Cappy - Teraz widzisz, co dobre

2012-10-11

Na półkach sklepowych pojawiły się produkty Cappy w nowych litrowych butelkach PET.

Marka Cappy zastąpiła dotychczasowe litrowe kartonowe opakowania swoich produktów butelkami PET. Walorem nowego opakowania jest przede wszystkim funkcjonalność – przeźroczyste butelki pozwalają widzieć produkt i kontrolować jego ilość w każdej chwili; są także łatwe i wygodne w recyklingu.

Do tej pory butelki plastikowe były zarezerwowane dla produktów Cappy oferowanych w opakowaniach o mniejszej pojemności. Jednak, ze względu na walory użytkowe tych opakowań marka zdecydowała się wprowadzić je również dla pojemności 1L. Istotnym aspektem tej zmiany są również względy ekologiczne. Materiał wykorzystany w nowych opakowaniach Cappy podlega w 100% recyklingowi. Takie rozwiązanie ułatwia segregację odpadów, a następnie ich sortowanie oraz ponowne przetwarzanie. – W naszej firmie opakowania nie są traktowane jak odpady, ale jako cenny surowiec do ponownego wykorzystania. Zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju, dążymy do stworzenia obiegu zamkniętego opakowań, w którym zużyte opakowania są przetwarzane na nowe.

Obecnie materiał PET odzyskany w procesie recyklingu stosowany jest przez nas w produkcji dwóch rodzajów butelek, stanowiąc od 20 do 25% materiału tych opakowań. – powiedziała Beata Ptaszyńska-Jedynak, kierownik ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych w Coca-Cola Poland Services.
Ważnym elementem działań podejmowanych przez firmy z systemu Coca-Cola jest promocja i edukacja na temat recyklingu. Przykładem tego typu akcji jest program „nie zatrzymuj. przetwarzaj” z sukcesem realizowany od czterech lat podczas Coke Live Music Festival odbywającego sie w Krakowie. Jego celem jest edukacja i zachęcanie uczestników festiwalu do segregacji odpadów oraz recyklingu.

– W segmencie opakowań soków, nektarów i napojów owocowych obserwuje się ostatnio tendencje zwiększania udziału opakowań PET. Producenci coraz chętniej zastępują nimi dotychczasowe butelki szklane oraz opakowania kartonowe. Tendencja ta wynika z upodobań konsumentów, którzy oczekują produktów w wygodnych i lekkich opakowaniach. Poza tym, poddając butelki PET procesowi recyklingu, dajemy im drugie „życie”, wykorzystując je do produkcji nowych opakowań oraz nowych przedmiotów, przykładowo z 5 zużytych butelek PET można wyprodukować t-shirt lub bluzę z polaru, z 10 butelek buty sportowe, a z 35 poliestrowy dywan. – podkreśliła prof. nzw. dr hab. inż. Hanna Żakowska, Zastępca Dyrektora ds. Naukowych w Centralnym Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Opakowań w Warszawie.

Źródło: materiały prasowe firmy





Aktualności

2020-09-04 12:01:50 | Komentarze: 0

Szczypta wiedzy o pieprzach

Pieprz to, obok soli, najbardziej znana przyprawa na całym świecie i stosowana w niemal każdej kuchni. Nie tylko podkreśla smak potraw, ale ma też właściwości prozdrowotne, dlatego po młynek z czarnymi ziarnami warto sięgać jak najczęściej. A co z innymi wersjami kolorystycznymi? Marka Appetita podpowiada, jak ich używać i jak uratować zbyt pieprzne dania!

„Grześki świecą przykładem” w loterii z okazji powrotu do szkoły

25. Urodziny Wafli Familijnych – loteria konsumencka

Ishida: Nowe modele zwiększające możliwości pakowania owoców

Naturalne suplementy odchudzania. Przypraw dietę z Appetitą

Grześki latem nie pływają w czekoladzie!

Żywiec Zdrój z nutą owoców ZERO CUKRU – nowość w ofercie produktów smakowych marki

Illy stawia na naważarki od Ishida

„Elfy same w domu” – świąteczna kampania Pepsi w niezwykłej odsłonie!

Inspekcja x-ray: Jaki system wybrać do pakowania dnej żywności?