Certyfikat „Doceń polskie” korzystny dla producentów

2013-01-17

23 stycznia odbędzie się VII audyt artykułów spożywczych biorących udział w Ogólnopolskim Programie Promocyjnym „Doceń polskie”. W certyfikacji wezmą udział m.in. wyroby marki własnej sieci Intermarche oraz olej ZT „KRUSZWICA” S.A. Firmy te już po raz kolejny biorą udział w programie, potwierdzając w ten sposób wysoką wartość certyfikatu „Doceń polskie”.

W trakcie dotychczasowych sześciu audytów godło programu „Doceń polskie” zostało przyznane blisko 400 artykułom spożywczym. Wśród nich znajdują się zarówno produkty znanych, ogólnopolskich marek (m.in. WINIARY, SERTOP, JANTOŃ), jak i żywność wytwarzana przez lokalne, rodzinne przedsiębiorstwa. Wyróżnione zostały także wyroby marki własnej sieci Intermarche. Certyfikat „Doceń polskie – MARKA WŁASNA” zdobyły produkty różnego rodzaju (m.in. nabiał, napoje, słodycze, makarony, przyprawy, alkohole) dostępne w sklepach Grupy Muszkieterów. Wszystkie nagrodzone artykuły żywnościowe łączy polskie pochodzenie (które jest warunkiem przystąpienia do programu) oraz wysoka jakość.

Podczas styczniowego audytu o godło programu ubiegać się będą m.in. kolejne produkty marki własnej Intermarche. O tym, czy zdobędą one certyfikat programu, zadecydują noty wystawione przez pięcioosobową Lożę Ekspertów, której przewodniczy Mirek Drewniak. Loża oceniając wyroby bierze pod uwagę trzy aspekty - wygląd, smak oraz stosunek jakości produktu do jego ceny. Artykuły, które otrzymają wysokie noty, zdobędą certyfikat „Doceń polskie” lub „Doceń polskie – MARKA WŁASNA”, zaś wyroby z maksymalną liczbą punktów zostaną dodatkowo uhonorowane tytułem TOP PRODUKT.

Producenci, których artykuły spożywcze zdobywają uznanie Loży Ekspertów, chętnie zamieszczają logotyp „Doceń polskie” na opakowaniach i wykorzystują znak w swoich działaniach marketingowych. Sieć Intermarche zamieściła informacje o programie i nagrodzonych w nim wyrobach w specjalnym dodatku do gazetek promocyjnych, przygotowała także dwa rodzaje billboardów oraz reklamę telewizyjną. Ponadto, w sklepach pojawiły się m.in. czytelne oznaczenia wyróżnionych produktów i torby foliowe z godłem „Doceń polskie – MARKA WŁASNA”.

ZT „KRUSZWICA” S.A., producent dwóch nagrodzonych produktów, także eksponuje certyfikat „Doceń polskie”. Godło programu pojawiło się w telewizyjnej reklamie oleju Kujawski 3 Ziarna, zamieszczono je także na opakowaniach margaryny Palma z Kruszwicy. Kolejną szansą do zdobycia certyfikatu będzie styczniowy audyt. Do udziału w nim zgłoszony został olej Kujawski z pierwszego tłoczenia

Warto przypomnieć, że ZT „KRUSZWICA” i sieć Intermarche nie są jedynymi firmami, które po raz kolejny biorą udział w audycie programu „Doceń polskie”. - W certyfikacjach programu dwukrotnie uczestniczyły produkty firmy Lambertz Polonia, Wielkopolskiej Wytwórni Żywności PROFI oraz Bacówki Towary Tradycyjne - wylicza Marek Bielski, organizator programu „Doceń polskie”. - Ponowny udział firm w audytach to najlepsze potwierdzenie, że nasza inicjatywa jest ważna i potrzebna. Producenci starają się o certyfikat „Doceń polskie”, bo są świadomi korzyści związanych z posiadaniem tego znaku – podsumowuje M. Bielski.

Podkreślmy, że program „Doceń polskie” jest wspierany przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Patronem honorowym trzeciej edycji (realizowanej w 2013 roku) jest minister Stanisław Kalemba. Poprzednie dwie odsłony przedsięwzięcia odbywały się pod honorowym patronatem Marka Sawickiego.

* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.DocenPolskie.pl
Program „Doceń polskie” ma na celu promocję wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się eksperci, reprezentujący m.in. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Fundację Klubu Szefów Kuchni oraz Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP.







Aktualności

2020-09-04 12:01:50 | Komentarze: 0

Szczypta wiedzy o pieprzach

Pieprz to, obok soli, najbardziej znana przyprawa na całym świecie i stosowana w niemal każdej kuchni. Nie tylko podkreśla smak potraw, ale ma też właściwości prozdrowotne, dlatego po młynek z czarnymi ziarnami warto sięgać jak najczęściej. A co z innymi wersjami kolorystycznymi? Marka Appetita podpowiada, jak ich używać i jak uratować zbyt pieprzne dania!

„Grześki świecą przykładem” w loterii z okazji powrotu do szkoły

25. Urodziny Wafli Familijnych – loteria konsumencka

Ishida: Nowe modele zwiększające możliwości pakowania owoców

Naturalne suplementy odchudzania. Przypraw dietę z Appetitą

Grześki latem nie pływają w czekoladzie!

Żywiec Zdrój z nutą owoców ZERO CUKRU – nowość w ofercie produktów smakowych marki

Illy stawia na naważarki od Ishida

„Elfy same w domu” – świąteczna kampania Pepsi w niezwykłej odsłonie!

Inspekcja x-ray: Jaki system wybrać do pakowania dnej żywności?