Dieta chronometryczna

2013-01-16

Dobre samopoczucie i brak problemów z cerą to przede wszystkim właściwa dieta i prawidłowy czas spożywania posiłków. Jedzenie posiłków powinno się odbywać o określonych porach dnia, np. w późnych godzinach organizm gorzej trawi białka i węglowodany, które odkładają się w naszym organizmie.

Dieta chronometryczna to sposób odżywiania w zgodzie z naturalnym rytmem naszego organizmu, w której jeść można prawie wszystko w normalnych porcjach, ale nie o każdej porze. Dziennie należy dostarczyć organizmowi 1900-2300kcal zależnie od wagi. Dieta chronometryczna jest trudna do stosowania tylko z jednego powodu jakim jest samozaparcie i dyscyplina przestrzegania określonych pór posiłków.

Najlepiej trawimy potrawy wysoko kaloryczne rano, a posiłki bogate w tłuszcze i węglowodany tuczą podwójnie spożywane po godzinie 21, dlatego od późnego popołudnia są całkowicie zakazane.
Do godziny 14. 00 powinno się dostarczyć organizmowi 70% dziennego zapotrzebowania energetycznego, potem zostaje nam do dostarczenia już niewiele kalorii.

Przestrzeganie stałych por spożywania posiłków powoduje, że w ciągu miesiąca można schudnąć nawet 3 kg. Codzienną porcję jedzenia należy podzielić na 3 główne posiłki i jeden mały. Nie wolno opuścić ustalonej pory żadnego posiłku, ponieważ organizm w trakcie następnego posiłku zmagazynuje większą porcję tłuszczu i będziemy odchudzać się na próżno.

W diecie chronometrycznej jemy:
-wędliny, tłuste mięso, pieczywo jemy w godzinach 7.00 – 10.00
-chude mięso, jajka, produkty mleczne, ryby jemy w godzinach 9.00 – 22.00
-owoce jemy w godzinach 7.00- 17.00, a owoce kaloryczne takie jak banany, winogrona i owoce suszone tylko jemy do godziny 12.00
-warzywa jemy w godzinach 12.00- 22.00, a warzywa kaloryczne takie jak buraki, fasola, groch jemy do godziny 15.00

Godziny spożywanego śniadania, obiadu, podwieczorka i kolacji ustalamy sobie sami w zależności od trybu życia jakie prowadzimy (pracy w domu czy poza domem), należy pamiętać o tym, że raz ustalone godziny nie mogą ulec zmianie bo nici z odchudzania. Najlepiej śniadanie jeść między godziną 7.00, a 10.00, obiad między 13.00, a 14.00, podwieczorek między 16.00, a 17.00, a kolację między 19.00 a 20.30.

Oto kilka pomysłów na posiłki o określonych porach:

Śniadanie:
-jajko na miękko + 2 kromki chleba pełnoziarnistego z chudą wędliną + herbata lub sok owocowy lub warzywny,
-twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem +bułka grahamka + świeża papryka np. czerwona +herbata lub kawa lub sok owocowy lub warzywny,
-Müsli z jogurtem naturalnym,
-2 kromki chleba żytniego z żółtym serem i pomidorem +herbata lub kawa lub sok owocowy lub warzywny.

Obiad:
-pierś z kurczaka z grilla + zestaw warzyw gotowych na patelnię,
-ryba pieczona w foli + zielona sałata z sosem winegret lub brokuł,
-kotlet z soi lub soczewicy + sałatka ze świeżych warzyw.
Podwieczorek:
-jogurt owocowy + 2 kiwi,
-sałatka owocowa,
-1 gruszka lub 1 jabłko + 2 herbatniki + woda mineralna,

Kolacja:
-ryba po grecku,
-jajecznica na maśle,
-pasta z białego sera i szprotek,
-leczo z warzyw.

Wodę mineralną, herbatę, soki można pić w dowolnej ilości i o każdej porze.


Jedzenie o ustalonym czasie poprawia także ogólne nasze samopoczucie, nie czujemy się zmęczeni, ociężali oraz lepiej śpimy. Jedzenie obiadów wieczorem jak i objadanie się na noc bywa często przyczyna kamieni żółciowych. Dlatego najlepiej ostatni większy posiłek spożywać do godzinie 18. 00, a w późniejszych godzinach tylko mały podwieczorek.




Diety

2014-08-25 10:42:15 | Komentarze: 0

Metabolizm a woda

Chcąc pozbyć się zbędnych kilogramów – w sposób bezpieczny dla naszego organizmu – nie wystarczy tylko przejść na ścisłą dietę czy wylać litry potu na siłowni. Zdrowe odchudzanie i utrzymanie pożądanej figury powinno przebiegać jako kombinacja kilku kluczowych elementów. W jaki sposób utrzymać metabolizm na zadowalającym poziomie podpowiada mgr Iwona Gryszkin, dietetyk z Kliniki Diety Gryszkin.

Dziecko z wodą za pan brat.

Grillowo – smacznie i zdrowo

Nie(d)ocenione kwasy tłuszczowe

Święta pod okiem dietetyka

Bez glutenu można żyć smacznie! Kilka słów o diecie bezglutenowej

Co i jak jeść aby… przytyć?

Suplementy w czasie odchudzania

Jak wspomóc trawienie, przedłużyć młodość i zwalczyć cellulit?

Rosół na chłodne dni – jak gotować aby był zdrowy, smaczny i pożywny?