Coca-Cola Europe z zadowoleniem przyjmuje zgodę Komisji Europejskiej na stosowanie glikozydów stewiolowych w charakterze słodzika

2011-11-14

Firma Coca-Cola Europe z zadowoleniem przyjęła decyzję Komisji Europejskiej o dopuszczeniu glikozydów stewiolowych („stewii”) do stosowania w charakterze słodzika w produktach spożywczych i napojach. Dzięki tej decyzji firma będzie mogła oferować swoim klientom większy wybór napojów o obniżonej kaloryczności.

Dominique Reiniche, prezes Coca-Cola Europe, stwierdziła: - Coca-Cola Europe z zadowoleniem przyjmuje zgodę Komisji Europejskiej na stosowanie stewii w charakterze słodzika w produktach spożywczych i napojach w całej Europie. Dodanie stewii do asortymentu słodzików, które obecnie stosujemy w naszych napojach, umożliwi nam wprowadzanie dalszych innowacji produktowych oraz oferowanie konsumentom napojów o najlepszym smaku. Biorąc pod uwagę, że chcemy rozwijać portfolio produktów i zapewnić konsumentom jeszcze większy wybór, to dla nas bardzo ważna decyzja.

Wprowadzenie stewii to kolejny etap w udanym rozwoju kategorii produktów typu „zero kalorii” realizowanym przez firmę Coca-Cola Europe. Prawie 30 lat temu Coca-Cola Europe wprowadziła na rynek pierwszy napój bezkaloryczny – Coca-Colę light. Obecnie dwie trzecie marek napojów należących do firmy ma swoje warianty o zerowej lub obniżonej kaloryczności, a produkty tego typu stanowią 30% wielkości sprzedaży 140 marek firmy Coca-Cola w Europie.

Dzięki poszerzeniu gamy produktów średnia zawartość kalorii w jednej porcji napojów gazowanych produkowanych przez Coca-Cola Europe spadła o 10% w ciągu ostatnich 10 lat. Firma zamierza nadal pracować nad innowacjami z wykorzystaniem szeregu słodzików w gamie swoich napojów, co pozwoli zaoferować doskonałe produkty o jeszcze niższej wartości kalorycznej, trafiające w gusta konsumentów.
Stewia to kolejny przykład innowacyjności i zaangażowania The Coca-Cola Company w oferowanie konsumentom tego, czego potrzebują. Stewia od 2009 roku jest dopuszczona do stosowania jako słodzik w produktach spożywczych i napojach we Francji, zaś The Coca-Cola Company była pierwszą firmą w Europie, która wprowadziła na ten rynek napój słodzony stewią w połączeniu z innymi naturalnymi substancjami słodzącymi. Od marca 2010 r. francuscy konsumenci mogą kupować słodzoną stewią Fantę Still, która zawiera o 30% mniej cukru.

The Coca-Cola Company od blisko 50 lat pracuje nad innowacjami na rynku słodzików, aby zapewnić konsumentom dostęp do szerokiej oferty produktów.
Stewia wykorzystywana w napojach jest wynikiem pionierskich prac The Coca-Cola Company i firmy Cargill nad opracowaniem bezkalorycznego słodzika pochodzenia naturalnego.




Aktualności

2020-09-04 12:01:50 | Komentarze: 0

Szczypta wiedzy o pieprzach

Pieprz to, obok soli, najbardziej znana przyprawa na całym świecie i stosowana w niemal każdej kuchni. Nie tylko podkreśla smak potraw, ale ma też właściwości prozdrowotne, dlatego po młynek z czarnymi ziarnami warto sięgać jak najczęściej. A co z innymi wersjami kolorystycznymi? Marka Appetita podpowiada, jak ich używać i jak uratować zbyt pieprzne dania!

„Grześki świecą przykładem” w loterii z okazji powrotu do szkoły

25. Urodziny Wafli Familijnych – loteria konsumencka

Ishida: Nowe modele zwiększające możliwości pakowania owoców

Naturalne suplementy odchudzania. Przypraw dietę z Appetitą

Grześki latem nie pływają w czekoladzie!

Żywiec Zdrój z nutą owoców ZERO CUKRU – nowość w ofercie produktów smakowych marki

Illy stawia na naważarki od Ishida

„Elfy same w domu” – świąteczna kampania Pepsi w niezwykłej odsłonie!

Inspekcja x-ray: Jaki system wybrać do pakowania dnej żywności?