Bonduelle przeznaczy na inwestycje w naszym kraju ok. 6 mln EURO

2007-09-10

Jak podał Rzeczpospolita: W ciągu najbliższych trzech lat koncern Bonduelle przeznaczy na inwestycje w naszym kraju ok. 6 mln EUR. Zostaną one przeznaczone m.in. na zwiększenie mocy produkcyjnych fabryki w Gniewkowie, rozbudowę magazynów oraz w rozwijanie dystrybucji.

Francuzi kontrolują 40% polskiego rynku warzyw w puszkach. Dzięki nowym inwestycjom firma ma poprawić pozycję również w innych kategoriach rynku przetworów warzywnych.

W trwającym roku finansowym (do 30 czerwca), przychody Bonduelle Polska mają być o 20-25% od ubiegłorocznych. Przyczyni się do tego także akcja promocyjna, która będzie realizowana w najbliższych miesiącach. Jej budżet to 1-1,5 mln EUR - zapowiada Roman Czernicki, dyrektor generalny Bonduelle Polska.

Koncern nie wyklucza przejęć w Europie Środkowo-Wschodniej. Szczegóły możliwych transakcji nie zostały ujawnione.

Powstała w 1992 r. , Bonduelle Polska jest jedną z najbardziej dynamicznyh filii w Koncernie Bonduelle. Fabryka Bonduelle w Gniewkowie (województwo kujawsko-pomorskie) działająca od 1994 roku wytwarza mrożonki oraz warzywa apertyzowane (w puszkach) wykorzystując polski surowiec i współpracując z polskimi rolnikami.

Bonduelle w ramach partnerskich umów współpracuje z rolnikami z okolic Gniewkowa. W ramach zawartego kontraktu specjaliści Bonduelle nadzorują pola uprawne określając rodzaj nasion i odmian warzyw, środki upraw, kontrolują stan upraw, terminy zbiorów. Bonduelle współfinansuje i realizuje inwestycje techniczne na szeroką skalę. Wszystkie te działania mają na celu uzyskanie surowca najwyższej jakości.

Fabryka w Gniewkowie produkuje rocznie już około 20 000 t warzyw przetworzonych mrożonych i konserwowych. Wyjątkową dumą gniewkowskiego zakładu jest groszek konserwowy i mrożony, pieczarki i cukinia, a także fasole suche oraz groszek ekstra drobny.

Do osiągnięć Bonduelle w Polsce należy też wprowadzenie na krajowy rynek brokuła i jego spopularyzowanie wśród polskich konsumentów. Koncern przekazał polskim agronomom sprawdzoną technologię upraw i produkcji tego warzywa, które szybko na stałe zagościło na polskich stołach.

Obecnie Bonduelle Polska jest:
- liderem na rynku konserw warzywnych z 40% udziałem w rynku
- liderem na rynku warzyw przetworzonych dla rynku HORECA

Źródło:




Aktualności

2020-09-04 12:01:50 | Komentarze: 0

Szczypta wiedzy o pieprzach

Pieprz to, obok soli, najbardziej znana przyprawa na całym świecie i stosowana w niemal każdej kuchni. Nie tylko podkreśla smak potraw, ale ma też właściwości prozdrowotne, dlatego po młynek z czarnymi ziarnami warto sięgać jak najczęściej. A co z innymi wersjami kolorystycznymi? Marka Appetita podpowiada, jak ich używać i jak uratować zbyt pieprzne dania!

„Grześki świecą przykładem” w loterii z okazji powrotu do szkoły

25. Urodziny Wafli Familijnych – loteria konsumencka

Ishida: Nowe modele zwiększające możliwości pakowania owoców

Naturalne suplementy odchudzania. Przypraw dietę z Appetitą

Grześki latem nie pływają w czekoladzie!

Żywiec Zdrój z nutą owoców ZERO CUKRU – nowość w ofercie produktów smakowych marki

Illy stawia na naważarki od Ishida

„Elfy same w domu” – świąteczna kampania Pepsi w niezwykłej odsłonie!

Inspekcja x-ray: Jaki system wybrać do pakowania dnej żywności?