125 lat radości i orzeźwienia - Coca-Cola świętuje swoje urodziny

2011-05-04

Dokładnie 8 maja tego roku mija 125 lat, odkąd Coca-Cola - jedna z najbardziej znanych marek świata – orzeźwia świat.

Świętując tę wyjątkową rocznicę Coca-Cola chciałaby podziękować swoim konsumentom na całym świecie, którzy codziennie kupują 1,7 miliarda porcji napojów firmy. Z tej okazji firma dziękuje też milionom swoich pracowników, klientów i wszystkich tych, którzy inwestując lub wchodząc w partnerstwo z systemem Coca-Cola, umożliwili tak spektakularny sukces marki. Warto zaznaczyć, że rocznica istnienia marki Coca-Cola zbiega się z 20. rocznicą działalności firm z systemu Coca-Cola w Polsce, który reprezentują Coca-Cola Poland Services oraz Coca-Cola HBC Polska.

To dzięki ludziom, którzy darzą zaufaniem i sympatią markę Coca-Cola oraz sięgają codziennie po napoje produkowane przez system Coca-Cola, firma ma możliwość ciągłego rozwoju. Wszystkie wspaniałe momenty w jej historii takie jak np. stworzenie unikalnej butelki konturowej w 1914 r., lot w kosmos pierwszego napoju gazowanego w dziejach ludzkości

w 1985 r., wspieranie Mistrzostw Świata i Europy w Piłce Nożnej oraz Ruchu Olimpijskiego i Olimpiad Specjalnych czy też innowacyjne działania w dziedzinie reklamy i marketingu były i są możliwe dzięki konsumentom firmy. To dzięki nim Coca-Cola ma wszelkie podstawy, by zrealizować swój plan podwojenia biznesu do 2020 roku.

Urodziny Coca-Cola to również okazja do podziękowania pracownikom firmy, którzy dzięki swojej kreatywności i zaangażowaniu przez 125 lat tworzyli markę i firmę Coca-Cola. To oni wspólnie z konsumentami i partnerami biznesowymi będą również budowali kolejne etapy niezwykłej historii Coca-Coli. Specjalnie dla pracowników przygotowano wiele aktywności, jak np. konkursy związane ze znajomością historii firmy, których zwycięzcy odwiedzą rodzinne miasto Coca-Coli – Atlantę w USA – połączone z wizytą w multimedialnym muzeum Coca-Cola (The World of Coca-Cola). 7 maja w Atlancie odbędzie się również koncert jubileuszowy dla pracowników The Coca-Cola Company, ich rodzin, lokalnej społeczności oraz przyjaciół firmy.

125. urodziny Coca-Cola to powód do dumy i radości. Świętując tę rocznicę mamy świadomość ogromu pracy, jaką w rozwój firmy włożyło kilka pokoleń dotychczasowych pracowników systemu Coca-Cola. W te urodziny chcielibyśmy też podziękować wszystkim naszym konsumentom i fanom marki, ponieważ bez nich nie byłoby sukcesu naszej marki. — powiedziała Katarzyna Borucka, dyrektor ds. wizerunku firmy, kontaktów zewnętrznych i komunikacji Coca-Cola Poland Services.
Marka Coca-Cola została stworzona 8 maja 1886 r. – wtedy to John Stith Pemberton, amerykański aptekarz z Atlanty, po raz pierwszy zmieszał dzbanek syropu o barwie karmelu z wodą gazowaną i sprzedał wyprodukowany napój za pięć centów w pobliskiej aptece Jacobs’ów. Dzień, w którym podano pierwszą szklankę Coca-Coli, był niewątpliwie przełomem w historii napojów orzeźwiających.
Obecnie Coca-Cola, od 125 lat, przygotowywana według słynnej, tajnej receptury, bez dodatku konserwantów ani sztucznych aromatów, jest sprzedawana w ponad 206 krajach. System Coca-Cola tworzony przez The Coca-Cola Company oraz firmy odpowiedzialne za rozlewanie i butelkowanie napojów zatrudnia 800 tysięcy osób, posiada 1000 fabryk i daje pracę około 8 milionom ludzi na całym świecie. Firma, która 125 lat temu oferowała jedną markę, ma dzisiaj w swoim portfolio ponad 500 marek i 3500 napojów - trzy razy tyle, co 10 lat temu. 15 z oferowanych przez The Coca-Cola Company marek ma już wartość co najmniej miliarda dolarów. W ofercie produktowej firmy znajduje się ponad 800 produktów o obniżonej lub zerowej zawartości kalorii co stanowi prawie 25% wielkości rocznej sprzedaży.
Będąc synonimem radości, orzeźwienia i wspólnego spędzania czasu w gronie rodziny i przyjaciół, Coca-Cola chce nadal inwestować w rozwój firmy i społeczeństw, w których prowadzi swoją działalność w duchu zrównoważonego rozwoju. Nasze priorytety, jeśli chodzi o ochronę środowiska naturalnego, to zarządzanie energią i ochrona klimatu, opakowania i promowanie recyklingu oraz ochrona zasobów wodnych. Nasz globalny cel to rozwój działalności bez wzrostu poziomu emisji CO2 z procesów produkcyjnych.






Od 2005 roku The Coca-Cola Company jest też zaangażowana w ponad 300 projektów, które chronią zasoby wodne w 86 krajach. Niezależni eksperci ocenili, że 31% wody używanej w naszych gotowych napojach, w latach 2005 – 2010 zostało zrównoważone tego typu działaniami. Również opakowania nie są przez firmę Coca-Cola postrzegane jako odpady, ale jako cenne surowce. Z tego względu firma stawia sobie za cel stworzenie obiegu zamkniętego opakowań i przetwarzanie zużytych na nowe. Inicjowane są programy, które np. przetwarzają butelki PET na trwałe, użyteczne przedmioty – np. krzesło 111 Navy Chair™ wykonane ze 111 butelek PET, owoc współpracy z firmą emeco.
The Coca-Cola Company na całym świecie wspiera również społeczności lokalne promując m.in. aktywność fizyczną szczególnie wśród młodzieży (w Polsce np. turniej Coca-Cola Cup) oraz prowadząc projekty aktywizujące różne grupy społeczne np. kobiety.