczy czekoladowych zdefiniowany jest jako suma tabliczek, pralin, wafli i batonów w czekoladzie oraz draży czekoladowych.
*** Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Listopad 2012 r.
**** BHT, IPSOS, CUM TOTAL, Listopad YTD 2012
***** Listopad YTD 2012 w porównaniu z Listopad YTD 2011


O marce Milka

Milka to najpopularniejsza marka czekoladowa należąca do Kraft Foods Polska. Portfolio marki zawiera różnorodne warianty smakowe i gramaturowe czekolad i jest stale poszerzane. Miłośnicy najdelikatniejszej w smaku czekolady mają do wyboru zarówno czystą czekoladę mleczną, tabliczki czekoladowe z dodatkami (w postaci rodzynek, orzechów i nadzienia w różnych smakach) w najbardziej popularnej gramaturze 100 g, jak również 250 g i 300 g.
W ofercie znajdują się także: czekolada Milka Milkinis, praliny: I love Milka i Milka Thank You, mini czekoladki Milka Singles, ciastka Milka ChocoJaffa, Milka Pierniczki, Milka Pieguski, ciasteczka Milka ChocoGrain, Chocowafer, ChocoLilaStix, ChocoBiscuit, ChocoMoo, pianka Milka Alpejskie Mleczko oraz draże Milka Lila Stars Snax. Od 1973 roku symbolem marki jest krowa w charakterystyczne biało-fioletowe łaty, którą dziś widać na opakowaniach produktów. Milka ma swoich zwolenników nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie: od Europy po Australię, Stany Zjednoczone i Amerykę Południową. Aby być bliżej konsumentów Milka prowadzi liczne kampanie promocyjne, wśród realizowanych ostatnio są m.in.: „Graj w fioletowe” oraz „Fioletowe wygrywa”.

[

Źródło: Biuro Prasowe Kraft Foods