Hortex na sprzedaż

2007-10-02

Razem z Horteksem na sprzedaż idzie połowa polskiego rynku mrożonych warzyw i owoców oraz jedna z najlepiej rozpoznawalnych marek z mocną pozycją nie tylko w Polsce, ale i w Rosji.

Argan Capital prawdopodobnie wkrótce zechce sprzedać Hortex. Fundusz wydzielony przez Bank of America do zarządzania firmą produkującą soki i mrożonki do tej pory mówił raczej o wprowadzeniu jej na warszawską giełdę, i to w perspektywie kilku lat. Teraz jednak rynek spekuluje, że ustalona została już cena wywoławcza Horteksu. Ma wynosić 300 mln euro. Przedstawiciele funduszu milczą.

Przychody Horteksu przekroczyły w roku obrotowym zakończonym 31 maja ponad 730 mln zł, a zysk netto sięgnął 12 mln zł. W ubiegłym roku w rankingu najcenniejszych marek "Rzeczpospolitej" brand Hortex został wyceniony na prawie 123 mln zł, o 42 proc. więcej niż rok wcześniej.

Przedsiębiorstwo może pochwalić się dobrą i z roku na rok coraz mocniejszą pozycją na rynku mrożonych owoców i warzyw w Rosji, gdzie trafia 80 proc. eksportu. W Polsce Hortex kontroluje połowę tego rynku. W ciągu najbliższych lat spółka planuje inwestycje rzędu 200 mln zł, w tym budowę fabryki na Wschodzie. 200 mln zł - tyle Hortex chce zainwestowaćw ciągu najbliższych 4-5 lat.

Wśród zainteresowanych kupnem portal wymienia wadowicką grupę Maspex, lidera polskiego rynku soków.





Aktualności

2019-12-04 11:59:44 | Komentarze: 0

„Elfy same w domu” – świąteczna kampania Pepsi w niezwykłej odsłonie!

W tym roku w ramach kampanii świątecznej marka Pepsi przygotowała dla konsumentów coś specjalnego. Zamiast standardowej reklamy, marka stworzyła bajkowy mini film, w którym opowiada własną historię świątecznych przygotowań w wydaniu elfów Pepsi. W filmie wzięła udział plejada polskich gwiazd: Maciej Musiał (Elf Kelfin), Wiktoria Gąsiewska (Elfka Ewka), Adam Fidusiewicz (Elf Elfis), Kacper Młynarkiewicz (Elf Rafaelf) oraz… tutaj niespodzianka dla tych, którzy obejrzą. Jest też smaczek w postaci ukrytych w filmie cameo znanych influencerów marki: Jakoba Kosela, Lary Gessler i Adama Wiejaka. Premiera spotu przewidziana jest na 6 grudnia 2019 roku na YouTube oraz na antenie Telewizji Polsat w trakcie Mikołajkowego Charytatywnego Bloku Reklamowego.

Inspekcja x-ray: Jaki system wybrać do pakowania dnej żywności?

Wyzwanie Smaku Pepsi – gorące weekendy pełne smaku i dobrej zabawy

Muzyka Smakuje Lepiej z Lay’s - zabierz paczkę na festiwal! Pierwsza muzyczna kampania marki Lay’s

Marka Lay’s ruszyła z nowym konkursem – do wygrania aż 490 nagród o łącznej wartości prawie pół miliona złotych, w tym codziennie iPhone 8.

Zdrowe smarowanie bez tłuszczów trans

Żyj kolorowo! Lubelska w nowej odsłonie!

Targi Technologii Spożywczych Warsaw Food Tech 2017

Brześć intensyfikuje współpracę z Biedronką

Najważniejsza impreza w branży opakowań już w kwietniu! 8. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations