Coca-Cola HBC Polska Liderem Odpowiedzialnego Biznesu

2011-11-28

Coca-Cola HBC Polska zajęła 1. miejsce w kategorii FMCG w konkursie Lider Odpowiedzialnego Biznesu, organizowanym przez Pracodawców Rzeczpospolitej Polskiej, największą i najstarszą organizację pracodawców w Polsce.

W konkursie o tytuł Lidera Odpowiedzialnego Biznesu rywalizowały firmy, które w swojej działalności kierują się standardami odpowiedzialnego biznesu. Wszystkie przedsiębiorstwa ubiegające się o ten tytuł wypełniały szczegółową ankietę zawierającą pytania dotyczące najważniejszych obszarów odpowiedzialności społecznej biznesu (CSR), zgodnych z zasadami Kodeksu Odpowiedzialnego Biznesu. Rada Ekspertów organizacji Pracodawcy Rzeczpospolitej Polskiej i Kapituła Konkursu oceniały m.in. to, jak kandydaci wspierają rozwój gospodarczy i społeczny, zapewniają godne warunki pracy oraz jak przejawiają odpowiedzialność za środowisko naturalne. Tytuł Lidera Odpowiedzialnego Biznesu otrzymało 5 firm w 5 kategoriach.

Kryteria oceny podzielono na podstawowe, takie same dla każdej z branż, oraz dodatkowe – wyznaczone wyłącznie dla danej branży. W sumie do zdobycia było 100 punktów, z czego 70 przyznawano w ramach kryteriów podstawowych, a 30 można było uzyskać dzięki kryteriom dodatkowym. W kategorii FMCG Coca-Cola HBC Polska zdobyła pierwsze miejsce, uzyskując łącznie 85,5 punktów i tytuł Lidera Odpowiedzialnego Biznesu.

Odbierając statuetkę Lidera Odpowiedzialnego Biznesu podczas uroczystej Gali zorganizowanej 21 listopada br. dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska, Ahmed Elafifi, powiedział: „Dla obu spółek z systemu Coca-Cola społeczna odpowiedzialność biznesu jest jednym ze strategicznych priorytetów. Uważamy, że każda firma, która chce się rozwijać w zrównoważony sposób, musi harmonijnie łączyć troskę o potrzeby i wymagania inwestorów z jednej strony – z dbałością o potrzeby jej pracowników, lokalnych społeczności, w których działa i środowiska naturalnego, które jest naszym wspólnym dobrem. To, co ważne w naszym przypadku to fakt, że obszary i przedsięwzięcia, na których staramy się skupiać szczególną uwagę, wybraliśmy wspólnie z naszymi interesariuszami. Nie decydowaliśmy arbitralnie, co jest, a co nie jest ważne – zapytaliśmy natomiast szerokie grono partnerów społecznych naszej firmy, w jakich obszarach nasz wkład przynosiłby ich zdaniem najlepsze efekty.”

Konkurs o tytuł Lidera Odpowiedzialnego Biznesu jest realizowany w ramach projektu „Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu” – inicjatywy Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej oraz jej sześciu partnerskich firm.





Aktualności

2020-09-04 12:01:50 | Komentarze: 0

Szczypta wiedzy o pieprzach

Pieprz to, obok soli, najbardziej znana przyprawa na całym świecie i stosowana w niemal każdej kuchni. Nie tylko podkreśla smak potraw, ale ma też właściwości prozdrowotne, dlatego po młynek z czarnymi ziarnami warto sięgać jak najczęściej. A co z innymi wersjami kolorystycznymi? Marka Appetita podpowiada, jak ich używać i jak uratować zbyt pieprzne dania!

„Grześki świecą przykładem” w loterii z okazji powrotu do szkoły

25. Urodziny Wafli Familijnych – loteria konsumencka

Ishida: Nowe modele zwiększające możliwości pakowania owoców

Naturalne suplementy odchudzania. Przypraw dietę z Appetitą

Grześki latem nie pływają w czekoladzie!

Żywiec Zdrój z nutą owoców ZERO CUKRU – nowość w ofercie produktów smakowych marki

Illy stawia na naważarki od Ishida

„Elfy same w domu” – świąteczna kampania Pepsi w niezwykłej odsłonie!

Inspekcja x-ray: Jaki system wybrać do pakowania dnej żywności?