Guinness i Kilkenny powiększą ofertę Grupy Żywiec

2011-07-08

W samym szczycie sezonu Grupa Żywiec do najbogatszego i najbardziej zróżnicowanego portfela piwnego dołączą najbardziej znane piwa Irlandii - Guinness oraz Kilkenny Red. Od początku lipca br. potentat polskiego rynku piwa dostarcza dumę Zielonej Wyspy do sklepów detalicznych, super i hipermarketów, hurtowni oraz pubów i restauracji. To kolejna odpowiedź firmy dystrybuującej m.in. Żywca, Heinekena, Paulanera i Desperadosa na potrzeby zgłaszane przez polskich konsumentów złocistego trunku

Grupa Żywiec poinformowała o zawarciu umowy z firmą Diageo Guinness Continental Europe (DGCE) dotyczącej dystrybucji jej kultowych marek - Guinness oraz Kilkenny Red na polskim rynku. Nowa umowa dystrybucyjna wzbogaca ofertę Grupy Żywiec a DGCE pozwoli skonsolidować w jeszcze większym stopniu istniejącą platformę dystrybucyjną w kategorii piwa.

Guinness to najbardziej znane w Europie piwo typu „stout”, dostępne w ponad 150 krajach i konsumowane w ilości ponad 10 mln kufli dziennie. Guinness charakteryzuje się niepowtarzalnym goryczkowym smakiem, ciemno-brązową barwą i niepowtarzalną kremową pianą. Unikalność Guinnessa z nalewaka będzie można doświadczyć w blisko 300 pubach w całej Polsce. Dodatkowo, dzięki unikalnej technologii puszek, konsumenci również w domu mogą serwować perfekcyjnego Guinnessa z gęstą, kremową pianą.

Nowe produkty w portfelu Grupy Żywiec to również dobra informacja dla właścicieli sklepów. Teraz u jednego z prawie 1000 przedstawicieli handlowych Grupy Żywiec działających na terenie całego kraju mogą oni złożyć jedno zamówienie na kilkanaście różnych piw. Piwo należy do najszybciej rotujących i przez to najbardziej zyskownych towarów w polskich sklepach. To również doskonałe uzupełnienie oferty właściciela 5 browarów, kierowanej do lokali gastronomicznych.

Obok premiowych lagerów (np. Żywiec, Heineken), piw pszenicznych (Paulaner hefeweizen i weizen), porterów (Żywiec Porter) czy unikalnych na polskim rynku piw typu ale (Mastne, Belgijskie Pale Ale) - stout (Guinness) jest już 5-tym stylem oferowanym przez potentata polskiego rynku piwa. Siłą Grupy Żywiec jest najbardziej zróżnicowana oferta na polskim rynku piwa – ze 100 aktywnych do tej pory Firma dystrybuowała aż 14, w tym m.in. Żywca warzonego nieprzerwanie od 1856 r., chmielową Warkę, która jest sponsorem polskiej reprezentacji w piłce nożnej, dwusłowowego Stronga o szlachetnym smaku, pszenicznego Paulanera w dwóch odmianach, Desperadosa o smaku tequili czy Tatrę z segmentu ekonomicznego. Wyróżniającą częścią tej oferty są piwa regionalne – Specjal, który pozostaje największym piwem regionalnym w Europie pomimo, że jest dostępny tylko w woj. warmińsko-mazurskim, pomorskim i częściowo kujawsko-pomorskim, Leżajsk z bardzo silną pozycją na Podkarpaciu, Królewskie, które w 2010 okazało się najpopularniejszym piwem w Warszawie i Mazowszu, gdzie jego sprzedaż była wyższa niż reklamowanych w TV silnych marek konkurencji i wreszcie Brackie – niszowe piwo warzone metodą otwartej fermentacji w Brackim Browarze Zamkowym w Cieszynie, dystrybuowane w powiatach żywieckim, bielskim i cieszyńskim. Trzy pierwsze piwa regionalne od maja br. dostępne są w wariancie niepasteryzowanym. W tak urozmaiconym zestawie – uzupełnionym o Guinnessa i Kilkenny - każdy Polak znajdzie swoje ulubione piwo.

"Obecnie, gdy polscy konsumenci poszukują smaków dla odmiany, Grupa Żywiec oferuje najbardziej zróżnicowany portfel gatunków piwnych m.in. pszenicznego Paulanera, Desperadosa o smaku tequili, żywieckiego portera a od dziś piwa typu stout i red ale " - powiedziała Anna Bizon, Marketing Manager Grupy Żywiec.

Przedstawiciele firmy Diageo Guinness Continental Europe, bardzo zadowoleni z nowej umowy dystrybucyjnej, oświadczyli: "Ta decyzja stanowi odzwierciedlenie istniejącego w Europie trendu konsolidacji branży piwnej, w związku z którym firma DGCE analizuje możliwości lokalnego rozlewu GUINNESS ORIGINAL do butelek wszędzie tam, gdzie jest to uzasadnione”.

Grupa Żywiec podjęła decyzję o poszerzeniu swojej oferty o dwa niepowtarzalne piwa w momencie, gdy polski rynek tkwi w stagnacji a polscy piwosze poszukują nowości.
Rozpoczęcie dystrybucji Guinnessa i Kilkenny to kolejny krok zapowiedzianej przez Firmę aktywizacji polskiego rynku piwa. Od początku roku piwny potentat zatrudniający ponad 5500 pracowników zmienił już opakowanie Warki, wprowadził większe opakowanie Desperadosa piwa o smaku tequili (580 ml), przeniósł piwo dwusłodowe Strong ze spadającego segmentu piw mocnych do piw premium a także wprowadził unikalną butelkę zwrotną 0,5 l dedykowaną piwu premium - Żywcowi. To nie wszystkie nowości, jakie przygotowała firma piwowarska z piwnych dziedzictwem sięgającym 1846 r.