Grillujemy jak Amerykanie, często i nie tylko mięso - podsumowanie sezonu

2012-08-29

Apogeum sezonu grillowego, który zaczął się jak co roku – z pierwszymi ciepłymi dniami długiego weekendu majowego, jest już za nami. Mimo, że najwięksi zwolennicy jedzenia z rusztu będą grillować i pod koniec września, to firmy, jak i przysłowiowy Kowalski myślą już raczej o kolejnych wakacjach. A grillowaliśmy jak zwykle wszyscy, niezależnie od wieku i zamożności oraz wszędzie - w lasach, parkach, nad wodą i na balkonach

Mówi się, że w Polsce sportami narodowymi są piłka nożna i grillowanie. Podczas mijających wakacji mieliśmy okazję świętować podwójnie, byliśmy gospodarzem Mistrzostw Europy, a okazji do biesiadowania pod chmurką było jak zwykle wiele. Bo grillowanie to coś więcej niż posiłek. To wspólny czas podczas, którego utrwalamy więzi rodzinne. To hobby, relaks i możliwość wykazania się zmysłem kulinarnym i organizatorskim. Grill zmienił nasze zwyczaje, stał się synonimem wolnego czasu. Według wyników badań Millward Brown SMG/KRC na zlecenie polskiego koncernu naftowego stał się największym osiągnięciem w sferze gospodarczej i obyczajowej, jakie zaszły w Polsce w ostatnich dwudziestu latach.

Nie tylko kiełbasa

Polacy ciepłe weekendy najchętniej spędzają poza domem. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych, przez wspomniany wcześniej instytut, na zlecenie jednej ze znanych marek piwnych. Większość z nas grilluje (66%), spaceruje (59%) oraz pracuje na działce i w ogrodzie (29%). Grillowanie w Polsce stało się już swoistym rytuałem. Na naszych rusztach wciąż króluje wieprzowina, wybiera ją ok. 60% konsumentów. Zaś nieprzerwalnie najpopularniejszym produktem jest kiełbasa. Jej sprzedaż w ciągu roku utrzymuje się na stałym poziomie, a statystyczny Polak zjada jej łącznie ok. 19 kg. Z tego ok. 1/6 (3 kg) stanowi kiełbasa o przeznaczeniu grillowym, którą zjadamy głównie w sezonie wakacyjnym. Oprócz kiełbasy czy kaszanki, na grilla najchętniej kupujemy karczek i boczek, coraz częściej grillujemy także drób i wołowinę.
- Polacy są coraz lepsi w sztuce grillowania, a styl barbecue jaki preferujemy jest różny. Jedni grillują przygotowując potrawy i marynując mięso dzień przed, co jest równie przyjemne jak sama uczta. Inni z kolei wybierają gotowe zestawy produktów, które po wyjęciu z opakowania można położyć od razu na ruszt. Takie zestawy wybiera już co trzeci miłośnik potraw grillowych. Jest to związane z rosnącym tempem życia Polaków – mówi Małgorzata Wódkiewicz z Zakładów Mięsnych Pekpol.

Trendy grillowanie

Sezon grillowy w znacznej mierze jest uzależniony od słonecznej pogody. Jednak coraz częściej grillujemy nie tylko w weekendy, ale i w środku tygodnia. Żeby móc „wrzucić coś na ruszt" wystarczy wstąpić do pobliskiego sklepu. Grillowe menu z roku na rok jest coraz bardziej bogate i urozmaicone. – Aktualna oferta firm jest bogata i spełnia najwyższe oczekiwania konsumentów. W naszym grillowym asortymencie można wybierać przede wszystkim wśród znanych od lat kiełbas, takich jak: ostrołęcka, śląska, wiejska czy dworska i biała parzona – mówi Małgorzata Wódkiewicz z ZM Pekpol. – Firmowym, popularnym specjałem jest kiszka ziemniaczana. Chętnie kupowana jest także kaszanka biała i gryczana, natomiast z mięs - karkówka oraz boczek. Tegoroczną gamę wyrobów wzbogaciły sezonowe nowości z segmentu produktów półgotowych. Są to Grillaski, Grillery i Grillburgery o różnych smakach – dodaje Wódkiewicz. Warto dodać, że sezon grillowy to najlepszy czas dla zakładów mięsnych, ponieważ wówczas sprzedaje się nawet dwukrotnie więcej mięsa niż w okresie regularnym. W tym czasie żniwa zbierają też m.in. producenci piwa, wody mineralnej, przypraw oraz akcesoriów do grilla, mebli ogrodowych i środków przeciw owadom. Zresztą to właśnie piwo jest napojem, po które najczęściej sięgają grillujący.

Grillowanie i rosnące zainteresowanie uprawą własnego ogródka oraz spędzanie czasu na łonie natury jeszcze przez wiele lat będzie wakacyjnym trendem. Już opisuje się je takimi terminami jak social garden, feel-good garden, czy po prostu grillmania. Jak będzie w przyszłości? Aby poznać odpowiedź na to pytanie musimy zaczekać do kolejnego sezonu i … zaspokoić apetyt czymś innym.

O firmie:
Pekpol to producent wysokiej jakości wyrobów mięsnych, będący na polskim rynku od ponad 30 lat (początki działalności sięgają 1974 roku). Zakłady Mięsne prowadzą aktywność zarówno na rynku krajowym, jak i za granicą. Firma eksportuje swoje produkty do takich krajów jak: Wielka Brytania, Irlandia, Włochy, Litwa i innych. Gama wyrobów jest bardzo szeroka: wędzonki, kiełbasy cienkie, wędliny podrobowe oraz wyroby blokowe. Sztandarowym produktem firmy są parówki „Paryżanki”, które już dwa razy zdobyły laur konsumenta NAJLEPSZE W POLSCE. Pekpol wciąż poszerza asortyment oraz unowocześnia linie produkcyjne, wprowadzając nowe technologie. Tym samym produkty dostępne są w wielu krajach Unii Europejskiej.

Źródło: Sfera PR





Ciekawostki

2014-01-08 16:43:50 | Komentarze: 0

Jedz ser żółty zimą – 3 powody

Zimą zasadniczo polecane przez dietetyków są kasze oraz owoce i warzywa. Produktów, które dodadzą nam siły i uzupełnią brakujące witaminy i minerały, jest jednak o wiele więcej. Jednym z nich jest ser żółty - zdradzamy, jakie ma właściwości i dlaczego nie powinno go zabraknąć w naszym zimowym jadłospisie.

Kapary i karczochy - z czym to się je?

Zdrowe, ekologiczne szkło TERMISIL – idealne do pieczenia ciast i własnego chleba!

Pieczenie w naczyniu żaroodpornym Grill&Drop jest takie proste!

Ochrona pszczół i motyli, czyli producenci żywności w trosce o środowisko

Bądź eko także w kuchni!

Życie kręci się wokół wody

RICOLA - FUNKCJONALNE CUKIERKI ZIOŁOWE – smak, orzeźwienie i bogactwo 13 ziół w każdym cukierku!

Skąd pochodzi Twoja ryba?

Student w wielki mieście - kulinarna szkoła przetrwania