Dodaj ofertę za darmo

Żubr wśród najlepszych w Europie

2009-01-15

Żubr, jako jedyna marka z Polski, został wyróżniony Europejską Nagrodą Mercatus. Przyznaje ją piwny gigant SABMiller plc, swoim najlepszym markom z globalnego portfolio. Marka została wyróżniona za aktywację jesienno-wiosenną, w skład której weszły takie promocje jak „Dwa Żubry i spokój” i „Żubr w cieniu polany”.

Mercatus to najważniejsze marketingowe nagrody w SABMiller. Konkurs składa się z dwóch etapów: regionalnego oraz światowego.

- Przed nami konkurs światowy, w którym biorą udział zwycięzcy konkursów z 5 Regionów. Dzięki zaangażowaniu wielu kreatywnych osób marka ugruntowała swoją pozycję na rynku zaś jej siła została doceniona przez konkursowe jury – powiedział Tomasz Brycki, menedżer ds. Marketingu w Kompanii Piwowarskiej.

Sukces na szczeblu światowym jest prawdopobny, zwłaszcza że Żubr odniósł go już raz – w 2006 roku. Piwo zwyciężyło wówczas w kategorii Building Core Brands (budowanie kluczowych marek, wzmacnianie ich pozycji i utrzymanie ich atrakcyjności dla konsumentów) znajdując się w grupie 7 wyjątkowych marek wybranych spośród 41 propozycji nadesłanych przez zespoły marketingowe z całego świata.

Przy okazji nagrody warto przypomnieć, że marka Żubr osiągnęła jeden z najbardziej spektakularnych sukcesów na rynku piwa. W 2003 roku, w chwili przejęcia przez Kompanię Piwowarską, miała 0,2% udziału w rynku. Dzięki między innymi oryginalnym reklamom w ciągu niespełna trzech lat, jej rynkowe udziały wzrosły do 11% i stała się ona drugą marką piwa w Polsce. Na tym jednak wzrosty się nie skończyły. Marka systematycznie zwiększa swoje udziały i dziś wynoszą one niemal 13%.

Dlaczego konsumenci tak polubili Żubra?

- Dla konsumentów w Polsce Żubr jest synonimem spokoju, opanowania i wewnętrznej siły. Ważnym i lubianym symbolem Polski. Miejsce jego występowania (oraz produkcji piwa Żubr) to najczystsze ekologicznie regiony Polski i ostatnia w Europie naturalna puszcza. Żubr jest też powszechnie uważany za markę swojską, przyjazną, sympatyczną i bliską. – tłumaczy sukces marki Maciej Partyka, specjalista ds. brand PR w Kompanii Piwowarskiej.

Kompania Piwowarska - Lider branży piwowarskiej w Polsce

Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesna technologia i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie (World Class Manufacturing) gwarantują najwyższą jakość jej produktów. Do portfela marek należy TYSKIE (ulubione piwo Polaków), ŻUBR (druga marka w Polsce pod względem wielkości sprzedaży), LECH, Dębowe Mocne, Pilsner Urquell, Redd's, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro oraz Wojak i Gingers. Kompania Piwowarska powstała w 1999 roku w wyniku połączenia Tyskich Browarów Książęcych i Lech Browary Wielkopolski. W roku 2003 do Kompanii dołączył Browar Dojlidy w Białymstoku a w roku 2008 - browar w Kielcach. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2008 wyniosła 14,5 mln hektolitrów piwa.

SABMiller - jeden z największych na świecie producentów piwa

Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa - SABMiller plc. Grupa obecna jest w ponad 60 krajach na sześciu kontynentach, a jej portfel obejmuje ponad 150 silnych marek (m.in. Pilsner Urquell, Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Castle Lager). SABMiller plc jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2008 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 21,4 mld dolarów i wypracował zysk brutto 3,2 mld dolarów. Sprzedaż piwa wyniosła 239 mln hl.




Aktualności

2018-10-09 13:05:17 | Komentarze: 0

Marka Lay’s ruszyła z nowym konkursem – do wygrania aż 490 nagród o łącznej wartości prawie pół miliona złotych, w tym codziennie iPhone 8.

Rozpoczął się konkurs marki Lay’s pod hasłem „Które Lay’s dziś wybierasz?”, w ramach którego konsumenci mają szansę codziennie wygrać nagrodę główną – iPhone 8 oraz inne atrakcyjne nagrody. Konkurs potrwa do 9 grudnia br. i został podzielony na 5 dwutygodniowych etapów, które odwołują się do skojarzeń nawiązujących do linii Lay’s m.in. wspólnego imprezowania czy męskich spotkań. W każdym etapie pojawia się nowe pytanie konkursowe i inny zestaw nagród do zdobycia.

Zdrowe smarowanie bez tłuszczów trans

Żyj kolorowo! Lubelska w nowej odsłonie!

Targi Technologii Spożywczych Warsaw Food Tech 2017

Brześć intensyfikuje współpracę z Biedronką

Najważniejsza impreza w branży opakowań już w kwietniu! 8. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations

Cykoria Liderem Polskiego Biznesu

Wielkanoc po Chrzanowsku

Kolejne Święta za pasem

CYKORIA ambitnie w 2016 roku