BAKALLAND świętuje pełnoletniość!

2010-03-03

BAKALLAND S.A., polska firma, będąca obecnie liderem rynku bakalii nie tylko w Polsce, ale również w Środkowej Europie, swoje pierwsze kroki stawiała osiemnaście lat temu. Dziś BAKALLAND to spółka notowana na Giełdzie papierów Wartościowych, wiodący producent bakalii i właściciel najnowocześniejszego w Europie zakładu produkcyjnego w Janowie Podlaskim.

BAKALLAND to najsilniejsza marka bakalii na rynku polskim, ciesząca się pozycją lidera z dużym udziałem rynkowym ( 24 % ) – posiada aż 85% rozpoznawalności. BAKALLAND to także v-ce lider rynku bakalii na Ukrainie. Produkty BAKALLAND to gwarancja najwyższej jakości i szerokiego wyboru. W bogatym i różnorodnym portfolio marki znajdują się: suszone owoce, kolekcje różnego rodzaju orzechów, ziarna i pestki, gotowe mieszanki bakalii, masy do ciast i owoce w puszkach. Szukając ojca tego spektakularnego sukcesu, trudno by wskazać na jedną osobę, choć upór młodego i zdeterminowanego zarządu jak i ambitnych pracowników, pod wodzą głównego akcjonariusza i prezesa firmy – Mariana Owerko - jest znany nie tylko wśród partnerów spółki.

Historia firmy sięga 1991 roku, kiedy trzej przyjaciele ze studiów (wśród nich obecny Prezes BAKALLAND – Marian Owerko i v-ce Prezes Artur Ungier) otworzyli firmę UNO Tradex, zajmującą się sprzedażą świeżych owoców i warzyw. Nikt wtedy nie przypuszczał, że za kilka lat z tej małej firmy – mającej swoją siedzibę, produkcję i magazyn w 37-metrowej kawalerce - wyrośnie tak sprawne, nowoczesne przedsiębiorstwo.
Z roku na rok firma rozrastała się i umacniała swoją pozycję. Jej celem stało się osiągnięcie pozycji lidera jakościowego i udziałowego w wybranych kategoriach spożywczych: Stopniowe przejęcia i połączenia z takimi firmami jak Milpo i Fresco (lata 1995-99), Bakal Nuss, Hordgal , Solger, Komosa i Polgrunt (lata 2006-07) rozszerzyły asortyment o nowe produkty w segmencie bakalii oraz o kategorię zdrowej żywności.
W 2006 roku Spółka zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych. Strategia rozwoju BAKALLAND S.A zakładała wtedy, iż Emitent do czerwca 2011 roku umocni pozycję wiodącego gracza w wybranych segmentach rynku suchej żywności w Polsce i stanie się liderem w Europie Środkowo-Wschodniej w zakresie sprzedaży bakalii o obrotach skonsolidowanych na poziomie 250 – 300 mln zł. I można śmiało stwierdzić, że Spółka swoje cele realizuje. Po wejściu na giełdę Bakalland kupił kilka podmiotów zarówno z branży bakaliowej (Bakal Nuss, Komosa, Hordgal) jak i branży zdrowej i suchej żywności (Solger, Polgrunt i Polski Błonnik).

Zakład produkcyjny w Janowie Podlaskim to oczko w głowie Zarządu spółki. Zaplanowane i konsekwentnie realizowane prace modernizacyjne zakładu objęły m.in. rozbudowę produkcji, magazynu logistycznego i utworzenie nowoczesnego laboratorium. Plan – usprawnienie załadunku i rozładunku oraz znaczne powiększenie powierzchni produkcyjnej – został zrealizowany. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przyznała na ten cel prawie 8 mln złotych ( 40% wartości inwestycji ) dotacji ze środków z Europejskiego Funduszu Rolnego. Przyznana kwota, która pozwoli między innymi na prawie dwukrotne zwiększenie mocy produkcyjnych firmy, jest jedną z najwyższych w Polsce. Liczby mówią same za siebie:


W 2009 roku zakończył się również proces modernizacji zakładu produkcyjnego w Osinie k/Bełchatowa. Od marca 2007r. trwały tam działania dostosowujące standard tej fabryki do wysokich, europejskich wymogów.
Historia sukcesu spółki BAKALLAND jest dowodem na to, że konsekwentna realizacja przyjętych założeń, rozsądek i przemyślane decyzje biznesowe zwracają się po wielokroć. Nowoczesność w zarządzaniu i przewidywaniu rynku oraz młody zespół to jeden z kluczy do sukcesu.
Wszystko to idealnie obrazują wyniki sprzedażowe. Tylko w okresie 2003 – 2009 firma sprzedała produktów o łącznej wartości 1 000 000 000 zł i dostarczyła 400 000 000 mln opakowań – to prawie 200 000 000 kg asortymentu, który zmieściłby się do 11 000 000 kontenerów a palety wypełniłyby 14 000 000. tirów.
Patrząc na dotychczasowe osiągnięcia spółki BAKALLAND i jej stały rozwój, można zakładać, że następne lata działania firmy na rynku żywności w Polsce, zaowocują kolejnymi inwestycjami, zapowiadaną przez Prezesa Owerko konsolidacją rynku i imponującymi osiągnięciami. Tym bardziej, że Zarząd BAKALLAND S.A. jest zdania, iż prawdziwe wyzwania i naprawdę duży rozwój stoją dopiero przed spółką.
BAKALLAND śpiewająco zdał egzamin dojrzałości przed spółką nowe i ambitne cele.




Aktualności

2019-12-04 11:59:44 | Komentarze: 0

„Elfy same w domu” – świąteczna kampania Pepsi w niezwykłej odsłonie!

W tym roku w ramach kampanii świątecznej marka Pepsi przygotowała dla konsumentów coś specjalnego. Zamiast standardowej reklamy, marka stworzyła bajkowy mini film, w którym opowiada własną historię świątecznych przygotowań w wydaniu elfów Pepsi. W filmie wzięła udział plejada polskich gwiazd: Maciej Musiał (Elf Kelfin), Wiktoria Gąsiewska (Elfka Ewka), Adam Fidusiewicz (Elf Elfis), Kacper Młynarkiewicz (Elf Rafaelf) oraz… tutaj niespodzianka dla tych, którzy obejrzą. Jest też smaczek w postaci ukrytych w filmie cameo znanych influencerów marki: Jakoba Kosela, Lary Gessler i Adama Wiejaka. Premiera spotu przewidziana jest na 6 grudnia 2019 roku na YouTube oraz na antenie Telewizji Polsat w trakcie Mikołajkowego Charytatywnego Bloku Reklamowego.

Inspekcja x-ray: Jaki system wybrać do pakowania dnej żywności?

Wyzwanie Smaku Pepsi – gorące weekendy pełne smaku i dobrej zabawy

Muzyka Smakuje Lepiej z Lay’s - zabierz paczkę na festiwal! Pierwsza muzyczna kampania marki Lay’s

Marka Lay’s ruszyła z nowym konkursem – do wygrania aż 490 nagród o łącznej wartości prawie pół miliona złotych, w tym codziennie iPhone 8.

Zdrowe smarowanie bez tłuszczów trans

Żyj kolorowo! Lubelska w nowej odsłonie!

Targi Technologii Spożywczych Warsaw Food Tech 2017

Brześć intensyfikuje współpracę z Biedronką

Najważniejsza impreza w branży opakowań już w kwietniu! 8. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations