Ketchup Heinz bez logo?!

2013-01-28

W ramach kampanii „No Noise” prowadzonej przez brytyjską sieć domów towarowych Selfridges Heinz zapisuje nową kartę w historii, po raz pierwszy zdejmując logo z najbardziej kultowych produktów marki.

Słynne markowe oznaczenia „Heinz Tomato Ketchup” i „Heinz Beanz” zniknęły z opakowań keczupu i fasolki w Wielkiej Brytanii w ramach akcji promocyjnej sieci domów towarowych Selfridges, której celem jest zwrócenie uwagi na jakość i funkcjonalność produktu, nie zaś jego etykietę i wizerunek reklamowy.

Kampania „No Noise” („Bez hałasu”) ruszyła w sklepach Selfridges w drugim tygodniu stycznia.

W zorganizowanej przez Selfridges przestrzeni sklepowej nazwanej „Quiet Shop” („Zaciszny Sklep”) na półkach znalazły się m.in. spodnie Levi’s 501 i słuchawki Beats by Dre. Marki te, podobnie jak Heinz, zaproszono do udziału w projekcie, aby dać wyraz przekonaniu, że sygnowane nimi produkty są wartością same w sobie i będą rozpoznawalne dla klientów bez konieczności umieszczania markowej nazwy.

Jamie Holtum z działu marketingu marki Heinz Tomato Ketchup powiedział: „Współpraca z zespołem sieci Selfridges, ramię w ramię z innymi kultowymi markami, to dla Heinz prawdziwa przyjemność. Idea projektu pozwala w naprawdę nieszablonowy sposób przypomnieć naszym klientom, że… to musi być Heinz”.

Obok akcji zdejmowania logo z butelek, hasło „It Has To Be Heinz” – „To musi być Heinz” będzie powtarzane w mediach. W pierwszej połowie stycznia na ekrany w Wielkiej Brytanii powróci telewizyjna reklama marki Heinz Tomato Ketchup z „niewidzialną butelką”, a jej emisja potrwa dwa miesiące.