CYKORIA – podsumowanie roku 2014

2015-02-16

Rok 2014 był dla CYKORII bardzo dużym wyzwaniem – mówi Jerzy Kurowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Cykoria S.A. - Ogromny wpływ na gospodarkę wywarła sytuacja polityczna. Stosunki pomiędzy Rosją a Zachodem były i nadal są odczuwalne dla przedsiębiorstw a nakładane sankcje miały niemały wpływ na produkcję. Musimy pamiętać, że rynek wschodni jest dla naszych produktów bardzo chłonny a niemożność istnienia dla wschodnich odbiorców jest dla nas bardzo dużym utrudnieniem. Musieliśmy skupić się na sprzedaży krajowej i to dzięki niej rekompensować poniesione straty. Dodatkowym utrudnieniem była przeciągająca się deflacja, która również miała wpływ na osiągnięcia finansowe przedsiębiorstwa.


Do niedawna bardzo prężnie działaliśmy na rynku rosyjskim. Mamy tam bardzo wielu odbiorców naszych produktów z przedstawicielstwem włącznie. Nasze produkty trafiają przeważnie na rynek wschodni - Ukraina, Białoruś, Litwa, Łotwa, Estonia, Mongolia, Kazachstan.

Jaki mamy wyniki za 2014rok? Szczegółowy będziemy znać dopiero za kilka tygodni, jednak wiemy już, że pomimo zawirowań na rynku owocowo-warzywnym sprzedaż naszych produktów wzrosła o ok.5% w stosunku do roku poprzedniego. Eksport spadł co prawda z 40% do 35%, jednak różnicę nadrobiliśmy zwiększoną sprzedażą krajową. Było to możliwe dzięki nowym partnerom handlowym, z którymi rozpoczęliśmy współpracę w ubiegłym roku. Rozpoczęliśmy szereg inwestycji mających na celu usprawnienie procesów logistycznych w firmie. Powstał nowy, większy magazyn wyrobów gotowych. W 2015 roku będziemy kontynuować rozpoczęte działania i skupiać się na poszerzaniu naszej oferty. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom rynku, planujemy i opracowujemy nowe receptury przypraw, dań obiadowych oraz deserów. W chwili obecnej wypuszczamy na rynek nasz nowy produkt - cukier puder w 250g torebkach z praktycznym zamknięciem, ułatwiającym przechowywanie produktu. Mamy nadzieję, że w tym przedświątecznym okresie szybko znajdzie swoich zwolenników.

Źródło: PR CLUB





Aktualności

2020-05-27 12:17:37 | Komentarze: 0

Żywiec Zdrój z nutą owoców ZERO CUKRU – nowość w ofercie produktów smakowych marki

W kwietniu br. na rynku pojawiła się nowość w ofercie smakowej od Żywiec Zdrój – Żywiec Zdrój z nutą owoców ZERO CUKRU. Produkt ten to połączenie krystalicznej, górskiej wody źródlanej z naturalnymi aromatami, bez cukru i kalorii. Nowość skierowana jest do osób poszukujących produktów o wyrazistym, słodkim smaku, a jednocześnie wybierających produkty bez kalorii. Żywiec Zdrój z nutą owoców ZERO CUKRU dostępny jest w regularnej sprzedaży w trzech wariantach smakowych – truskawki, cytryny i arbuza.

Illy stawia na naważarki od Ishida

„Elfy same w domu” – świąteczna kampania Pepsi w niezwykłej odsłonie!

Inspekcja x-ray: Jaki system wybrać do pakowania dnej żywności?

Wyzwanie Smaku Pepsi – gorące weekendy pełne smaku i dobrej zabawy

Muzyka Smakuje Lepiej z Lay’s - zabierz paczkę na festiwal! Pierwsza muzyczna kampania marki Lay’s

Marka Lay’s ruszyła z nowym konkursem – do wygrania aż 490 nagród o łącznej wartości prawie pół miliona złotych, w tym codziennie iPhone 8.

Zdrowe smarowanie bez tłuszczów trans

Żyj kolorowo! Lubelska w nowej odsłonie!

Targi Technologii Spożywczych Warsaw Food Tech 2017