14 czerwca branża rolno-spożywcza spotka się w Poznaniu

2014-05-29

Za nami dwie z zaplanowanych dziesięciu konferencji organizowanych w ramach Polskiego Kongresu Rolnictwa. Przedsięwzięcie, którego honorowym patronem jest m.in. Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Kolejna, trzecia już, konferencja odbędzie się 14 czerwca w Poznaniu. Już wiadomo, że w wydarzeniu tym weźmie udział ponad 500 osób. Jednym z tematów konferencji będzie Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Polski Kongres Rolnictwa (PKR), na który składa się dziesięć konferencji organizowanych w różnych częściach naszego kraju, to przedsięwzięcie mające na celu stworzenie platformy do debaty oraz wymiany poglądów i doświadczeń przedstawicieli branży rolno-spożywczej.

Kongres odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Prezesa Agencji Rynku Rolnego, Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Głównego Inspektora Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych.

Jednym z partnerów merytorycznych PKR jest Ogólnopolski Program Promocyjny ''Doceń polskie'', którego celem jest promowanie polskich produktów spożywczych wysokiej jakości oraz ich wytwórców. Certyfikaty ''Doceń polskie'' otrzymują tylko te artykuły żywnościowe, które posiadają tzw. polski akcent, a jednocześnie wyróżniają się doskonałym smakiem i wyglądem oraz ceną adekwatną do jakości. Godło promocyjne nadawane jest na podstawie ocen, które produktom przyznaje Loża Ekspertów programu – grono osób z wieloletnim doświadczeniem w branży spożywczej.

W poprzednich konferencjach Polskiego Kongresu Rolnictwa uczestniczyli m.in. prezesi ARR i ARiMR, a także reprezentanci liczących się firm i organizacji branżowych oraz przedstawiciele ośrodków doradztwa rolniczego, eurodeputowani, parlamentarzyści i samorządowcy.

Waldemar Pawlak, Jarosław Wojtowicz, Anna Kalata, Jarosław Kalinowski, Wiesław Różański, Andrzej Szumowski, Jerzy Wierzbicki, Stanisław Kalemba – to tylko niektórzy z szerokiego grona gości kongresu.

Liczny udział liderów opinii w konferencjach przyczynia się do coraz większego zainteresowania spotkaniami. W pierwszym z nich (zorganizowanym 28 kwietnia w Gniewinie, w woj. pomorskim) wzięło udział ponad 130 uczestników, zaś w drugim (19 maja, w Warszawie) - 200 osób.

- Na dwa tygodnie przed trzecią konferencją, która odbędzie się 14 czerwca w Poznaniu, otrzymaliśmy już ponad 500 zgłoszeń od osób chcących wziąć udział w tym wydarzeniu – mówi Beata Maślińska, dyrektor Polskiego Kongresu Rolnictwa.

Tym, co wyróżnia PKR jest nie tylko udział osobistości ze świata polityki, biznesu i branży rolno-spożywczej, ale także dobór ciekawych tematów, uwzględniających uwarunkowania regionalne.

- Każdą konferencję otwiera debata, podczas której głos zabierają eksperci i zaproszeni goście. Po niej odbywają się dwie sesje przeprowadzanych równocześnie paneli dyskusyjnych z aktywnym udziałem publiczności - dodaje B. Maślińska.

Szczególną popularnością wśród uczestników dotychczasowych konferencji cieszy się panel pt. Polski rolnik-nowoczesny biznesmen i manager, który poświęcony jest m.in. specjalnemu systemowi komputerowemu ułatwiającemu codzienną pracę rolnika - RolnikON.

Informacje na jego temat będzie można uzyskać także podczas najbliższej konferencji. Jednym z dominujących tematów spotkania będzie Program Rozwoju Obszarów Wiejskich (PROW) na lata 2014-2020. Przedmiotem dyskusji będzie też próba podsumowania dekady Polski w Unii Europejskiej. Uczestnicy spotkania porozmawiają również o wspólnej polityce rolnej UE.

Program konferencji jest dostępny na stronie Polskiego Kongresu Rolnictwa, pod adresem www.kongresrolnictwa.pl/program (dokładny harmonogram będzie aktualizowany na bieżąco).

Czerwcowa konferencja PKR odbędzie się na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.
W halach MTP od 2 do 15 czerwca będzie miała miejsce Powszechna Wystawa Krajowa – Konkurencyjna Polska 1989 – 2014. Wydarzenie to wiąże się z jubileuszem 85-lecia Powszechnej Wystawy Krajowej, a także 25. rocznicą pierwszych wolnych wyborów do Sejmu i Senatu.

Honorowy patronat nad tym przedsięwzięciem sprawuje Prezydent RP Bronisław Komorowski.


* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny ''Doceń polskie''
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl

Celem programu ''Doceń polskie'' jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu ''Doceń polskie'' zajmuje się piątka specjalistów zawodowo związana z żywnością i technologią żywienia, która tworzy Lożę Ekspertów. Zasiada w niej m.in. reprezentant Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu ''Doceń polskie'' jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. Celem projektu jest propagowanie wspólnego gotowania wśród pasjonatów kuchni, którzy swoją wiedzą i przepisami dzielą się w Internecie. Dzięki ogólnopolskiemu konkursowi, warsztatom i pokazom kulinarnym, blogerzy mają okazję do spotkań, poznawania nowych miejsc i produktów, wymiany doświadczeń, nauki oraz dobrej zabawy.


Źródło: Anna Koza/ Adventure Media





Aktualności

2020-05-27 12:17:37 | Komentarze: 0

Żywiec Zdrój z nutą owoców ZERO CUKRU – nowość w ofercie produktów smakowych marki

W kwietniu br. na rynku pojawiła się nowość w ofercie smakowej od Żywiec Zdrój – Żywiec Zdrój z nutą owoców ZERO CUKRU. Produkt ten to połączenie krystalicznej, górskiej wody źródlanej z naturalnymi aromatami, bez cukru i kalorii. Nowość skierowana jest do osób poszukujących produktów o wyrazistym, słodkim smaku, a jednocześnie wybierających produkty bez kalorii. Żywiec Zdrój z nutą owoców ZERO CUKRU dostępny jest w regularnej sprzedaży w trzech wariantach smakowych – truskawki, cytryny i arbuza.

Illy stawia na naważarki od Ishida

„Elfy same w domu” – świąteczna kampania Pepsi w niezwykłej odsłonie!

Inspekcja x-ray: Jaki system wybrać do pakowania dnej żywności?

Wyzwanie Smaku Pepsi – gorące weekendy pełne smaku i dobrej zabawy

Muzyka Smakuje Lepiej z Lay’s - zabierz paczkę na festiwal! Pierwsza muzyczna kampania marki Lay’s

Marka Lay’s ruszyła z nowym konkursem – do wygrania aż 490 nagród o łącznej wartości prawie pół miliona złotych, w tym codziennie iPhone 8.

Zdrowe smarowanie bez tłuszczów trans

Żyj kolorowo! Lubelska w nowej odsłonie!

Targi Technologii Spożywczych Warsaw Food Tech 2017