CYKORIA – podsumowanie roku 2014
2015-02-16
Rok 2014 był dla CYKORII bardzo dużym wyzwaniem – mówi Jerzy Kurowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Cykoria S.A.
- Ogromny wpływ na gospodarkę wywarła sytuacja polityczna. Stosunki pomiędzy Rosją a Zachodem były i nadal są odczuwalne dla przedsiębiorstw a nakładane sankcje miały niemały wpływ na produkcję. Musimy pamiętać, że rynek wschodni jest dla naszych produktów bardzo chłonny a niemożność istnienia dla wschodnich odbiorców jest dla nas bardzo dużym utrudnieniem. Musieliśmy skupić się na sprzedaży krajowej i to dzięki niej rekompensować poniesione straty. Dodatkowym utrudnieniem była przeciągająca się deflacja, która również miała wpływ na osiągnięcia finansowe przedsiębiorstwa.

Do niedawna bardzo prężnie działaliśmy na rynku rosyjskim. Mamy tam bardzo wielu odbiorców naszych produktów z przedstawicielstwem włącznie. Nasze produkty trafiają przeważnie na rynek wschodni - Ukraina, Białoruś, Litwa, Łotwa, Estonia, Mongolia, Kazachstan.
Jaki mamy wyniki za 2014rok? Szczegółowy będziemy znać dopiero za kilka tygodni, jednak wiemy już, że pomimo zawirowań na rynku owocowo-warzywnym sprzedaż naszych produktów wzrosła o ok.5% w stosunku do roku poprzedniego. Eksport spadł co prawda z 40% do 35%, jednak różnicę nadrobiliśmy zwiększoną sprzedażą krajową. Było to możliwe dzięki nowym partnerom handlowym, z którymi rozpoczęliśmy współpracę w ubiegłym roku. Rozpoczęliśmy szereg inwestycji mających na celu usprawnienie procesów logistycznych w firmie. Powstał nowy, większy magazyn wyrobów gotowych. W 2015 roku będziemy kontynuować rozpoczęte działania i skupiać się na poszerzaniu naszej oferty. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom rynku, planujemy i opracowujemy nowe receptury przypraw, dań obiadowych oraz deserów. W chwili obecnej wypuszczamy na rynek nasz nowy produkt - cukier puder w 250g torebkach z praktycznym zamknięciem, ułatwiającym przechowywanie produktu. Mamy nadzieję, że w tym przedświątecznym okresie szybko znajdzie swoich zwolenników.
Źródło: PR CLUB
- Aktualności
-
2021-01-20 08:25:20 | Komentarze: 0
Société Progré: Producent regionalnych wyrobów z mięsa rozwija produkcję z Ishida
Ishida zaprojektowała naważarkę wielogłowicową z podajnikami spiralnymi pod indywidualne wymagania producenta delikatnych produktów mięsnych. Dzięki temu rozwiązaniu, Société Progré o 30% zwiększył wydajność produkcyjną i spodziewa się dalszego wzrostu.
-
Grześki i grzeszki… w szkole – druga odsłona kampanii „Każdy ma swoje Grześki”
-
Szczypta wiedzy o pieprzach
-
„Grześki świecą przykładem” w loterii z okazji powrotu do szkoły
-
25. Urodziny Wafli Familijnych – loteria konsumencka
-
Ishida: Nowe modele zwiększające możliwości pakowania owoców
-
Naturalne suplementy odchudzania. Przypraw dietę z Appetitą
-
Grześki latem nie pływają w czekoladzie!
-
Żywiec Zdrój z nutą owoców ZERO CUKRU – nowość w ofercie produktów smakowych marki
-
Illy stawia na naważarki od Ishida