Maspex przejmie ukraińskiego producenta napojów Rosynki

2007-05-11

Ukraiński urząd antymonopolowy (AMCU) wydał zgodę na przejęcie przez największego polskiego producenta napojów bezalkoholowych, spółkę Maspex kontrolnego pakietu akcji ukraińskiego producenta napojów, spółki Rosynka.

"Udzielono zgody spółce Maspeks (Wadowice, Polska), zajmującej się produkcją kakao, czekolady i wyrobów cukierniczych na przejęcie ponad 50% akcji ?Kijowskiej fabryki napojów bezalkoholowych Rosynka'" - podano w komunikacie AMCU.

Rosynka to jeden z największych na Ukrainie producentów napojów, oferującym ponad 30 rodzajów tego typu produktów. Po trzech kwartałach tego roku ukraińska spółka miała 3,5 mln USD zysku netto przy 38,2 mln USD przychodów. W 2005 roku miała odpowiednio 3,12 mln USD zysku i 43,3 mln USD przychodów.

Najwięksi udziałowcy firmy to Municipal Service Company (19%), Denion (18%) i Afan-Invest (18%). Maspex miał w ub. roku 37% udziału w polskim rynku soków i napojów chłodzących (m.in. marki Kubuś i Tymbark) oraz 29% na rynku makaronów (Lubella). jest także producentem m.in. kawy cappuccino (La Festa).

W 2006 roku Maspex miał 55,5 mln zł skonsolidowanego zysku brutto przy 2 mld zł przychodów. Grupa jest obecna m.in. na rynkach Czech, Rosji, Rumunii oraz na Słowacji i na Węgrzech.

Grupa Maspex Wadowice jest największym producentem produktów instant w Europie Środkowo-Wschodniej (kawa cappuccino, kakao, zabielacze w proszku do kawy, herbatki rozpuszczalne), oraz liderem na rynku soków, nektarów i napojów w Polsce, w Czechach, na Słowacji i wiodącym producentem na Węgrzech i w Bułgarii oraz liderem na rynku makaronów w Polsce.

Obecnie w skład Grupy wchodzi osiem polskich i dziewięć zagranicznych spółek. Przychody ze sprzedaży w 2006 roku wyniosły ponad 2 mld zł, co lokuje firmę w czołówce polskich producentów branży spożywczej. W ofercie Grupy znajduje się kilkaset pozycji towarowych. Prawie wszystkie produkty są liderami w swoich segmentach w Polsce i za granicą. Do najsilniejszych marek należą: Tymbark, Kubuś, Ekland, Puchatek, DecoMorreno, Cremona, La Festa i Lubella.

Źródło:




Aktualności

2019-12-04 11:59:44 | Komentarze: 0

„Elfy same w domu” – świąteczna kampania Pepsi w niezwykłej odsłonie!

W tym roku w ramach kampanii świątecznej marka Pepsi przygotowała dla konsumentów coś specjalnego. Zamiast standardowej reklamy, marka stworzyła bajkowy mini film, w którym opowiada własną historię świątecznych przygotowań w wydaniu elfów Pepsi. W filmie wzięła udział plejada polskich gwiazd: Maciej Musiał (Elf Kelfin), Wiktoria Gąsiewska (Elfka Ewka), Adam Fidusiewicz (Elf Elfis), Kacper Młynarkiewicz (Elf Rafaelf) oraz… tutaj niespodzianka dla tych, którzy obejrzą. Jest też smaczek w postaci ukrytych w filmie cameo znanych influencerów marki: Jakoba Kosela, Lary Gessler i Adama Wiejaka. Premiera spotu przewidziana jest na 6 grudnia 2019 roku na YouTube oraz na antenie Telewizji Polsat w trakcie Mikołajkowego Charytatywnego Bloku Reklamowego.

Inspekcja x-ray: Jaki system wybrać do pakowania dnej żywności?

Wyzwanie Smaku Pepsi – gorące weekendy pełne smaku i dobrej zabawy

Muzyka Smakuje Lepiej z Lay’s - zabierz paczkę na festiwal! Pierwsza muzyczna kampania marki Lay’s

Marka Lay’s ruszyła z nowym konkursem – do wygrania aż 490 nagród o łącznej wartości prawie pół miliona złotych, w tym codziennie iPhone 8.

Zdrowe smarowanie bez tłuszczów trans

Żyj kolorowo! Lubelska w nowej odsłonie!

Targi Technologii Spożywczych Warsaw Food Tech 2017

Brześć intensyfikuje współpracę z Biedronką

Najważniejsza impreza w branży opakowań już w kwietniu! 8. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations